Dota 2-prispotten slår rekord igen – uppe i 175 miljoner kronor

Robot
Dota 2-prispotten slår rekord igen – uppe i 175 miljoner kronor

Mer och mer pengar har blivit en trevlig Dota 2-tradition.

#dota-2, #valve


Medlem

Med dessa pengar i prispotten och hur mycket pengar de kända spelarna verkar kunna tjäna genom att streama på Twitch, så kanske man ska tvinga sin dotter att satsa på e-sport.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Med dessa pengar i prispotten och hur mycket pengar de kända spelarna verkar kunna tjäna genom att streama på Twitch, så kanske man ska tvinga sin dotter att satsa på e-sport.

Jag försöker smyga in det till min 2 åring. Men hon lär väl välja bort det pappa gillar som de flesta andra barn så småningom :).

Inte dåligt vinna TI och bli ekonomiskt oberoende.

Medlem
Skrivet av Pada:

Jag försöker smyga in det till min 2 åring. Men hon lär väl välja bort det pappa gillar som de flesta andra barn så småningom :).

Inte dåligt vinna TI och bli ekonomiskt oberoende.

Vinnarna tar inte hela prispotten, hälften tror jag. Sen ska staten ta sin beskärda del också. Sen tar laget sin del. Sen ska det delas på fem eller sex personer.

I slutändan blir man nog inte ekonomiskt oberoende direkt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar