Multiplayer från Call of Duty: WW2

Robot
Multiplayer från Call of Duty: WW2

I år det Sledgehammers tur att ge oss CoD-action.

#call-of-duty-ww2, #e3-2017


Medlem

Vilken låt är det i trailern?

Medlem

Var inte igår man vaknade och kände någon sorts hype över CoD, sitter här med min kaffe och trivs med vad jag ser.

Medlem

Ser ju väldigt bra ut. Men det är multiplayer som är avgörande för mig.


signatur

Jäh!

Medlem

hela klippet känndes som det var från cod waw med uppskalade texturer och effekter. Tar man bort stemgunen så tror jag inte det var en enda ny resurs i spelet :/

Ambassadör
Xbox

Det här blir snyggt på Xbox!


signatur

Jump in.

Medlem

Jösses, det ser ju hemskt ut (eld- och rökeffekter, karaktärsrörelser och -animationer, ljud, miljöer, material & förstörelse, kulor(!) - allt nämnt verkar 10+ år gammalt)... helt absurt att de lyckas hålla liv i sin gamla trötta motor fortfarande.

Titta när kulorna(/tracers) viner som sanslöst bra exempel, det ser inte mycket bättre ut än CoD2 - än mindre WaW. Eller eldkastarna, hur elden clippar igenom det mesta, eller hur karaktärerna dör generiskt oavsett hur de träffas (ser ut att finnas en hyfsad mängd förprogrammerade dödsanimationer, men det är ju inte direkt fysikbaserat i realtid), hur de tappar vapnen när de dör, hur granaterna endast skapar en påläggstextur när de detonerar... listan kan göras väldigt lång hur motorvalet begränsar spelet.

Som lite adrenalinfyllt MP-spel, kanske (motorn är simpel nog för att det ska fungera bra) - men för att skapa inlevelse i SP (något färre och färre utvecklare faktiskt prioriterar, förvisso) hade de i mina ögon behövt göra bra mycket bättre än så här.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

@PeTTs0n:

Tror inte du minns särskilt bra hur de såg ut för 10 årsedan , samma sak som folk sagt i alla tider. Säger inte att nya cods är teh pioneers eller något men de är långt snyggare än cod world at war från 2008..

Medlem

@zauii89: Jodå, kikade precis på gameplay från WaW - flera komponenter som är direkt kopplade till spelmotorn (så som momentum, inertia, fluid dynamics, vissa effekter och animationer (och hur de hanteras) etc.) är så gott som identiska.

Däremot är texturer nu mer högupplösta, modeller har fler polygoner, en del animationer mer precisa, etc. (Jag säger absolut inte att WaW är "lika snyggt" eller "snyggare" - för jag håller med om att denna iteration av CoD är snyggare än tidigare alster i serien.)

Men spelmotorbegränsningarna är fortfarande löjligt tydliga.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Det såg ju skitbra ut!
Har redan förbokat!


signatur

autograph

Geeks Gaming

Bara för mig detta ser riktigt "Meh" ut?
Vet att alla brukar hata på CoD och har själv gjort de länge nu(vilket har varit befogat) men jag va positivt inställd till detta. Men nu när jag ser de så är det bara meh.
Jag hade hoppats på ett mer bare bone ww2 spel med tanke på hur mycket dom snackat om att "gå tillbaka till rötterna". Men ser ut att vara de vanliga med 200 olika unlocks till alla vapen och gör det hela "bara för det fans under den tiden måste alla ha de".
Och kartorna ger inte mig en ww2 känsla. Det är något med CoD och att slänga in så mycket som möjligt i en karta, alla hus måste vara sprängda på något sätt, ett krashat flygplan här och där, massa små saker över allt.
Varför inte bara en vanlig karta av en fransk by?

Nä blir nog att skippa detta också... och med största sannolikhet kommer vi få samma gamla extremt korkade lobby systemet som har tagit död på CoD på PC sedan MW2 och samma gamla trasiga nätkod som för BF4 släppet att se bra ut.

1
Skriv svar