Vilket Final Fantasy vill du ska få en remake härnäst?

Robot
Vilket Final Fantasy vill du ska få en remake härnäst?

FF-regissören: Upp till fansen att bestämma.

#final-fantasy, #remake, #rollspel, #square-enix


Medlem

Inget, jag vill att trenden med remakes dör så vi kan få nya spel istället.

Medlem

Hade gärna sett en ordentlig Remake på FF6. Fick aldrig chansen att spela det och vore intressant att se spelet från ett nytt perspektiv. Alternativt FF9!

Medlem

Skulle gärna se en upphottad version av Final Fantasy Tactics: War of the Lions släppt till 3DS.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Men för helvete, lär er göra nya (bra) spel istället!

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Men för helvete, lär er göra nya (bra) spel istället!

Ser själv fram emot släppet av The Zodiac Age, dels för att man aldrig fick chansen att få spela med "jobb-systemet" när det släpptes till PS2. Sen var spelet väldigt bra också IMO, och med ett ny-släpp till en modern konsol så kommer fler människor kunna njuta av det.

Men jag hör vad du säger och jag håller med dig. Idag skall allt handla om ny/gamla spel som släpps igen (capcom, square enix etc.). Innovation verkar nästan helt bortblåst den här generationen.

Medlem

Waaaait, är det "Beat" Takeshi som ni menar? Hade ingen aning att han jobbade med FF numer. Japans bästa underhållare imo!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

FFIV och IX är mina kandidater!

Medlem

FF8, aldrig spelat igenom och 3D-grafiken i det spelet har verkligen inte åldrats väl... annars FF9 vilket är en klar favorit i serien


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Jag vill gärna ha remake på FF 9 det spelet hade underbara karaktärer som dom flesta FF spel.

Medlem

@Javas: Nej, de har stavat fel. FF-regissören heter Takashi Katano.

Medlem

Hmm... vill inte ha fler remakes den kommande på Final Fantasy VII verkar ju bli helt omgjord från originalet i vilket fall som helst så varför? Har man originalen hemma så är det bättre köra på dom 🤘😎🤘

Medlem

Mhe inget FF men gärna Chrono Trigger:)

Medlem

Dom kanske skulle se till å bli färdiga med remaken utav Ff7 innan dom går på nästa projekt. Och som redan nämnts tidigare så är alla nya spel som görs rent skräp.

Remaken på ff7 kommer antagligen vara skräp även den när dom pissar på alla som älskade originalet genom att gå från turbaserade strider till "live action". Dom har skött den här remaken så otroligt dåligt och man blir inte förvånad. Square Enix är inte ens i närheten utav va dom en gång var.

Medlem

@moggen:

Ett Chrono Trigger hade vart tufft. Snes grafiken har åldrats väldigt väl och känns lika aktuell idag som på 90-talet dock, givetvis är det en smaksak. Så för den sakens skull tycker jag inte en remake är nödvändig men ett Chrono Trigger med 2017 års grafik skulle kunna bli riktigt häftigt.

Medlem

Jag hoppas på att se en remake på FF6. Tycker det spelet har den bästa storyn av alla FF spel.

Medlem

FF8, utan att tveka en sekund. Min personliga favorit i serien!

1
Skriv svar