Sony höjer priserna på Playstation Plus

Robot
Sony höjer priserna på Playstation Plus

Trigger-varning för alla plånböcker.

#playstation-plus


Medlem

Jahapp.. blir man väl tvingad att köpa årsvis. Hur fan tänker dom när dom gör så att det blir dyrare per kvartal än månad? Någon som vart tappad som barn?

Gnällkuk

rimligt eller onödigt? onödigt blir en konstig formulering, hur ska man kunna ta ställning till det? det är en rätt saftig prisökning så om det fortsätter att rulla ut lika få intressanta spel till ps4an varje månad så känns det dyrt, däremot har man ju inget val om man vill lira multiplayer på majoriteten av spelen.

De lägger ju sig precis under xbox live gold, förutom kvartalspriset som verkar väldigt märkligt.

https://livekort.se/ps-plus-medlemskap-365-dagar - 428:-


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Inga problem, tycker det är prisvärt ändå

Medlem

Köper du per år så kostar det 47,9kr per månad med det nya priset. Klart mer prisvärt än månad för månad på 75kr.

Medlem

Om det betyder färre indie side-scroller spel är det helt lungt för min del.


signatur

R00T B33R F0R L1F3

Medlem

Köpte nyligen på mig 2 år till när det gick för 336:- hos CDON, känns som ett bra beslut.

Tyvärr hr dom ju en vid kulorna, 580:- känns hutlöst men vad har man gör alternativ om man vill fortsätta lira online? Man får hoppas att man får nått spel man gillar så det går på ett ut.

Medlem

Hoppas dom börjar leverera lite fler AAA titlar i samband med detta då. Kommande månads PS+ spel var ju rätt bra i förhållande till vad som varit så.

Medlem

Jag kommer nog att fortsätta mest för att man har ju inget val om man vill utnjuta online tjänster. Kanske dags att flytta PC till vardsgrummet....

Visst finns det gratis spel varje månad, men antingen är jag inte intresserad eller så har jag de redan.
% på spel är däremot ok.
Nåja, 1st world problems....

Skribent

@tricky: Håller med, plockar bort formuleringen.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

jag kör med per månad om dom släpper nått bra spel som man vet är bra annars skippar jag den månaden och multiplayer spelar jag sällan så Vinn för mig

Medlem

Just Cause 3
Assassin’s Creed: Freedom Cry
Får man i Augusti.

MFZ
Medlem

Dags för sony att börja matcha microsoft på gratisspel-fronten då.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Måste man köra med sådana chockartade höjningar...? Håller med vissa här också, känns inte som det finns för mycket spännande så Sony kanske inte ska ta i så de spricker.

Medlem

Är sugen på en xbox one ps4an va ett stort misstag

Medlem

Jag borde säga upp mitt då ps4an inte varit igång alls sen nya pc köpet. Men va fan, skönt att ha plus den gång den åker igång igen. Har alltid betalt årsvis.

Medlem

@whoo: jasså det funkar att göra så? .. Kanske skulle köpa en 12 månaders till innan höjningen

Geeks Gaming

Måste tacka dig Mattias. Har glömt att ta bort min subscription på PS-Plus i två år nu och fick denna påminnelsen idag.

Super tack

Medlem

Gav upp på PS+ för typ ett år sedan men har hållit koll på spelen som kommit utifall det skulle bli värt det igen. Hitills nej och nu ser framtiden sämre ut där med.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Varför sony envisas med indie spel förstår jag inte..det måste ha med rocket leauge att göra

Medlem

Playstation! For the P(l)ayers.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Efter senaste uppdateringen så kan jag inte kolla på filmer längre på min usb sticka va fan
Men min gamla samsung tv funkar Galant!

Medlem
Skrivet av whoo:

Köpte nyligen på mig 2 år till när det gick för 336:- hos CDON, känns som ett bra beslut.

Tyvärr hr dom ju en vid kulorna, 580:- känns hutlöst men vad har man gör alternativ om man vill fortsätta lira online? Man får hoppas att man får nått spel man gillar så det går på ett ut.

Eftersom du redan gett efter och gett dem ditt godkännande, så fortsätt bara.

Att betala för tjänsten är hutlöst. Först köper du spelet. Sen betalar du en gång till för att få lov att spela spelet?
Fuck that.

Medlem

Tur man bara spelar singelplayer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har haft PS+ i 2 år nu. Det är inte värt det i mina ögon. För det första ska du ha alla deras senare konsoler för att dra full nytta av det. Dvs ps3, ps4 och vita. Jag startar knappt min ps3 längre, varpå endast spelen på ps4 blir intressanta. Och det senaste åren har spelen som presenterats på ps 4 inte varit direkt intressanta. De som skulle kunna vara intressanta hade jag redan köpt till fullpris. Så tack och hej...

Medlem

Xbox one lutar det åt för mig sony lyssnar ju absolut inte på användare dom kör bara rakt på

Medlem

Kan det vara så att de hellre ser folk som månads subscribers för att det automatiskt dras från ditt konto lite mer osynligt än om det dras en större summa för ett kvartal? Antagligen har de data på att personer som betalar kvartalsvis snabbare avslutar sin subscription.

Medlem
Skrivet av MusseÖL:

Är sugen på en xbox one ps4an va ett stort misstag

Hahah.. Att skaffa Xbox One kommer bli ett större misstag såfall, tro mig.

Medlem
Owe
Medlem

Det enda jag använt ps+ till är destiny.
(Skit)Spelen man får är bara en bonus.
Nu kommer 2:an till pc så tack o adjö ps+.

12
Skriv svar