Steam Summer Sale har officiellt startat

Robot
Steam Summer Sale har officiellt startat

Vad väntar du på? Att sidan ska ladda kanske?

#steam, #summer-sale-2017


Medlem

Väntar på att steam ska ladda upp store-sidan. Tror den kraschat lite som vanligt.

Medlem

Vad jag väntar på? Tja, att STEAM ska sluta lagga så att jag får upp butikssidan kanske? Startade precis upp det och det är allt annat än lätt att ens komma åt butiken när nån miljon eller så användare ska göra det samtidigt.

Skribent
Skrivet av Ap@n:

Väntar på att steam ska ladda upp store-sidan. Tror den kraschat lite som vanligt.

Ah, då är det inte bara jag :D! Jag uppdaterar.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Kan tipsa om Livekort.se för de som inte känner till det där man kan köpa Steam Gift Cards, PSN, Xbox Live m.m. Går att göra direktbetalning med internetbanken man har.
Trevlig kväll.!...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Blir nog inga köp, har alldeles för stor back log redan

Avstängd

Vilken trafik det är, error, error till error.

Medlem

Man får nog vänta ett tag innan det ens går att köpa något, haha, överbelastat är bara förnamnet.

Medlem

Någon som är nätverkskunnig, upplys gärna mig, är Steam dumma i huvudet som alltid låter detta hända varje summer sale, galet dålig stabilitet, eller är det helt enkelt att vi inte har kommit längre i utforskningen av data så en sådan snabb ökning går inte att förhindra långsamma laddningstider?

Medlem

På G2A är det alltid billigt


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

(troligtvis valdigt) dum fraga - varfor finns inte spel som SW Battlefront (nya) och Diablo 3 pa steam? :/ Kor EA o Blizzard separat?

Medlem
Skrivet av feeweee:

(troligtvis valdigt) dum fraga - varfor finns inte spel som SW Battlefront (nya) och Diablo 3 pa steam? :/ Kor EA o Blizzard separat?

Jepp, Alla EAs spel hittar du på Origin och alla Blizzard spel hittar du på Blizzard.app (battle.net)

Medlem

111 games on your wish list are on sale

Medlem

Tänkte köpa Ghost Recon Wild Lands, men 40 euro är inte rea.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Sniper Elite 4 för halva priset, helt okej, köpt och nedladdat. Få se vad mer det blir

Medlem

11 spel till i backloggen nu då


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av totte1015:

Någon som är nätverkskunnig, upplys gärna mig, är Steam dumma i huvudet som alltid låter detta hända varje summer sale, galet dålig stabilitet, eller är det helt enkelt att vi inte har kommit längre i utforskningen av data så en sådan snabb ökning går inte att förhindra långsamma laddningstider?

Steam blir i princip DDOS:at varje gång rean startar, det går att bygga bort men frågan är om det är värt alla pengar eftersom det tillslut planar ut. Speciellt sedan de ändrat konceptet hur reorna fungerar.

Medlem

Prey och Dishonored 2 nu införskaffade till ett pris som innebar att man fick Dishonored 2 på köpet till Prey, helt ok för så pass nya spel.

Medlem

Köpte Fallout 4 + season
tänkte äntligen ska man få sätta igång med det spelet

vilka mods är ett måste?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

20 spel i wishlist, alla på rea....
dags att gå igenom om jag verkligen vill ha de då.

Medlem

För mig blev det Assetto Corsa till halva priset.

Som tur är finns det inget direkta saker jag väntar på, så min plånbok kommer inte bli för misshandlad. (famous last words).

Medlem
Skrivet av aholman:

111 games on your wish list are on sale

334 games are on sale on your wishlist. Köpt 8 hittills. Blir mer.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Haha en sak jag älskar är att man kan köpa Ghost recon Wildlands för 40 euro på steam, men om man vill köpa det via Uplay som har utvecklat spelet så måste man betala 60 euro.
Känns som ubisoft skjuter sig själva i foten där.

Medlem

@totte1015: är rätt säker på att dem här spiken i trafik som sker relativt sällan inte motiverar dem att betala den antagligen rätt stora summan för att ha kapacitet för den här spiken året om vilket är helt jävla onödigt.

Det är nog få leverantörer som säljer så pass skalbar hosting.

Det är bara från valdes sida.

Sen var du alla miljoner människors olika ISP:er och hur de hanterar peering mot steams servar tex.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

@totte1015: är rätt säker på att dem här spiken i trafik som sker relativt sällan inte motiverar dem att betala den antagligen rätt stora summan för att ha kapacitet för den här spiken året om vilket är helt jävla onödigt.

Det är nog få leverantörer som säljer så pass skalbar hosting.

Det är bara från valdes sida.

Sen var du alla miljoner människors olika ISP:er och hur de hanterar peering mot steams servar tex.

Amazon Web Services (AWS) eller Microsofts Azure-plattform (Google och IBM borde väl ha något också men aldrig testat dom) tillhandahåller dock den typen av skalbara lösningar där man endast betalar för trafiken då den skalar upp och ner efter behov. Förstår inte riktigt den ekonomiska vinsten snarare i att hosta lösningen själv. Det blir snarare billigare att låta den ligga i en molnplattform eftersom du dels slipper kostnaden för att driva serverparken, samt slipper kostnaden för att betala för en mellanlösning som är för kraftfull 90% av året och för vek under 10%.

1
Skriv svar