Diskussion - Vilket är det bästa svenska spelet någonsin?

Robot
Diskussion - Vilket är det bästa svenska spelet någonsin?

Stäm upp i nationalsången och sjung ut om ditt favoritspel!

#Brothers, #Payday, #amnesia, #battlefield, #candy-crush, #sverige, #the-division, #wolfenstein


Medlem

BF1942


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag lägger min röst på Minecraft.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

NuZ
Testpilot

De måste väl vara Battlefield eller Minecraft? Men personligen gillar jag nog Soma, Amnesia eller Europa Universalis mer som spel.

Den som ens nämner de där f2p spelet candy crush.... Jag blir triggerd bara av att tänka på att folk kallar det spel istället för beroendeframkallande tidsfördriv/heroin/aids. Förlåt men så är läget för mig


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

Civilization

Det finns många spel jag vill placera här uppe, men om man måste välja ett spel (eller någon spelserie) som man fortfarande kan totalt uppslukas av och sitta med från tidig morgon till sen kväll så är det Civilization. Ett helt enkelt genialiskt upplägg och spel.
Det finns spel med bättre story, grafik, häftigare upplevelser etc. Men det finns inget som slår Civ i "replay value". 1'an, 3'an och 5'an är favoriterna även om alla är bra, 1'an är nog dock det bästa.

Gnällkuk
Skrivet av anon_319742:

Civilization

Det finns många spel jag vill placera här uppe, men om man måste välja ett spel (eller någon spelserie) som man fortfarande kan totalt uppslukas av och sitta med från tidig morgon till sen kväll så är det Civilization. Ett helt enkelt genialiskt upplägg och spel.
Det finns spel med bättre story, grafik, häftigare upplevelser etc. Men det finns inget som slår Civ i "replay value". 1'an, 3'an och 5'an är favoriterna även om alla är bra, 1'an är nog dock det bästa.

Civ är väl inte svenskt?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Svea Rike är det enda rätta svaret

Medlem
NuZ
Testpilot

@booNZXTood: Alltså..... Bara för att retas?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv
Skrivet av tricky:

Civ är väl inte svenskt?

Skyller på att jag är nyvaken. Kunde ha svurit på att jag aldrig såg "svenska" i rubriken. Såg jag bara fel eller redigerade FZ rubriken? Ingen hade svarat när jag började skriva. Men Civilization är ju helt enkelt bäst så det får vara med här ändå

Backpacker är ju en klassiker

Medlem

Vill slå ett slag för gamla World In Conflict.
Ett av dom första spelen där jag fick atombomba fienden, riktigt festligt!

Medlem
Medlem

Europa Universalis, och där med basta

Medlem

goat simulator är ju ganska stadigt...

jokes aside, jag kan inte INTE säga Battlefield efter de hundratals timmar som 3an och 4an slukat för min del


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

blir nog bf1942 , enda spelet som kommer i närheten av wow i spelade timmar för mig xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Om man med bäst menar det man spelat mest så blir det nog Ground Control. BF2 och 2142 ligger också bra till.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay från svenska Starbreeze Studios och släpptes 2004. Det spelet var riktigt skoj som jag har haft väldigt trevliga spelminnen med. Synd att det inte finns på Steam. GoG jag vet men skippar att öppna ännu ett konto...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Shakalen:

Svea Rike är det enda rätta svaret

Jisses vad timmar man lade på detta, HD-remake på detta tack! Sjukt svårt när man var liten

OnTopic: BF2 är dock det enda rätta svaret.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Förvisso var Battlefield 1942 (Och Mirror's Edge givetvis) fantastiskt bra och sedan gick det utför, men DICE gjorde bäst spel före dess, både Rally (tyvärr väldigt buggat) och framförallt flipper. Pinball Fantasies måste - än idag - vara högt på listan. Bästa svenska, njaeh... Men allvarligt, låt DICE göra något annat än BF-spel för bövelen.
Rent kommersiellt måste nog Payday2 ligga högt även om det är obegripligt för mig. (Minecraft behöver man knappast nämna, det är väl plats #2 vi får prata om?)
Men det finns så många: Kan tycka att Krater bör ligga med på en topp-tio åtminstone, Chronicles of Riddick var för sin tid en höjdare.
Brukar vara lite småpatriotisk och köpa & lyfta fram fr.a. mindre svenska titlar som just Krater som inte fick så mycket ljus på sig.

Medlem

Battlefield 2 och BF Vietnam.

Medlem

Nu blir det äldre spel jag tänker på av nån anledning,
Code Name Eagle (1999) var kul när det kom och hade en del roliga buggar och jag har lagt en del timmar i mp på det spelet när det begav sig.
Battlefield 1942 (2002) var riktigt skoj och jag tycker det fortfarande är det bästa Battlefieldspelet.
Polis-spelen (1998) var rätt skoj dom med vill jag minnas.

Quake-konnässsör

The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay, är spelet som kommer upp först och det är då det jag måste välja

Medlem

[


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Battlefield ALLA gånger!!

Ignition alla dagar i veckan

Medlem

Pinball Illusion!

Kanske inte i verkligheten, men nån måste ju rösta på de spelen med.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Backpacker är ju en klassiker

Jag äskade backpacker. Jag är bara sur att det slutade fungera efter windows XP.

Medlem

Måste nog vara Battlefield 1942.

Skriv svar