Recension – Splatoon 2

Robot
Recension – Splatoon 2

Wii U till trots överlevde Splatoon. Nu kommer Splatoon-döden – i form av Splatoon 2.

#splatoon-2


Medlem

Mitt enda minus till Splatoon 2 (så här långt) är att det är omöjligt att spela turf wars med vänner online.
Hoppas att de fixar detta i en patch så snart som möjligt.
Har för mig att man kunde detta i Splatoon till Wii U, så förstår inte varför de tog bort det i 2:an.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Mitt enda minus till Splatoon 2 (så här långt) är att det är omöjligt att spela turf wars med vänner online.
Hoppas att de fixar detta i en patch så snart som möjligt.
Har för mig att man kunde detta i Splatoon till Wii U, så förstår inte varför de tog bort det i 2:an.

Det går. Du måste bara starta ett turf wars själv med randoms och sedan låta din vän eller dina vänner joina dig. Dock så är det inte alls säkert att ni får spela i samma lag, vilket väl är det största minuset.

Medlem
Skrivet av h0nden:

Det går. Du måste bara starta ett turf wars själv med randoms och sedan låta din vän eller dina vänner joina dig. Dock så är det inte alls säkert att ni får spela i samma lag, vilket väl är det största minuset.

Jo det vet jag redan.
Men nu menar jag på ett sätt där man slipper sitta och hålla tummarna att;
1. Din eller din väns lobby inte hinner bli full innan du anslutit.
2. Att ni öht kommer med i samma lag.

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Mycket bra recension! Fyndig, välformulerad och matnyttig.

Medlem

älskar varenda stund med Splatoon 2! För mig blir detta årets Shooter!

absolut finns det lite skavanker som man hoppas på att Nintendo fixar som till exempel att kunna byta vapen mellan matcherna, liksom, man vill ju testa alla vapen men inte skall man behöva logga ut från lobbyn för det.

också önskar jag att istället för att den frågar om du vill spela en rond till så skall det ske per automatik, eller byta den bort mot att (vill du spela kvar med samma grupp), på så sätt kan man skapa starkare bond med folk som man lirar online med och eventuellt bli vänner och lira ihop framöver, istället för att lägga in folk helt random

Redaktör
Ponny

@Pada-chan: Jag tackar och bockar!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Är kluven.. spelet ser roligt ut men att det inte finns local multiplayer (split-screen) är lite av en dealbreaker för mig, då jag och min flickvän oftast spelar tillsammans.. :/

Är det värt att skaffa ändå?

EDIT: Riktigt najs recension!


signatur

You can't win the game...

1
Skriv svar