Utspelar sig nästa Far Cry i vilda västern?

Robot
Utspelar sig nästa Far Cry i vilda västern?

Rykten pekar mot att Ubisoft vill utmana Red Dead Redemption 2.

#far-cry-5, #red-dead-redemption-2, #ubisoft, #västern


Medlem

FPS med en McGyveränterhake vs 3dje person med överdrivna, vrickade karaktärer.
Eller så kan man säga Far Cry vs Red Dead.

Medlem

Vore fantastiskt, tragiskt förbisett tema i spelbranschen.

Medlem

Förblir Red Dead Redemption 2 exklusivt för konsoller kan Ubisoft mycket väl lyckas bra med spelet till PC,

Medlem

alltså fattar ens ubisoft hur dom har sabbat far cry? titta storyn i 1an sen har det bara ballat ur till något spel som har noll med 1an och göra till något eget flumm project som bara har namnet för dra till sig spelare.

Missförstå mig inte far cry är en helt okej spel serie, men storyn är skit idag, mysteriet om ön i 1an gjorde far cry sjukt bra story wise, där är inget mysterium i dom senaste.

Medlem

Gillar Far Cry serien, dock tycker jag den senaste (Primal) det sämsta av dom även om det var kul nog att spela igenom. Kan tänka mig det blir bra med Westerntema. Hoppas de får till bra story.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vore fantastiskt, tragiskt förbisett tema i spelbranschen.

Ja, helt klart. Vilket är det senaste bra westernspelet?

Medlem

Woho! Älskar western!

Medlem

Har spelat alla Far Cry och tycker nog att Far Cry 4 är det bästa hittills. Även om storyn är totalt katastrofal i alla Far Cry-spel som Ubisoft gjort. Vilken manusförfattare som helst borde kunna skriva en bättre story känns det som. Och lövsamlandet borde de skippa med. Men de har känsla för vapen, så det är bra om de återgår till pang-pang i Wilda Western. För Far Cry: Primal var bedövande tråkigt stundtals.

Kan verkligen se framför mig coola dueller och att slänga lasso runt vildhästar är så mycket roligare i förstaperson än det är i Red Deads tomma tredjepersonsperspektiv.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Ja, helt klart. Vilket är det senaste bra westernspelet?

Call of Juarez: Gunslinger kanske?


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

"Rykten pekar mot att Ubisoft vill utmana Red Dead Redemption 2."

Haha, det var nästan roligt. Vad kommer det ha i då? Torn som du ska klättra upp i för låsa upp kartan med?
Fast Far Cry har aldrig varit någon höjdar spel för mig, spelade genom 3an. Spelade bara genom det för att bli av med det. Testade på 4an, men tröttnade helt på det.
Men visst, trevligt med mera västern spel. Det behöver vi mer av.

Medlem

Ryktas ju om att Vaas ska återvända till nästa Far Cry så väntar med spekulationer tills man vet säkert.

Medlem
Skrivet av magiul:

Har spelat alla Far Cry och tycker nog att Far Cry 4 är det bästa hittills. Även om storyn är totalt katastrofal i alla Far Cry-spel som Ubisoft gjort. Vilken manusförfattare som helst borde kunna skriva en bättre story känns det som. Och lövsamlandet borde de skippa med. Men de har känsla för vapen, så det är bra om de återgår till pang-pang i Wilda Western. För Far Cry: Primal var bedövande tråkigt stundtals.

Kan verkligen se framför mig coola dueller och att slänga lasso runt vildhästar är så mycket roligare i förstaperson än det är i Red Deads tomma tredjepersonsperspektiv.

Förstapersonsperspektivet gör stor skillnad. Storyn i Far Cry spelen har aldrig varit särskilt speciell men att smyga runt och ta över utposter tröttnar jag aldrig på i de spelen. Kan bli häftigt i western-miljö.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Ja, helt klart. Vilket är det senaste bra westernspelet?

Hard West.

Medlem

Jag skulle älska ett nytt Far Cry i vilda västern! Stort plus skulle vara om de lyckades få till en lika minnesvärd elaking som Vaas ^^


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Jag skulle älska ett nytt Far Cry i vilda västern! Stort plus skulle vara om de lyckades få till en lika minnesvärd elaking som Vaas ^^

Borde inte vara så svårt att få fram en sadistisk men trovärdig galning om man ser på hur det fullkomligt kryllade av dem i RDRs story.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Ja, helt klart. Vilket är det senaste bra westernspelet?

Kommer direkt att tänka på LUCASARTS OUTLAWS:


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Gen
Medlem
Skrivet av Loxus:

Ja, helt klart. Vilket är det senaste bra westernspelet?

Call of Juarez : Gunslinger!

Medlem

Det finns mycket outforskat i genren, men inget jag förväntar mig att UBI ska hitta. Rockstars titel kommer ju sätta ribban så hårt att det är dumt att ens försöka just nu.

Det UBI kan lyckas med är en stor karta. Och en jävligt snygg trailer eller två.

Medlem

Själv vill jag ha ett Far Cry 5 med lika bra story som från ettan, regnskogs miljö och en öppen värld som i 4:an. Så denna idé säger jag starkt nej till. Att utmana RDR2 tror jag blir snäppet på omöjligt. Dock älskar jag Far Cry serien och vill ha ett nuu. Bara inte ett med westerntema.

1
Skriv svar