Erat första inlägg på FZ

Från en tråd om vad Battlefield 3 hade för systemkrav. skrivet 2011/09/21, var visst en lurker ganska länge märker jag.
"Det är inte så farligt som jag trodde, Arma 3 har högre krav. Visserligen måste jag ändå skaffa en ny burk, den jag har nu klarar nog minimumkraven men det är precis."

Medlem

Förr när Counter-Strike bara var en mod så vet jag att man kunde ladda hem den här på sidan som på den tiden såg helt annorlunda ut. Det var min första kontakt med FZ. År 2002.

Som flera har sagt verkar man inte kunna se tidigare inlägg än 2006 men minns inte om jag var medlem innan dess. FZ skev om en öppen beta till Company of Heroes.

2006-08-04 09:57
"Lycka!!! Tack FZ utan er hade jag aldrig hittat detta!! Tusen och åter tusen tack för ert fina och uppskattningsvärda arbete!! Här ska spelas!!!"

Medlem

#1281651

Här har vi mitt. Men vill minnas att jag förlorade mitt första kontos uppgifter eller så och började på ett nytt istället, så antar att det är det första med det nya. Aningen argumentativt kanske.

...jag både provade och huvudsakligen spelade en draenei shaman under många år tills det blev paus, så jag var väl ganska pepp på det där med BC.

Medlem

Skojsigt nog var mitt första (sedan databasbytet 2006) som jag kunde hitta just om den nya designen på FZ

Skrivet av Struggle:

Riktigt bra sida må jag säga... här ska utforskas!

Bra jobb med designen med gillar den starkt

Toppen!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Lippen:

Är helt klart besviken på SC2, Men vi får se vad den färdiga produkten erbjuder.

Om Supreme Commander 2, Spelet vart väl okejish, men föredrar Forged Alliance än idag.


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

Jag gissar också att det är guilds i första hand. Speciellt guilds som vill få world first kill och sånt.

2008 var det WoW som gällde. Hängde också lite på FragZone, så var ju inte första besöket, men vet inte om jag hade något konto på den tiden.

Medlem

Här är mitt besserwisser-inlägg från 2007-01-31 10:06.

Skrivet av starboy83:

Hmm.. Det är väl ändå inte anisotropisk filtrering som skapar "Cartoon-känslan" i spelet? Såvitt jag vet så kallas det för cellshading. Men jag kan ju ha fel.

Medlem

Hittade mitt inlägg från 2006. Behövde lite hjälp av er på forumet för att installera EN GB RAM!!!

Datorn startar om lite då och då?
Min dator har börjat starta om när man är i Windows. Jag gör inget speciellt utan den bara rebootar.
Har hänt cirka tre gånger på en veckas tid. Det började efter att jag satt in 1 GB i ram. Fick tips från er här på forumet om vilket minne som borde passa till mina 2 x 512.
Kan det vara något problem där?
Jag komemr formatera datorn om en vecka och jag hoppas problemet försvinner. Har någon varit med om något liknande eller har ni hört om en sån sak kan hända efter hårdvaruuppgradering, typ mer RAM?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

":D Yay! Tänkte att jag skulle spela igenom Fallout 2 igen någongång, och så kommer detta och polerar spelet ännu mer!" Hah. Låter helt rätt.

Medlem

Det jävliga är att det är fortfarande aktuellt förutom Syndicate hahaha

https://www.fz.se/forum/trad/29343-k-ecstatica-till-pc


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

267 sidor med mina kommentarer... borde kanske sammanställa det och ge den till min son att använda som bibel. Så mycket visdom. Men... det fattas en del innan 2006.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

"Det enda som imponerade på mig var vid 1:45 - Metro 2035!
F.ö. såg det bara annorlunda ut, som andra har påpekat. Inte bättre, bara ljusare och vänligare."

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Mitt första inlägg var tydligen ett svar på en kommentar på ett test av 3d-tv jag gjorde, med inslag om geografiskt ursprung.

Citat:

MrMyagi: jag kommer från en liten by i norra Blekinge, men det var hundra meter från smålandsgränsen så det är väl mest en teknikalitet om huruvida jag är smålänning eller ej Men rent tekniskt tillhör byn Karlskrona kommun. Och för att reflektera Kaptmorgan: Bräkne-hoby? Skam på torra land!

