Destiny 2 - Eftersnacket!

Robot
Destiny 2 - Eftersnacket!

Erik och Anabelle analyserar upplevelserna från det stora Destiny 2-eventet i Los Angeles.

#bungie, #destiny-2, #eftersnack


Medlem

Känns verkligen som Destiny 1.5, vet inte riktigt varför jag ska bli pepp än. Men förhoppningsvis finns det mer godis att visa

Medlem

Härligt med lite nya ansikten på FZ. Mycket bra jobbat, Annabelle och Erik!

Skribent

Eftersnacket eller Efterznacket? Det är frågan!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Skribent

@Whisp: Tack!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Skägg.
10 Chambers

@erikcedervall: Sedan @johanolander slutade skriva nyheter har vi inget Göteborgs-alibi längre...


signatur
Medlem

Vad händer med första Destiny när 2:an kommer, stänger de ner det?

@Gaara: Det kommer fortfarande gå att köra. Hur länge till är det ingen som vet, men Bungie har i alla fall bekräftat att man kan gå tillbaka till ettan. T.ex. om man saknar sin loot som man inte får ta med sig till tvåan.

Medlem
Skrivet av karatekex:

Känns verkligen som Destiny 1.5, vet inte riktigt varför jag ska bli pepp än. Men förhoppningsvis finns det mer godis att visa

Jag undrar vad ni som säger "Destiny 1.5" egentligen tycker saknas för att det ska vara ett 2.0?

Destiny 2 ska ju vara en direkt fortsättning i samma värld som Destiny 1. Så själva designen på allting KAN ju inte ändras, då är det ju inte Destiny längre.

Känns som alla som klagar på att det inte är ett Destiny 2 tycker det ska vara som att titta på Star Trek och sedan kommer uppföljaren som ser ut som Star Wars och DET skulle vara Star Trek 2? Måste Enterprise bytas ut mot en Star Destroyer för att det ska vara en riktig uppföljare? Problemet då blir ju att det inte är Destiny längre utan har blivit något helt annat.

Destiny har ju en 10 års plan med expansioner/uppföljare. Så om man tycker/tror att det kommer ändras drastiskt mellan varje titel så har man nog inte förstått hela tänket bakom serien.

Destiny 2 drivs på en ny spelmotor, man har nya abilities, nya vapen, nya fiender, nya planeter, nya fordon (pansarvagn man kan sätta sig i etc). Vad är det de måste ändra på på en redan etablerad värld för att det ska vara i samma universum men ändå kännas som något HELT annat? För det är ju just det "alla" verkar vilja ha.

Det finns några saker jag inte gillar som att PVP nu enbart är 4v4 och att man inte kan vara fler än 3 i PVE. Annars är D2 nog ganska exakt det jag förväntade mig av en serie som nog kan liknas med World of Warcraft (ett MMO generellt menat): En spelvärld som ser ut på ett speciellt sett och ska expanderas med uppföljare och expansioner. Anledningen till att de gör Destiny 2 (istället för att fortsätta göra expansioner till ettan) är nog till största anledning att de hade så begränsade möjligheter till expansion med förra spelmotorn och att de troligen ville släppa det till PC.
Det kommer ju bli likadant med t.ex. The Division 2 (vilket troligen arbetas på). Division 2 kommer kanske ha en uppdaterad motor med större område man kan springa runt i och större Darkzone etc, men det kommer se likadant ut då de redan fastställt världen man är i. Jag skulle aldrig räkna med att det helt plötsligt blir massa SciFi eller ens att det blir sommar och snön smälter bort.

Så... jag förstår inte riktigt vad ni som skriver "Destiny 1.5" förväntade er av uppföljaren. Skulle vara intressant att läsa vad ni vill ha som inte visats upp ännu men som skulle göra det till ett Destiny 2 i era ögon.

