Förhandstitt - Total War: Warhammer 2

Robot
Förhandstitt - Total War: Warhammer 2

Orker, imperialister, vampyrer och annat löst pack får sitta på avbytarbänken när The Creative Assembly släpper loss Total War: Warhammer 2. Det är djungelfolkets tur att få stå i rampljuset och vi har fått en inblick i vad som kan bli årets strategisnackis.

#creative-assembly, #total-war, #warhammer


Medlem

Senaste TW spelet jag gillade var Medieval 2


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

TW warhammer bästa TW någonsin, och tvåan låter enu bättre:)

Medlem

Jag tror jag blivit besviken på alla TW sedan Shogun 1, försökte lira Warhammer, kampanjen började med en strid i världens fulaste grotta, såg ut som ett spel från 95. Stängde av och tog en Steam refund på det direkt. Blivit blåst för många gånger på Total War, där kan man snacka om mjölkad spelserie med minimala framsteg varje iteration.

Medlem

355 timmar loggade på TW: Warhammer. Loggar gärna 355 till på TW: Warhammer 2!

Medlem

Någon som vet vad som hände med alla frågor som vi läsare fick ställa för ett tag sedan, som redaktionen sedan skulle ta upp med utvecklarna?
Lite nyfiken på vilka frågor som ställdes, och vilka svar som gavs

Medlem
Skrivet av Korken:

Jag tror jag blivit besviken på alla TW sedan Shogun 1, försökte lira Warhammer, kampanjen började med en strid i världens fulaste grotta, såg ut som ett spel från 95. Stängde av och tog en Steam refund på det direkt. Blivit blåst för många gånger på Total War, där kan man snacka om mjölkad spelserie med minimala framsteg varje iteration.

Wow... dömer du folk lika snabbt som du dömer spel så vet jag inte hur du har klarat dej i denna värld.

Medlem

Ge mig Total War: Thirty Years' War


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Total War: Warhammer 40K, när?
- Slag i rymden
- Galaxkarta
- Slag på planeter
- Slag i städer / på rymdstationer
- 4x...

Medlem

Det ska mycket till innan jag förlåter dem för deras DLC- och buggfest till föregående spel. Lika så för Rome 2 och Attila som även dem innebar att du köpte ett halv-färdigt spel som blir 75% klart med DLC.

Jag gillar serien skarpt men man känner sig hela tiden besviken med ett nytt spel när man inser att halva spelet saknar och säljs i småbitar. För man kan inte kalla det något annat när alla raser finns i spelet, men är ospelbara om du inte betalar ännu mer än fullpris för spelet. Till och med så centrala raser som Chaos (ja, jag går inte på att förboka deras spel längre) eller alver är inte med i originalspelet. Jag är inte konsekvent emot DLC och vet att de också vill tjäna pengar. Men leverera en produkt som faktiskt ger mervärde istället för att få era fans att känna sig lurade.

Sen senast jag och min kompis försökte oss på en coop kampanj slutade vi för spelet crashade och de-syncade hela tiden. Man hittar en workaround för en bugg så kommer en ny i dess ställe.

Och istället för att fixa deras gamla spel vill de ha ett nytt där man ska punga upp 60 euro plus samma summa i DLC? Ja, så måste verkligen uppföljaren vara något utöver en smärre förbättring av det gamla spelet.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Skribent

@ForrestFox: Såg ditt inlägg nu, förlåt mig. De frågor som ställdes och fick bra svar hamnade i den här förhandstitten.


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar