Split Second: Velocity

Robot
Split Second: Velocity

Glöm less is more-filosofin, Black Rocks senaste är racing med extra allt och lite till. Resultatet - en gäspning.

#split-second-velocity


Medlem
Split Second: Velocity

2/5, huh? Kunde nästan gissa det. Finns säkert många som tycker om spelet, men personligen tycker jag att det var skräp. Bra skrivet, Tomas. Fnittrar som en liten skolflicka varje gång jag ser att det är du som har skrivit artikeln. Av upphetsning, såklart.

Inaktiv

Är väl lite små kul dock inte värt 600 kr


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Jag håller inte alls med om vad som sägs recensionen!
Spelet klarades helt i helgen och bjöd på många timmars rolig racing. Banorna är varierade, man kan även byta banans riktning med sina power plays. De olika bilmodellerna är väldigt snygga och jag tycker faktiskt att de har väldigt olika känsla beroende på hur höga värden de har för strenght, drift, speed och acceleration.
Att varje elit-lopp också ger en chansen att låsa upp en ny bil är också en nice feature.
IMHO känns det som att recensenten inte gett spelet så stor chans, det är ett av de racingspel som bjuder på störst fartkänsla. Om man vill kunna skjuta laser och ha sköldar kanske man ska spela Blur istället?
Split Second använder sig av miljön för att ge en extra dimension till racingen.
Om man tittar på andra recensioner på diverse spelsidor kan man även se att spelet har fått mycket högre betyg där och det håller jag helt med om.
2/5 är ett på tok för lågt betyg.
Tack för mig!

Inaktiv

Jag brukar sällan orka logga in och kommentera MEN...

Vilken skitrecension... 2 av 5 är helt fel oavsett smak. Det är idiotiskt att ge spelet underkänt.

Oavsett vad man har för smak så är detta ett spel som är snyggt och underhållande, skön känsla. 3 av 5 hade varit mycket mer rättvist, enligt många även 4 av 5.

Medlem

Ja, det är enkelt. Men det är riktigt jäkla kul.
Om man tar sig en minut och söker butiker så hittar man det för under 400:- också, det var ett självklart köp för mig.
Redan klar med alla banor och har bara multiplayer kvar, men ångrar det inte på något sätt. Ser fram emot att krasha några polare i split screen snart.

Medlem
Skrivet av Seven:

Vilken skitrecension... 2 av 5 är helt fel oavsett smak. Det är idiotiskt att ge spelet underkänt.

Oavsett vad man har för smak så är detta ett spel som är snyggt och underhållande, skön känsla. 3 av 5 hade varit mycket mer rättvist, enligt många även 4 av 5.

Är hela recensionen skit på grund av en liten siffra på slutet? 2 av 5 är för övrigt inte "underkänt", utan "godkänt".

Ett spel kan heller inte vara underhållande "oavsett smak". Även de mest hyllade racingspel tråkar mig till sömns.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Jag är inget fan av bilspel, men detta var underhållande, burnout samt blur suger FET DROMEDARBALLE i jämförelse, sicken dynga.

Men blir man förvånad utav FZs betyg, nope inte det minsta.

Skall bli kul när ni recenserar Alpha protocol, den skiten kommer la få en sexa!

Split är inte värd en femma, men en stark 4a lätt, smaken är som baken delad, och skall ni trycka ned ett spel som faktiskt bryter ny mark, så tycker jag ni lika gärna kunde skippat detta överhuvudtaget.

Det är underhållande, adrenalinframkallande och SNABBT, inte en jävla framdrop eller hack någonstans.

Grymt jobbat säger jag bara, grafiken är över medel och musiken är kvalitativ.

BLUR och Burnout, knappast, lirade blur i 5 min sen stängde jag av, där blir ni dock lurade på era pengar.


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Spelet är ju helt klart värt mer än 2/5, mer åt 3.5/5 hållet.

När man ser att bra spel får dåligt betyg så kan man inte mer än att tänka tillbaka när OFP2 fick 5/5. Kan inte FZ införa ett 10 betygssystem? Då skulle ju faktiskt 5 va rätt betyg för OFP2. Börja gärna sätta betyg på olika saker i spelet också, grafik, ljud, story och inte bara slumpa fram ett betyg.

Medlem

Spelet är inte ens värd en etta, värsta skit av "bil"spel jag spelat på år och dagar. Fy fan.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Oj, verkligen skilda åsikter i denna kommentarstråd.

Medlem

Spelet är faktiskt riktigt kul.

Få spel som fått mig att stanna kvar och tänka "bara en bana till" eller "ha, försök släppa de där flygplanet i skallen på mig denna runda"

Det är en arkad racer, och det är precis vad man får. Väldans kul spel. Har blur i brevinkastet imorgon, skall bli intressant och se hur detta card racing för vuxna är.

Inaktiv

Går bara att säga en sak: Disney.

Medlem

Jag gillar spelet.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Hade inte jag skrivit här förut???? Hmmm, Då säger jag bara så här värsta skit bil spel!

Medlem

Lirade demot, riktigt tråkigt spel. inte alls någon känsla i spelet.

Medlem

Vilket skräpspel! Jag säger som katten, det här är inte ens värt en etta i betyg!

Medlem
Skrivet av Seven:

Jag brukar sällan orka logga in och kommentera MEN...

Vilken skitrecension... 2 av 5 är helt fel oavsett smak. Det är idiotiskt att ge spelet underkänt.

Oavsett vad man har för smak så är detta ett spel som är snyggt och underhållande, skön känsla. 3 av 5 hade varit mycket mer rättvist, enligt många även 4 av 5.

För det första: Kanon recension om man ser på sättet att de säger va det tycker, recensionen är en persons tycke. En recencent går inte i skola och lär sig hur 8miljoner svenskar tycker och gillar.

För det andra: Du motsäger dig själv: "Oavsett vad man har för smak så är detta ett spel som är snyggt och underhållande, skön känsla" Det är din smak, inte recencentens smak.

Ta tex homosexualitet, de kanske gillar den känslan. men inte jag (jag har ej något emot annan läggning osv, ett grovt exempel bara)

Medlem
Skrivet av Mahone:

Spelet är ju helt klart värt mer än 2/5, mer åt 3.5/5 hållet.

När man ser att bra spel får dåligt betyg så kan man inte mer än att tänka tillbaka när OFP2 fick 5/5. Kan inte FZ införa ett 10 betygssystem? Då skulle ju faktiskt 5 va rätt betyg för OFP2. Börja gärna sätta betyg på olika saker i spelet också, grafik, ljud, story och inte bara slumpa fram ett betyg.

Håller med lite med ditt betygs system, jag gillar gametrailers betyg. Då de är uppdelade och kör mellanvärdet. MEN jag tycker också ett helintryckts betyg ska vara med. 1-10 känns vettigt, men nu har fz kört me 1-5 i åratal. Bättre att hålla något som funkar.

Skrivet av KlosterKatten:

Spelet är inte ens värd en etta, värsta skit av "bil"spel jag spelat på år och dagar. Fy fan.

Skrivet av Jozo:

Vilket skräpspel! Jag säger som katten, det här är inte ens värt en etta i betyg!

Då har ni missat Blur demot eller ;p


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

sjukt trist, avinstall efter några sekunder. rutten konsol-port

0/5

1
Skriv svar