Medlem

Eftersnack är väl en bra titel för detta segment? Tycker att det låter bra i alla fall, alternativt i bestämd form - Eftersnacket. Enkelt och tydligt liksom. Skönt snack annars, delar en försiktig optimism gällande Destiny 2, vill ha mer co-op pang-pang!

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Jag undrar vad ni som säger "Destiny 1.5" egentligen tycker saknas för att det ska vara ett 2.0?

Känns som alla som klagar på att det inte är ett Destiny 2 tycker det ska vara som att titta på Star Trek och sedan kommer uppföljaren som ser ut som Star Wars och DET skulle vara Star Trek 2? Måste Enterprise bytas ut mot en Star Destroyer för att det ska vara en riktig uppföljare? Problemet då blir ju att det inte är Destiny längre utan har blivit något helt annat.

Jösses. men grattis till den sämsta liknelsen någonsin.

Anledningen till att många tycker att det är 1.5 och inte 2.0 är just att det ser ut som en expansion och inte ett helt nytt lir.

Medlem
Skrivet av Anabelle Lancelot:

@Gaara: Det kommer fortfarande gå att köra. Hur länge till är det ingen som vet, men Bungie har i alla fall bekräftat att man kan gå tillbaka till ettan. T.ex. om man saknar sin loot som man inte får ta med sig till tvåan.

Ah ok låter ju bra, beställde nyss första Destiny i någon ny utgåva där man får med allt utgivet matrial, tänkte bekanta mig med serien innan tvåan kommer iaf.

Gnällkuk

Hej!

En enorm skillnad mot ert förra eftersnack! Märks att detta var mer förberett. Blev ett bra flow och lät naturligt tycker jag där Erik hjälpte till bra att hålla tråden och halvt "intervjua" Annabelle om hennes upplevelse.

Hade nog kanske eftersökt att man tagit reda på lite mer teknisk information. Att säga att "det kändes som lite bättre färger kanske och jag tyckte nog att det flöt på bättre" blir lite udda... Det borde rimligtvis vara en jävla skillnad på att spela i 1080p och 30 fps (förutsatt att det är native och inte uppskalat) mot 4K och 60fps, om än bara i medium-inställningar?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Jösses. men grattis till den sämsta liknelsen någonsin.

Anledningen till att många tycker att det är 1.5 och inte 2.0 är just att det ser ut som en expansion och inte ett helt nytt lir.

Då har helt enkelt inte folk förstått vad Destiny är om de tycker det ska vara "ett helt nytt lir", speciellt när Bungie sagt vad deras planer är för serien från första början.

Det behöver inte vara deras fel i för sig för allt sånt har man fått veta genom intervjuer och videos och alla tittar inte på sånt, oftast bara på en trailer och sedan bestämmer de sig för att köpa spelet eller inte.

@tricky: Vettig feedback, tack!

Medlem

Efterznacket tycker jag är bra. Bra avsnitt förövrigt. Otroligt kul o kolla på. Fortsätt med efterznacket. Bara undrar, varför blev det inget eftersnack på Prey?

Skribent

@Jokobib_Bob: Vad kul att höra! Självklart borde vi haft det. Men på grund av att varken jag eller Anabelle recensera spelet blev det inget. I framtiden ska vi försöka täcka spel vi själva inte recenserar.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Ambassadör
Xbox

Stabilt! Gillar dynamiken mellan er båda, man vill se mer!

Liten grej bara: Annabelle hörs lite sämre än Erik stundtals, om det beror på mikrofoner eller annat vet jag inte, men det blir lite obalans.


signatur

Jump in.

Medlem
Gnällkuk
Skrivet av Anabelle Lancelot:

@tricky: Vettig feedback, tack!

Tack själv! Ser fram emot nästa episod!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

@Mortaigne: Kul, tack! Ja, hah, Erik gillar att skrika och jag pratar rätt tyst så vi borde kanske ha optimerat ljudet lite bättre.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Jag undrar vad ni som säger "Destiny 1.5" egentligen tycker saknas för att det ska vara ett 2.0?

