FZ testar realism-RPG:t Kingdom Come: Deliverance!

Robot
FZ testar realism-RPG:t Kingdom Come: Deliverance!
L32
Medlem

Detta är nog det enda spel jag verkligen ser fram emot just nu.

Avstängd
Skrivet av L32:

Detta är nog det enda spel jag verkligen ser fram emot just nu.

Måste vara tråkigt att känna så.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Måste vara tråkigt att känna så.

Mycket tråkigt, men det är så spelbranschen ser ut nuförtiden.
Cyberpunk 2077 är ett annat av mycket få spel att se fram emot.
Men i östra Europa finns fortfarande några utvecklare/utgivare som sätter hantverket i första rummet, inte "return on investment" och liknande som numera nästan helt styr branschen.

Medlem

Jag personligen avskyr att se på denna typ av videos. Det blir lite MER jobb, men kan ni inte iaf ha en KORT sammanfattning i textform? Allt behöver inte komma med, men ett stycke eller två?

Medlem
Skrivet av Araxes:

Måste vara tråkigt att känna så.

Verkar sunt och skönt att känna så...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@Evilof, håller med till viss del.. Jag har inget emot videor per se, men sitter man på jobbet är inte videor alltid lämpliga att titta på till exempel. En kort sammanfattning vore skitbra!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skrivet av Stag:

@Evilof, håller med till viss del.. Jag har inget emot videor per se, men sitter man på jobbet är inte videor alltid lämpliga att titta på till exempel. En kort sammanfattning vore skitbra!

Jag håller med! Satt precis och svor över det också.

Medlem

De har redan tabbat sig på realismen. Alla karaktärer vi såg verkade ha hela och rena tänder, även vid hög ålder =P

Medlem
Skrivet av Lavrentivs:

De har redan tabbat sig på realismen. Alla karaktärer vi såg verkade ha hela och rena tänder, även vid hög ålder =P

City Dental


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vad är grejen med att ni bara gör videos nuförtiden? Är det ett nytt grepp?

Om ni går över från text till video så kommer jag lämna fz, vill läsa på väg till och på jobbet. Inte titta på massa babbel som jag inte kan skumma igenom.

Redaktör
Skrivet av Evilof:

Jag personligen avskyr att se på denna typ av videos. Det blir lite MER jobb, men kan ni inte iaf ha en KORT sammanfattning i textform? Allt behöver inte komma med, men ett stycke eller två?

Skrivet av Stag:

@Evilof, håller med till viss del.. Jag har inget emot videor per se, men sitter man på jobbet är inte videor alltid lämpliga att titta på till exempel. En kort sammanfattning vore skitbra!

Skrivet av SamuelSvensson:

Jag håller med! Satt precis och svor över det också.

Skrivet av acrylamid:

Vad är grejen med att ni bara gör videos nuförtiden? Är det ett nytt grepp?

Om ni går över från text till video så kommer jag lämna fz, vill läsa på väg till och på jobbet. Inte titta på massa babbel som jag inte kan skumma igenom.

Det var överraskande - vi har fått massor av beröm för dessa videor tidigare. Feedback noterad - tack!

Vi har kört såna här videor nu under E3 för att många gillar det, och det ger oss också möjlighet att få ut material snabbare än om vi skriver traditionella previews. Vi får försöka blanda lite mer av varje framöver.


signatur
Medlem

Inget emot videos i sig, men instämmer i det där med en kort liten text till också. Så kan man lättare bestämma sig för "view later" eller ignore. Ungefär som ärendemeningen på epost.

Medlem

Föredrar också text vill jag poängtera.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag har inget emot FZ:s utsända men ibland verkar de ha svårt att formulera sig. Det gör att det blir lite stapplande babbel om spelet och efter fyra minuter vet vi att det är historisk medeltid och inte fantasy, svår gameplay med ganska hög inlärningskurva och att de val man gör är permanenta.

Medlem

Har ännu inte riktigt fått en bra uppfattning om spelet. Är det open world som Witcher och man kan ta sig runt lite som man vill och leta sidouppdra, eller är det mera linjärt så Dishonored?

Medlem

@Tomas Helenius: Verkligen inget fel på... videosna (vad heter flera videor i bestämd form?) och skoj att se er "live". Men som så många andra här så brukar jag passa på att ta någon minut då och då på jobbet och titta vad som hänt, och vid de tillfällena passar text bättre. Hemmavid går dock video lysande:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

@Tomas Helenius: Som andra sagt är det inget fel på videor! Men det blir svårt att snabbkolla om man sitter på jobbet, på lunchen, osv. Summeringen kanske också säger direkt om man är intresserad av ämnet alls, ifall det är något man inte känner igen.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Avstängd
Skrivet av stege99:

Mycket tråkigt, men det är så spelbranschen ser ut nuförtiden.
Cyberpunk 2077 är ett annat av mycket få spel att se fram emot.
Men i östra Europa finns fortfarande några utvecklare/utgivare som sätter hantverket i första rummet, inte "return on investment" och liknande som numera nästan helt styr branschen.

