Anthem-releasen är starten på en tio år lång resa

Robot
Anthem-releasen är starten på en tio år lång resa

Bioware har redan jobbat på rymdäventyret i fyra år.

#anthem, #bioware


Medlem

År -10 Bioware gör RPG
År 0 EA köper upp bolaget
År 10 Bioware gör RPG med mindre RPG och mer action och sex
År 15 Bioware gör actionspel för EA som alla andra studios EA har, förutom de som gör sportspelen.
År 20 https://i.imgur.com/kCFzBxP.jpg

Medlem

Efter uppgifterna om Mass Effect: Andromeda kan man kanske ta deras påstådda utvecklingstider med en nypa salt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

"Anthem-releasen är starten på en tio år lång resa". Hmpf. Översättning: nallar på kvalitet och känsla genom att göra spelet till en tjänst (inte längre en vanlig produkt) med sporadiska och allt mindre intressanta DLC-uppdateringar á la Destiny & Division, m.fl.

Wow! Jag ser verkligen inget slut på denna typ av "speltjänster". Så EA har helt gett upp på oss som vill ha en färdig upplevelse på en gång? Lycka till EA. Gör ni er speltjänst. Detta gör mig inte mindre osäker i mitt beslut att bojkotta era spel. Tvärtom! Jag står fast i mitt beslut eftersom det bara handlar om pengar nu. Inte en gnutta om känsla eller värde!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Vem ska då göra Dragon Age 4 :(.Single Player spel verkar dö ut snabbt,nästan alla "stora" spel på E3 var multiplayer (Anthem,Call of Duty,Battlefront osv) det enda spel jag ser fram emot är nog Mount&Blade:Bannerlord och Divinity 2.

Äh kanske bara börjar bli lite gammal och grinig hehe :D.

Medlem

Har funnits utvecklare som haft ambitioner att supporta ett spel under en längre tid, men hur många exempel på att det har efterlevts finns det?
Nog brukar de ge upp efter 1-2 år ändå och skiter ut en uppföljare..
Man får säga ett WoW och Blizzard är unika på denna sortens marknad, men då är de ganska oberoende av andras påverkan och kan köra sitt eget race.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

@Robez: Förhoppningsvis någon studio som sysslar med och kan RPG-spel. Som Bioware fram till 2010.

Medlem
Skrivet av Chiral:

"Anthem-releasen är starten på en tio år lång resa". Hmpf. Översättning: nallar på kvalitet och känsla genom att göra spelet till en tjänst (inte längre en vanlig produkt) med sporadiska och allt mindre intressanta DLC-uppdateringar á la Destiny & Division, m.fl.

Wow! Jag ser verkligen inget slut på denna typ av "speltjänster". Så EA har helt gett upp på oss som vill ha en färdig upplevelse på en gång? Lycka till EA. Gör ni er speltjänst. Detta gör mig inte mindre osäker i mitt beslut att bojkotta era spel. Tvärtom! Jag står fast i mitt beslut eftersom det bara handlar om pengar nu. Inte en gnutta om känsla eller värde!

Om du inte vill börja betala 100-200% mer för grundspelet med en ökning med 30-100% per 5-10 år så är denna typen av tjänster, mikrotransaktioner och DLC framtiden i branchen. Bara med inflation borde spel kosta närmare tusenlappen idag jämfört med för 10-15 år sedan, sedan har även utvecklingen blivit bra mycket dyrare och tar längre tid. Folk är mer benägna att betala för mindre tillägg än mer för grundspelet. Dessutom gör det att folk som inte har råd med alla DLC paket fortfarande kan spela grundversionen utan att lägga ut 1000kr.

Finns det dåliga exempel på mikrotransaktioner och DLC? Såklart. Men det finns många bra med.

Medlem

Så otroligt tråkigt dagens stora fokus på Multiplayer.
Ge mig mer fokus på story, valmöjligheter och påverkan på spelets utgång. Med andra ord dets om gör ett RPG bra ;).
Det är inte bara med renodlade RPG-spel dock. GTA, Mass Effect osv också. Allt ska ha fokus på multiplayer. T.om Assassins Creed.

Vill jag lira multiplayer spelar jag FPS-pangare eller MMORPG.
Co-op är ju välkommet i vissa spel, men inte på bekostnad av story-kvalitén.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Om du inte vill börja betala 100-200% mer för grundspelet med en ökning med 30-100% per 5-10 år så är denna typen av tjänster, mikrotransaktioner och DLC framtiden i branchen. Bara med inflation borde spel kosta närmare tusenlappen idag jämfört med för 10-15 år sedan, sedan har även utvecklingen blivit bra mycket dyrare och tar längre tid. Folk är mer benägna att betala för mindre tillägg än mer för grundspelet. Dessutom gör det att folk som inte har råd med alla DLC paket fortfarande kan spela grundversionen utan att lägga ut 1000kr.

Finns det dåliga exempel på mikrotransaktioner och DLC? Såklart. Men det finns många bra med.

Jag skulle gärna betala mer för spel. Jag är helt OK med (de flesta) DLCs och expansioner. Vad jag inte gillar är spel som skulle fungerat bäst som en hel upplevelse bli uppdelade och upphackade som t.ex. Destiny eller The Division. Jag är inte säker på att Anthem kommer bli dåligt eller ofullständigt, men jag utgår från erfarenhet.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av Chiral:

Jag skulle gärna betala mer för spel. Jag är helt OK med (de flesta) DLCs och expansioner. Vad jag inte gillar är spel som skulle fungerat bäst som en hel upplevelse bli uppdelade och upphackade som t.ex. Destiny eller The Division. Jag är inte säker på att Anthem kommer bli dåligt eller ofullständigt, men jag utgår från erfarenhet.

Samma här, problemet är att de flesta inte är det. Finns folk som klagar när spel kostar mer än 500kr redan nu. Inte spelat så mycket Division och jag tyckte Destiny var rätt okey. Största problemet jag hade med Destiny som fick mig att sluta ganska fort var att storyn var ganska trist och att det av någon konstig anledning inte fanns matchmaking för alla uppdrag.

EA verkar ta ett steg i rätt riktning med nya battlefront då alla kartor blir gratis så jag hoppas på det bästa med Anthem med jag.

Medlem

Tror man skall titta på Square Enix äventyr i DLC träsket för att se vad man INTE skall göra. Deus Ex Mankind Divided med micro transactions i singleplayer som i sig bara gäller för den sessionen man spelar. Hitman serien som delades upp i enstaka kapitel som man betalade för var för sig osv.

Gick inget vidare för dessa ideer.

KoP
Medlem

Trist. Hade hoppats på ett stabilt singleplayer spel. Kommer Anthem bli som Destiny och liknande spel så vart det plötsligt väldigt ointressant. :/

Medlem

Kul! Älskar BioWare och detta verkar vara riktigt häftigt. Trevligt de tänkt in i framtiden med. EA/BioWare FTW!

1
Skriv svar