Destiny 2 ska ju vara en direkt fortsättning i samma värld som Destiny 1. Så själva designen på allting KAN ju inte ändras, då är det ju inte Destiny längre.

Känns som alla som klagar på att det inte är ett Destiny 2 tycker det ska vara som att titta på Star Trek och sedan kommer uppföljaren som ser ut som Star Wars och DET skulle vara Star Trek 2? Måste Enterprise bytas ut mot en Star Destroyer för att det ska vara en riktig uppföljare? Problemet då blir ju att det inte är Destiny längre utan har blivit något helt annat.

Destiny har ju en 10 års plan med expansioner/uppföljare. Så om man tycker/tror att det kommer ändras drastiskt mellan varje titel så har man nog inte förstått hela tänket bakom serien.

Destiny 2 drivs på en ny spelmotor, man har nya abilities, nya vapen, nya fiender, nya planeter, nya fordon (pansarvagn man kan sätta sig i etc). Vad är det de måste ändra på på en redan etablerad värld för att det ska vara i samma universum men ändå kännas som något HELT annat? För det är ju just det "alla" verkar vilja ha.

Det finns några saker jag inte gillar som att PVP nu enbart är 4v4 och att man inte kan vara fler än 3 i PVE. Annars är D2 nog ganska exakt det jag förväntade mig av en serie som nog kan liknas med World of Warcraft (ett MMO generellt menat): En spelvärld som ser ut på ett speciellt sett och ska expanderas med uppföljare och expansioner. Anledningen till att de gör Destiny 2 (istället för att fortsätta göra expansioner till ettan) är nog till största anledning att de hade så begränsade möjligheter till expansion med förra spelmotorn och att de troligen ville släppa det till PC.
Det kommer ju bli likadant med t.ex. The Division 2 (vilket troligen arbetas på). Division 2 kommer kanske ha en uppdaterad motor med större område man kan springa runt i och större Darkzone etc, men det kommer se likadant ut då de redan fastställt världen man är i. Jag skulle aldrig räkna med att det helt plötsligt blir massa SciFi eller ens att det blir sommar och snön smälter bort.

Så... jag förstår inte riktigt vad ni som skriver "Destiny 1.5" förväntade er av uppföljaren. Skulle vara intressant att läsa vad ni vill ha som inte visats upp ännu men som skulle göra det till ett Destiny 2 i era ögon.

Jag tycker det inte är jättekonstigt att jag förväntar mig ett helt nytt spel och inte en uppgradering av Destiny 1. Jag tycker man absolut kan lägg till någonting nytt och helt annorlunda i ett nytt spel i en spelserie, förstår inte problemet med det. Allt som rabblas upp än så länge skulle de lika gärna kunna göra i DLCs och expansioner.

Sen har det säkert sina anledning för ett nytt spel istället för mer expansioner till ettan (10 års plan, behöver ny spelmotor, PC port, etc etc) men det gör inte mig mer sugen på att spela mer av det gamla. Förstår att det finns tokmycket folk som vill ha mer av just Destiny 1, och det verkar de få, men för MIG känns det inge spännande just nu med mer av de gamla.

Sen fattar jag noll med dina liknelser, du gick nog lite vilse i huvudet där

Medlem

Bara lite snabbt: Tesla och Spacex är mig veterligen två helt olika bolag (med Elon Musk inblandad i båda).

Skägg.
10 Chambers

signatur

@star-affinity: Sant! Elon Musk som förvirrar mig

Medlem

Ngn som vet datum på när d landar hos pc spelarna? E d ett halvår efter release? Ingen som sett eller höra ngt? har ju ingen lust o vänta allt för länge..


signatur

//Peace out

Skrivet av Ruffsen:

Ngn som vet datum på när d landar hos pc spelarna? E d ett halvår efter release? Ingen som sett eller höra ngt? har ju ingen lust o vänta allt för länge..

Tja. Blir beta för PC-spelare i sommar! Mycket mer än så vet vi tyvärr inte i nuläget.

1
Skriv svar