Skallagrim: Helt rätt, vi hade fått intrycket av att den skulle kunna visa en unik bild i 3D på två glasögon men det är så att den kan visa spelinnehåll i 2D på två glasögon där varje spelare i co-op får se endast sin bild på hela skärmen. En häftig tanke som inte riktigt fungerar lika bra i praktiken, mer om det i den kommande recensionen. Det är dock passiva 3D-glasögon som används så två tittare kan se 3D-bilden samtidigt, så länge som ni sitter i en relativt rak vinkel framför tv:n. Vi testade det med både spel och film, fungerade ypperligt.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Testpilot

Jisses , World of Warcraft-vibbar:

Skrivet av Harakiri:

Tips bara : glass vendorn står mellan banken och auktonshuset i Ogrimmar eller ute på shimmering flats.

Sen att folk inte hittar honom och köper mina glassar för 1g styck på auktonshuset är ju en annan femma

Haha , mer än 10 år bakåt , vilka minnen.

Medlem

Shiiit. 2014. Snacka om att ha lurkat länge då. Började läsa på Fragzone runt millenieskiftet.

"Wut?
Det kunde man ta bort på Walking Dead säsong. På PC kunde man skala bort både remember och även att se interactionpoints utan att peka/gå fram till dom."

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Blir nog en lika bra kombination som Wii + PC har varit för mig. Familjemys med SuperMario och sedan smyga iväg med husshållskassan och köpa grafikkort till PC'n för 3000 kronor för en högkvalitativ spelupplevelse i BF eller Skyrim.

När Wii-U tillkännagavs... Nu sitter jag här med Wii-U och dubbla grafikkort i PC'n för 3000 kronor styck (säg för h***te inget till min fru).

Medlem

Från 2007-01-24

Skrivet av Ichabod:

Har 100Mbit BBB hemma sen ett bra tag tillbaka.

Har aldrig haft några problem med det, men för ett par veckor sen så har min bandbredd droppat rejält, pendlar oftast mellan 1 och 5Mbit ner och typ 0.5Mbit upp...a

Och sedan BBB blev Telenor så har supporten blivit kass, jag har testat precis allting man kan göra, dvs annat nätverkskort, annan kabel, direkt inkopplat mellan dator och uttag, gjort ett gäng TP-test, och även använt TCPOptimizer på BBB's begäran (fast det funkat klockrent förut utan den).

Men när jag väl gjort all de bad mig göra så ringde jag igen, och då säger de att jag måste testa med en annan dator också...

Tack för det BBB.. Jaja får väl ta och bära över nån polares dator och testa antar jag.

Medlem

Mitt första inlägg var kort och gott

Skrivet av HYBRiS:

omg omg omg omg omg

....2006 om S.T.A.L.K.E.R.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Misstänker att det har att göra med den nya designen av FZ -06 men det verkar saknas inlägg då detta antyder att jag har skrivit inlägg före denna till och med.

Skrivet av Threezool:

Gillar det, lite ovant som sagt, men jag har alltid gillat sidor med ljusgrå/Vit som tema

Medlem

Mitt första inlägg, ett svar på nåns kloka inlägg angående Risen:

Citat:
Citat:

Ska kännas mer realistiskt än Risen 1 (tomma kistor eller med skräp i, till exempel)

Äntligen! Realismen i ettan var helt ok, men det som verkligen saknades för den där tvättäkta realismen var just "tomma kistor eller med skräp i"

Medlem

För min del fungerade inte sökfunktionen, skulle den stämma debuterade jag forumet i december 2016. Har någon annan stött på dessa problem rekommenderar jag att gå in på "Profil">"Mina Inlägg" och bläddra bakåt via URL:en, alltså:

https://www.fz.se/profil/inlagg?p=XXX

Där XXX ersätts med den sida du vill hoppa till. Går fortare än att bläddra manuellt.

Mitt första inlägg var ett svar på en kommentar gällande listan "Årets Spel 2007 - Plats 40-31", jag skulle dock tro att det saknas ett par inlägg då jag är någorlunda säker på att jag inte skapade kontot i Oktober för att vara passiv i två månader.

Skrivet av kebbe:

"kan fortfarande inte smälta att halo 3 kom så långt ner"

Vad är det som är svårt att förstå med att ett av tidernas mest överskattade spel, som har grafik identisk med Halo 2, inte hamnar längre fram på listan? Om du frågar mig så borde det inte ens vara med.