Så spelbranschen ser ut? Knappast. Det är ens personliga preferenser som styr vad man ser fram emot.

Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Det var överraskande - vi har fått massor av beröm för dessa videor tidigare. Feedback noterad - tack!

Vi har kört såna här videor nu under E3 för att många gillar det, och det ger oss också möjlighet att få ut material snabbare än om vi skriver traditionella previews. Vi får försöka blanda lite mer av varje framöver.

Jag tycker det är sjukt tråkigt att se videor med folk som pratar om spel.
Läser hellre en välskriven text än att titta på folk som står och stakar sig fram och säger eh eller öh mellan ord och meningar hela tiden.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Araxes:

Jag tycker det är sjukt tråkigt att se videor med folk som pratar om spel.
Läser hellre en välskriven text än att titta på folk som står och stakar sig fram och säger eh eller öh mellan ord och meningar hela tiden.

Nu läser jag också hellre en text, men din jämförelse var ju skev utav bara helvete. Det finns väl ingen som föredrar en dålig video framför en bra text...

Medlem
Skrivet av Araxes:

Jag tycker det är sjukt tråkigt att se videor med folk som pratar om spel.
Läser hellre en välskriven text än att titta på folk som står och stakar sig fram och säger eh eller öh mellan ord och meningar hela tiden.

Håller med dessa videor utan artikel text är så tråkiga... Man trycker för att läsa vad recensenterna tycker och så möts man av en video....... TRIST ... skulle hetat VIDEO RECENSION istället

Avstängd
Skrivet av Sisyr:

Nu läser jag också hellre en text, men din jämförelse var ju skev utav bara helvete. Det finns väl ingen som föredrar en dålig video framför en bra text...

Föredrar en dålig text framför en dålig video, så det spelar inte så stor roll. En text kan man snabbläsa, en dålig video ser man inte ens klart.

Ambassadör
Xbox

Älskar att FZ börjat med mer videoinnehåll!

En sammanfattning i textform till filmerna vore nog en bra idé för att tillgodose allas behov dock. Det beror ju på plats och tidpunkt vilket som passar bäst för användare att nyttja och är en bra service.

FZ's rapportering från E3 har varit kanon!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Lavrentivs:

De har redan tabbat sig på realismen. Alla karaktärer vi såg verkade ha hela och rena tänder, även vid hög ålder =P

Faktum är att man under medeltiden hade ganska bra tandhygien och eftersom man inte hade någon större tillgång till sötsaker var det relativt lätt att hålla tänderna rena. Dåliga tänder blev ett problem först några hundra år senare när man började importera socker mm.

Med andra ord gör de fina tänderna spelet historiskt korrekt.

Skribent
Skrivet av Thorne:

Jag har inget emot FZ:s utsända men ibland verkar de ha svårt att formulera sig. Det gör att det blir lite stapplande babbel om spelet och efter fyra minuter vet vi att det är historisk medeltid och inte fantasy, svår gameplay med ganska hög inlärningskurva och att de val man gör är permanenta.

Du har rätt. Vi kunde nog ha gjort ett bättre jobb att summera våra intryck. I vårt försvar: detta var den sista videon vi gjorde efter sju dagar av stress och sömnbrist.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Har inget emot videos men att se filmer när nån pratar om spel så vill man gärna se gameplay också. Får man inte.filma det man spelat?

Jag ser gärna blanding av videos och kanske sammanfattande text.
Mer jobb jag vet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Har inget emot videos men att se filmer när nån pratar om spel så vill man gärna se gameplay också. Får man inte.filma det man spelat?

Jag ser gärna blanding av videos och kanske sammanfattande text.
Mer jobb jag vet

Det är inte särskilt vanligt att man får filma det man spelar. Istället kan du få en (som i det här fallet) färdigfilmad demo från ungefär samma session vi gick igenom eller får man använda trailern efter bästa förmåga.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Tack Erik och Anabelle, mycket trevligt klipp. Kul att lyssna på era intryck.

Jag ser fram emot releasen nästa år! Förväntningarna har ju inte minskat direkt om man säger så

Medlem

Jag trodde att det var för att det mest är saker från E3 som ska rapporteras och att de utsända likväl hade spelat in en massa videomaterial, inte att det ska bli en permanent grej framöver att det mestadels är videor ...? Hoppas jag verkligen inte!

Vi är nog många som med fasa sett kvällstidningarna förvandlas mer och mer från text- till videobaserade. Klickar man på en artikel så vill man läsa. Ren och skär, för sinnena behaglig, välkomponerad text. Det går mycket fortare att läsa en text, är mindre irriterande och torde väl också vara enklare för upphovspersonerna att producera.

12
Skriv svar