Sony stoppar Rocket Leagues crossplay-spelande på PS4

Robot
Sony stoppar Rocket Leagues crossplay-spelande på PS4
Medlem

De har inte fel i det dom säger dock, de sa något liknande om varför PS4 inte leker Minecraft med alla.

Samtidigt stör det mig inte så mycket, jag har aldrig problem att lira mina matcher på Ps4an ännu i alla fall.

Medlem

@Kerrai: kommer nog aldrig bli problem att hitta matcher. Däremot kan jag inte spela med min polare som har ps4 och jag PC.

Medlem

De tillåter crossplay mellan PS4 & PC i War Thunder.

Ambassadör
Xbox

Det var ju det jag sa...

For the players! Eller hur var det nu...


signatur

Jump in.

Medlem

Crossplay är någonting man presenterar som feature när produkterna säljer dåligt, PS4 säljer fantastiskt och gynnas således inte av extra funktionalitet. Om Xbonx och Switch börjar knappa in lär vi se både utökat crossplay-stöd och UHD-spelare i Pro. Svårare än så är det inte.

Medlem
Skrivet av omgponies:

De tillåter crossplay mellan PS4 & PC i War Thunder.

Skulle inte tro att det är särskilt många barn i deras spelarbas.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Bokstavligt och metaforiskt är inte synonymer!

Var la jag nu mina piller...

Medlem

Den där Jim Ryan är ju inte särskilt intelligent han.

Först frågar han varför någon vill spela gamla spel och nu hämmar han crossplay, något spelarna efterfrågat svinlänge.

Medlem

Det låter helt enkelt mer som en juridisk fråga än om personligt tycke.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Crossplay är någonting man presenterar som feature när produkterna säljer dåligt, PS4 säljer fantastiskt och gynnas således inte av extra funktionalitet. Om Xbonx och Switch börjar knappa in lär vi se både utökat crossplay stöd och UHD-spelare i Pro. Svårare än så är det inte.

lol, nice try sony

Medlem
Skrivet av omgponies:

De tillåter crossplay mellan PS4 & PC i War Thunder.

även i star trek bridge crew

Medlem
Skrivet av kebbe:

Crossplay är någonting man presenterar som feature när produkterna säljer dåligt, PS4 säljer fantastiskt och gynnas således inte av extra funktionalitet. Om Xbonx och Switch börjar knappa in lär vi se både utökat crossplay stöd och UHD-spelare i Pro. Svårare än så är det inte.

Precis, kappvändning kommer.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Med tanke på att de tillåter de i spel som riktar sig mot en vuxen publik men inte spel som Minecraft och Rocket League som spelas av mycket unga låter det som att det ligger något i det de säger.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Med tanke på att de tillåter de i spel som riktar sig mot en vuxen publik men inte spel som Minecraft och Rocket League som spelas av mycket unga låter det som att det ligger något i det de säger.

Jag tror mer att det är så här Sony tänker, barn som förlorar i matcher, te.x mot någon kompis som sitter på ett xbox, då tänker barnet, det måste bero på att xbox är bättre eller en xbox dosa gör jobbet bättre - jag måste ha ett xbox istället. Så har nog diskussionerna gått på Sony hahahaha haha


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av rosski:

@Kerrai: kommer nog aldrig bli problem att hitta matcher. Däremot kan jag inte spela med min polare som har ps4 och jag PC.

Det kan man väl inte ändå? Eller har dom lagt till så att man kan söka efter folk på PS4 om man spelar på PC själv tex?

Medlem

Inte konstigt att sony gör som dom gör, dom är ju lika stora som nvidia på sin marknad.

Vill låsa sina fans till sitt system...

Medlem

Uhm, artikeltiteln fick mig att tro att Sony går in och aktivt stoppar all nuvarande crossplay mot PS4.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Haha, verkar som Sony tycker att Xbox, Nintendo och PC spelare är farliga och ouppfostrade då?

Varför ser vi inte crossplay fler spel? Battlefield, COD, FIFA/NHL? Iaf mellan PS4 och Xbox.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Crossplay är någonting man presenterar som feature när produkterna säljer dåligt, PS4 säljer fantastiskt och gynnas således inte av extra funktionalitet. Om Xbonx och Switch börjar knappa in lär vi se både utökat crossplay-stöd och UHD-spelare i Pro. Svårare än så är det inte.

Haha den var bra..

Medlem

Det finns ju redan crossplay mellan ps4 och pc i Rocket league sedan länge. Dock inte mellan ps4 och Xbox. Förstår inte vad nån ska kunna utsättas för då man inte kan kommunicera med varandra annat än med den förprogrammerade snabbchaten när man kör crossplay.