Åsikter jag än idag står fast vid.

Medlem

2009-01-22
Från tråden Super Smash Bros Brawl.

"hmmm jag tycker det är roligare om man spelar ssbb med items för att det händer mer då fast det är ju klart att det blirt ju en mycket ärligare match utan"


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Mitt första va 2006 och är medlem sedan 2001. Det saknar en jäkla massa kan jag säga.

Medlem

Letade upp mitt första inlägg från 2007, men det var en helsida mitt i en diskussion om Religiösa fundamentalister, dödstraff, Bush's USA imperialism, Iran och homosexualitet...

... så jag tror vi tar och skippar att länka det

Medlem

På dagen 11 år sedan, Från en nyhet om Halo 2 till PC:

"Halo 2 till pc släpps 2007, stödjer DirectX 10"

Av SID 6.7 2006-05-17 16:46
"Förstår inte riktigt all denna kritik mot Halo spelen, Själv anser jag att dom är det överlägset bästa man kan spela i FPS-väg på konsoll.

Ja det är betydligt bättre kontroll på PC fps, ja konverteringen av Halo till pc var halvdan, men orginalspelen till Xbox på en storbildstv är en maffig upplevelse.

Hade fan så mycket roligare med Halo än vad jag hade med t.ex FEAR som höll i typ 5 timmar."

Står fortfarande fast vid att dom två första liren på originalboxen var riktigt bra.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Ambassadör
Xbox

Hittar inte mina äldsta någonstans... Någon som vet om det gamla PCGamer-forumet finns någonstans?


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av :

2015 är snart här.

Tydligen var mitt första inlägg om Assassins Creed: Unity, om PC problemet och hur hela 2014 kantades av icke optimerade titlar och jag längtade tydligen till 2015 vilket var ett betydande bättre spelår för speltitlar och vara optimerade.

Medlem

Nope, detta såg inte bra ut.......kanske om det var 2006 men det är 2012 nu.....


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Jag har aldrig spelat något Witcher-spel. Är det känt hur det kommer fungera i Witcher 3 med dessa saker?

- Levlingssystem
- Loot
- Hur fiender och loot levlar i förhållande till en själv

Ett krux att överkomma i open world-spel som är minst lika stort som att fylla spelet med liv, tycker jag är att se till att svårighetsgraden flyter på bra. Jag älskar open world-spel men tyvärr är de flesta 80 % roligare under den första fjärdedelen-tredjedelen av spelandet. Sen blir det för enkelt eller för "utspätt". En baksida med att omvärlden ska hålla jämn takt med ens egen utveckling ser man exempel på i Dead Island vad gäller fiender och vapen. Det är så strikt styrt att det liksom känns som att langoljärerna är och nafsar en i baken, det som var aktuellt för en halvtimme sedan är sedermera helt bortsopat. Man kan inte utveckla en personlig känsla för något vapen eftersom man kommer hitta ett avgjort bättre vapen alldeles strax. Lite samma problem i Borderlands 2. Skyrim hanterar det bra vad gäller fiender och vapen, ett tidigt fått vapen behöver inte alls bli inaktuellt. Dark Souls är i en liga för sig.

Och så är det förstås alltid fantastiskt med spel där man får göra många komplicerade val när man levlar och att levlingen är ganska "sträng" mot en, att det inte bara rasar in nya levlar. Neverwinter Nights är ett exempel på bra, spännande, intrikat och "inte hålla handen"-levlingssystem.

Gillar också random loot, även vad gäller "bosskistor". Champions of Norrath och dess uppföljare är på min topp 10-lista någonsin typ enbart tack vare sin hejdlöst spännande slumpmässiga loot Om det alltid ligger samma saker i alla kistor så blir omspelningsvärdet kraftigt sänkt. Tänk Fallout 3 och New Vegas, de hade gått från 10 av 10 till 11 av 10 i poäng om det bara var lite slumpmässighet i looten ...

Dela gärna med er av era tankar kring dessa aspekter i The Witcher-serien och vad gäller 3:an om nu ens något är känt om det.

phi
Medlem
Skrivet av phi:

Något om EA. Inte förvånande.

123
Skriv svar