Topp 10: Årets hittills bästa spel enligt FZ:s läsare

Robot
Topp 10: Årets hittills bästa spel enligt FZ:s läsare
Medlem

Mass effect på tredje plats?!
Jag gillade det men så bra var det väl ändå inte?

Medlem
Skrivet av theailer:

Mass effect på tredje plats?!
Jag gillade det men så bra var det väl ändå inte?

Verkligen inte.

Medlem

Jag är förvånad att ens Ghost Recon kom med? Ren dynga.

Medlem

Måste vara riggat, Nier:Automata är ju överlägsen vinnare.

Medlem

Undrar om jag börjar bli för gammal för spel. Det har vart ett otroligt segt spelår enligt mig och har inte spelat eller brytt mig om något av spelen på den listan utom möjligen Zelda, tänker dock inte köpa ett Nintendo för att spela ett spel på.

Medlem

Jag hade satt Andromeda som etta följt av Ghost Recon...

Med det sagt så har det inte varit ett bra spelår så här långt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag har inte spelat något så fullständigt ointressant som Mass Effect Andromeda på många år, så hur det hamnade på tredje plats är ett mysterium för mig.

Medlem

Det verkar som att jag har nio spel att pröva. Det enda jag har spelat av årets släpp är Andromeda (skulle inte lägga det på någon topplista dock).

Zelda, är det värt att spela för mig som aldrig spelat något Zeldaspel tidigare? Vad jag menar är... är spelet bra för att det är bra, eller är det bra för att man redan är kär i Zelda (som alla är, utom jag som är n00big och växte upp med Sega/Xbox/PS/PC).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

@Nomman: det är ett genuint bra spel som sätter gameplay och ren spelglädje framför allt. Efter witcher 3 tycker jag det är det bästa liret jag spelat dom senaste tio åren.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

@FejkFejksson: Låter som anledning nog att slå till, Witcher-hänvisningen sålde det för mig! Får bli ett köp att smygspela på dotterns Wii U när hon sover


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Avstängd
Skrivet av FelixenS:

Jag har inte spelat något så fullständigt ointressant som Mass Effect Andromeda på många år, så hur det hamnade på tredje plats är ett mysterium för mig.

Smaken är som baken. Jag tycker storyn var bra! Kör till och med new game+ just nu.

Undrar en annan sak. Är Horizon värt att köpa då alltså?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Klarade Zelda idag precis. Bra spel, men är lite besviken på slutet som mest kändes som ett stort "meh" för min del. Och trist att man inte kan få spela vidare och köra klart sidouppdrag, efter att man spöat Gannon. Orka spela om. Men ändå värdig vinnare tycker jag. Hög mysfaktor, massor att göra och upptäcka i en vacker och spännande värld. Fick aldrig den där tomhetskänslan som när i Skyrim t.ex. där allt mest känns som kulisser.

Ambassadör
Xbox

Att Mass Effect Andromeda ligger på tredje plats skapar ju inte direkt trovärdighet för listan... Haha vad är det för fel på folk? Nä mest skit eller gäsp hittills i år.


signatur

Jump in.

Medlem

Det är så härligt med folk. Bara för att ni inte håller med så är det fel på alla andra...

Medlem

@starboy83: din spar-fil har fått en stjärna så det är bara att fortsätta. Du behöver inte börja om.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Zelda, är det värt att spela för mig som aldrig spelat något Zeldaspel tidigare? Vad jag menar är... är spelet bra för att det är bra, eller är det bra för att man redan är kär i Zelda (som alla är, utom jag som är n00big och växte upp med Sega/Xbox/PS/PC).

Zelda är bra för att det är ett ruggigt bra spel, inget behov att vara Nintendo fantast eller att ha spelat tidigare spel.
Det är ett action-äventyr RPG i en väldigt stor och varierande värld. Det finns givetvis en del Nintendo lösningar på en del saker, som att vifta med ett stort blad för att skapa vind så du kan få fart på din segelförsedda flotte.
Själv håller jag Zelda: breath of the wild som det bästa spelet på många år.

Medlem

Bara 7-8 timmar in i Persona 5 än så länge, men så långt känns det som en självklar första plats för min del.

Medlem

Spelar både Horizon och Zelda just nu, helt klart några av de bästa spelen på år!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

@Mortaigne: om man får fråga, vad röstade du på/skulle du rösta på?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Moderator | Testpilot

Kul att det ändå är lite nya spel på listan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Blää. 2017 har varit riktigt fattigt på bra spel.

Tur vi har Bob Ross hos Twitch.

Medlem

Gjorde misstaget att tro blint på all Horizon-hype. Springa runt och göra fetch-quests, genomlida långa konversationer med urdumma NPC's som blir helt värdelösa eftersom jag måste välja nästa "samtalsämne" var 10e sekund. En huvudkaraktär som bara känns som ett verktyg för att jag ska kunna prata med NPCs och samtidigt är världens räddare utan någon vidare anledning. Hade verkligen svårt för spelet efter The Witcher 3 där man faktiskt är någon i en värld där saker spelra roll. Då känns det plötsligt meningslöst att farma 500 kvistar och 500 pälsar för att skapa lite gear. Det gjorde jag så det räckte i FarCry.

Roligast har jag nog haft i Nioh!

Medlem

Jag valde att inte rösta då det var ett par toppspel jag inte hunnit testa än. Är i full gång med Breath of the Wild för tillfället, och det verkar lagom mysigt hittills! Andromeda tyckte jag inte höll måttet efter originaltrilogin, och horizon var kul I början men blev snabbt repetitivt (båda dock helt ok spel). Resident evil hade dock gärna fått ta andraplatsen istället i mitt tycke!

Medlem

Jag sätter Horizon Zero Dawn som nr 1, det kör jag en hel del på min PS4 Pro

Zelda är så överhajpat! Men jag kommer förmodligen skaffa Zelda framöver för att ge det en chans när jag skaffar en Switch!

Quake-konnässsör

@Nomman: nu vet jag inte om det går att få tag på Zelda Twilight Princess till Wii U. Tycker själv att de är en utav de bättre Zelda spelen, Skyward Sword är det lite delade uppfattningar om.

Med Breath of the wild Är värd tiden, kanske lite tunt på storyn och genomskinlig, men det har zelda spelen alltid varit. Men rolig mekanik i spelet.

Medlem

Hur fan kom Mass Effect så högt upp?


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Medlem

Jag håller med om att Horizon Zero Dawn är överskattat. Visst, fienderna beter sig på ett innovativt sätt. Men förutom det är det väl inget banbrytande, grafik och ljud är bra men inte mycket mer än så.

1
Skriv svar