Hur stor är din spel-backlog?

Medlem

På Steam ca. 450st och kanske 150 på GoG, så kring 600st, vad vinner jag?

Medlem

1675 spel på steam...tror backlog är en 1000 spel eller så...ingen aning faktiskt.

Edit..just det ja..origin/uplay med..ingen aning med andra ord


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av snubben:

@Quint:

Aldrig förstått mig på det här beteendet. Känns det inte som att du slösar pengar? Jag skulle definitivt känna lite ångest över vanor som detta och jag försöker att bara köpa spel som jag vill spela igenom direkt. Jag har kanske 3-4 spel som jag köpt utan att spela igenom, men det berodde mer på att jag tyckte de var tråkiga

För min del är det lite för min samlar-gen som jag har fått av min far. Han gillar att spara och samla på det mesta och jag gillar att samla på spel.
Kan kanske vara lite slöseri men annars hade jag förmodligen lagt pengarna på något annat "onödigt" som bilen, kläder eller pizza
Har du inget som du själv känner att du inte borde lägga pengar på men som du lägger pengar på?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

@Oakenborn: jo jag kan förstå det, själv är jag torsk på verktyg. Men det är grejer jag använder dagligen å andra sidan. Skulle inte köpa massa grejer som jag direkt lägger ut i förrådet direkt

Medlem

128 spel - 13 år i tjänst 8)

Medlem

@snubben: Bra verktyg är sannerligen beroendeframkallande.

Likaså bra vildmarksutrustning.

Medlem

1141 spel på Steam varav jag spelat ca 40 %.
Runt 300 originalspel i hyllorna varav jag spelat alla.
Ca 70 spel på GoG, Origin och Uplay varav jag spelat alla,

När det gäller Steam så är det ofta så att jag köper BUNDLES och de innehåller kanske ett eller två spel av kanske fem till tio spel värda att spela.
Det innebär att vi samlar på oss en hel del spel som vi förmodligen aldrig kommer spela.
Så detta att ha massor av spel betyder egentligen inte så värst mycket och det kostar oss inga större pengar heller.
Jag köper i princip aldrig spel till fullpris heller utan bidar min tid tills det är en rejäl rea på de spel jag vill ha.

Så det är ingen kostsam hobby heller som vissa tycks tro. Sen lägger jag inga pengar på sprit eller andra onödiga utgifter heller så jag kan lägga några kronor på spel istället

Allting är relativt med andra ord. Det handlar om vad man prioriterar.

Medlem

Jag har runt 350 spel på gog. Nästan alla är ospelade.

Medlem

@Nocturnal77:
..räknar inte bundles som mer än just 1-3 spel (resten som överflödig oskyldig backlog).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Har genom åren köpt ett par spel som man ledsnade på innan man han klara dem och sådna som man fick i bundels men egentligen aldrig tänkt att spela.

Så "backlogen" lär kostant öka eftersom man inte har intresse av spelen som jag har som "backlog" nu, samt förmodligen kommer man att få fler ospelande spel i framtiden i nya bundels.

Medlem

Men tack för den påminnelsen. >:I

12
Skriv svar