Ambassadör
Xbox

Kommer fler nyheter om spel som samarbetar Xbox+Switch+PC nu...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

lol, nice try sony

I vilken värld var någonting av det jag skrev positivt för Sonys del? Precis allt har blivit sämre för Playstation sedan Sony fick övertaget på konsolmarknaden igen.

Medlem

Först var jag frågandes till varför dom nekar till detta och mycket skeptisk men efter att läst hans svar så måste jag säga att jag förstår hur dom tänker. I spel vet alla att det kan förekomma otrevligheter & skitsnack spelare emellan & i spel där barn är en stor andel av den spelande populationen blir detta ännu mer känsligt. Sony kan lättare gå in är jag övertygad om & hindra dessa "övertramp" än om flera plattformar är delaktiga. Hur kan Sony stänga av en spelare som spelar på PC eller Xbox som ex.
När du godkänner Sonys användaravtal så ingår du i ett avtal med dom & i och med detta kan dom styra & lite som dom anser vara lämpligt. Detta går ju inte hos de andra som spelar på andra plattformer som sagt... Bara min tolkning av det hela..
Dock ska det sägas att jag "köper" detta enbart med de spel som riktar sig till unga.
Annars är jag helt för cross-play om det kan skötas bra.

Medlem
Skrivet av grantrytare:

Först var jag frågandes till varför dom nekar till detta och mycket skeptisk men efter att läst hans svar så måste jag säga att jag förstår hur dom tänker. I spel vet alla att det kan förekomma otrevligheter & skitsnack spelare emellan & i spel där barn är en stor andel av den spelande populationen blir detta ännu mer känsligt. Sony kan lättare gå in är jag övertygad om & hindra dessa "övertramp" än om flera plattformar är delaktiga. Hur kan Sony stänga av en spelare som spelar på PC eller Xbox som ex.
När du godkänner Sonys användaravtal så ingår du i ett avtal med dom & i och med detta kan dom styra & lite som dom anser vara lämpligt. Detta går ju inte hos de andra som spelar på andra plattformer som sagt... Bara min tolkning av det hela..
Dock ska det sägas att jag "köper" detta enbart med de spel som riktar sig till unga.
Annars är jag helt för cross-play om det kan skötas bra.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Avstängd

Det var väl bra! Är man riktigt liten ska man vara i en hage, med staket kring sig. Som en väldigt liten kille eller tjej ska man lira mer hemmastaddt.

Avstängd
Skrivet av grantrytare:

Först var jag frågandes till varför dom nekar till detta och mycket skeptisk men efter att läst hans svar så måste jag säga att jag förstår hur dom tänker. I spel vet alla att det kan förekomma otrevligheter & skitsnack spelare emellan & i spel där barn är en stor andel av den spelande populationen blir detta ännu mer känsligt. Sony kan lättare gå in är jag övertygad om & hindra dessa "övertramp" än om flera plattformar är delaktiga. Hur kan Sony stänga av en spelare som spelar på PC eller Xbox som ex.
När du godkänner Sonys användaravtal så ingår du i ett avtal med dom & i och med detta kan dom styra & lite som dom anser vara lämpligt. Detta går ju inte hos de andra som spelar på andra plattformer som sagt... Bara min tolkning av det hela..
Dock ska det sägas att jag "köper" detta enbart med de spel som riktar sig till unga.
Annars är jag helt för cross-play om det kan skötas bra.

Jap!, håller med dig. I övriga fall borde föräldrar med barn under 18 år vara tvungna att skapa konto på s.k. barn-konton. Då skulle även vi skyddas från dessa små glin, vuxna som skyddas från rabiata småttingar. Och inför förbud vad gäller +18års-spel, inte rekommendationer. Glin ska inte spela vuxenspel, inte heller med vuxna! Var någonstans annars "umgås" 7 åringar med 94 åringar?

Avstängd
Skrivet av Tivook:

Den där Jim Ryan är ju inte särskilt intelligent han.

Först frågar han varför någon vill spela gamla spel och nu hämmar han crossplay, något spelarna efterfrågat svinlänge.

Jup!, lol! Det går nog lite för bra nu. Se bara på xbox, allt dom gör för sin demografi kommer ju sig av desperation. Här ges inget bort gratis, om det inte är nödvändigt. Skulle däremot gärna se totalförbud för alla under 18 år vad gäller internetbehörighet. Om operatörerna kunde bygga en infrastruktur, typ, småskole-net, close environment fourteen-net etc., så vore det ju kanon. Problemen lösta! Tänk vad bra det vore för barnen.

Medlem

Synd att polarn har en ps4 då
Ganska smart av MS och nintendo dock. Dom skulle kunna fortsätta på det här spåret och ge sony bad will varje gång de vägrar crossplay, det blir ju hårdare nu när man kan spela cross play mellan nintendo och microsoft

1
Skriv svar