Battlefield-serien får sina första kvinnliga soldater

Robot
Battlefield-serien får sina första kvinnliga soldater

Nästa Battlefield 1-banpaketet introducerar ryska trupper.

#battlefield-1, #bf1, #in-the-name-of-the-tsar, #meanwhile-in-russia


Medlem

Det var på tiden!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Ser hellre att de fixat klasslimits så man slipper ha halva laget bestående av snipers som gör absolut inget annat än trixar med sin KD istället för spela uppdraget och hjälpa laget vinna, förutom då om det spelas TDM.

Medlem

Okej. Gör väl varken till eller från för de som gillar spelet?

Läste lite kommentarer till Youtube-klippet. Jösses. Folk vill verkligen inte ha kvinnor i BF. Spelar väl ingen roll? Ger väl bara mer valmöjligheter? Hindrar ju ingenting?

Medlem

Jag antar Dice fortfarande splittrar upp sina spelare med exklusiva banor i skit dlcn?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Ja det är väl kul men bryr mig inte så länge det inte har en negativ inverkan på gameplay vilket det förmodligen inte har

Medlem

Nu väntas bara genusmaffian/feministernas invändning att det är misogyni då män skjuter kvinnor i spelet.

Medlem

@Remus:

premium friends minskar detta som introducerades i våras, om någon har premium av dina vänner så kan du köra extra banorna nör du kör med dem.

Medlem
Skrivet av zauii89:

@Remus:

premium friends minskar detta som introducerades i våras, om någon har premium av dina vänner så kan du köra extra banorna nör du kör med dem.

Jo, visst är det bra. Problemet är bara de som joinar får inte sin stats sparad. Kommer inte ihåg om det sparas tills du skaffar DLC's eller inte.

Redaktör
Skrivet av Makkapakka:

Nu väntas bara genusmaffian/feministernas invändning att det är misogyni då män skjuter kvinnor i spelet.

Kommer strax efter alla hatvrål om hur fel det är med kvinnor i spelet.


signatur
Medlem
Skrivet av enborn:

Okej. Gör väl varken till eller från för de som gillar spelet?

Läste lite kommentarer till Youtube-klippet. Jösses. Folk vill verkligen inte ha kvinnor i BF. Spelar väl ingen roll? Ger väl bara mer valmöjligheter? Hindrar ju ingenting?

Patetiska töntar bakom skärmarna.
inget nytt. bara tragiskt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk

Ser fram emot att kunna axla rollen som kvinnlig soldat, hoppas man dödar mest folk som hatar idén att man kan spela som kvinna. Extra salt ftw.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Så jag har betalat 1500kr men måste vänta 2 månader eller är jag ute och cyklar?

Medlem

Jag tycker att Dice kunde ha gjort detta för 12 år sedan. Minns att jag reagerade på det då.


signatur

"No country for old Gamers"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Makkapakka:

Nu väntas bara genusmaffian/feministernas invändning att det är misogyni då män skjuter kvinnor i spelet.

Skrivet av Tomas Helenius:

Kommer strax efter alla hatvrål om hur fel det är med kvinnor i spelet.

Förkränkthet är den bästa kränktheten.


signatur
Medlem

Till att börja med så väljer jag och har gjort så långt jag minns att alltid spela tjej om spelet tillåter, varför vet jag inte. Hur som är det komiskt hur långt det här har gått, de va ju i stort sätt tvungna att släppa nått sånt här efter allt skrik o gap.
Jag lyssnade på ett radioprogram för några dagar sen när tre personer (en man och två kvinnor) hade kollat igenom ett gammalt tvprogram från 80-talet o skulle betygsätta om det fortfarande fungerade som programide idag. Den första kvinnan tyckte det va helt ok och sa att det funkar, mannen gillade inte det. Sen kom den sista kvinnan förslagsvis runt 25 år och pratar gott om programmet och att det skulle kanske funka men hon kunde inte godkänna det för att det bara va med män. Ett sånt program skulle aldrig funka idag och det blev tråkigt utan nån kvinna med osv. Ingen av de andra hade ens märkt av det här. Och det är ju det här som är så jävla sjukt fel med alla feminister idag. De tvingar fram de här jävla könsrollerna till höger och vänster. Könet ska vara så jävla viktigt att det kommer före allt annat.

Medlem

Yessss. YEEEEEEEEEEESSSSSS. De bittra tårarna från "well actually" crowden kommer jag slurpa upp med stort engagemang!

Medlem

Dags fixa soldat kids i nästa DLC

Medlem

@Tomas Helenius: 2 fel gör inte ett rätt

eld
Medlem
Skrivet av Makkapakka:

@Tomas Helenius: 2 fel gör inte ett rätt

Fast nu började allt med din projicering.

Medlem
Skrivet av zauii89:

@Remus:

premium friends minskar detta som introducerades i våras, om någon har premium av dina vänner så kan du köra extra banorna nör du kör med dem.

Premium Friends var väl tidsbegränsat och är borta nu? Jag kunde iaf inte spela nya banorna med polarna häromdagen.

Edit: Och nu funkar Premium Friends igen efter att inte funkat på en vecka eller så.

Medlem

Är väl fullständigt rimligt?
Vill man ha någon form av historisk relevans i sitt spel, så bör man ju ha med kvinnliga soldater när det stämmer med historien. På samma sätt så bör man inte ha det när det inte stämmer med historien.

Medlem

@Nightsorrow: Den historiska relevansen är försvinnande liten egentligen. Vi snackar ändå långt mindre än en procent av de stridande.
Med det sagt: bf1 kan inte direkt skryta med sin historiska precision. Då är ju vapnen osv en mycket större nagel i ögat.

Roligt att de lägger till kvinnor!

Medlem

Haha så måste hon vara jättesnygg också. Lite roligt när man jämför hur de ser ut på Westies video.

Medlem

Battlefield 1 står sig som ett av tidernas mest respektlösa verk baserat på historia och det fullkomligt pissar på de miljoner män som dog i historiens kanske värsta krig. DICE borde skämmas.

Medlem
Skrivet av Tiktakbombom:

Battlefield 1 står sig som ett av tidernas mest respektlösa verk baserat på historia och det fullkomligt pissar på de miljoner män som dog i historiens kanske värsta krig. DICE borde skämmas.

Hur menar du nu? På vilket sätt är detta krigsspel mer respektlöst än andra? Jag kan absolut se de moraliska implikationerna av att använda sig av historiska krig som fokus för kommersiell underhållning, men förstår inte vad Battlefield 1 gör som är så mycket värre än andra spel?

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Förkränkthet är den bästa kränktheten.

Tycker du förtjänar en eloge som känner till Bochkareva, det är det inte alla som gör. Jag äger faktiskt en översättning av hennes självbiografi som är en väldans massa år gammal. Den modiga kvinnans dagar tog dessvärre slut då hon arkebuserades av bolsjevikerna - att det aldrig kommit en biopic om henne är en mindre skandal då hon har ett väldigt intressant livsöde.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_98854:

Tycker du förtjänar en eloge som känner till Bochkareva, det är det inte alla som gör. Jag äger faktiskt en översättning av hennes självbiografi som är en väldans massa år gammal. Den modiga kvinnans dagar tog dessvärre slut då hon arkebuserades av bolsjevikerna - att det aldrig kommit en biopic om henne är en mindre skandal då hon har ett väldigt intressant livsöde.

Önskar att jag kunde säga att jag kände till henne innan jag började gräva bakgrunden till banpaketet. Dock väldigt intressant, som du säger.


signatur
1
Skriv svar