Rösta fram tidernas bästa Star Wars-spel!

Robot
Rösta fram tidernas bästa Star Wars-spel!
Medlem

Film är lätt: Return of the Jedi. Luke går badass och force-stryper gröna grisar, dissar jättesnigeln Jabba och guilt-trippar farsan till att begå självmord.

Spel är mycket svårare: Dark Forces (som inte ens fanns bland alternativen. SKäms!), Knights of the Old Republic eller Jedi Academy.
Jedi Academy har jag spelat om flest gånger så det får bli det den här gången.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Är ju väldigt svag för allt som har med Star Wars att göra (förutom Prequels).
Jag valde Tie-Fighter men har självklart fantastiska minnen från första X-Wing också. Även Dark Forces.
Ojoj, vad Lucas Arts var bra...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Knight of the Old Republic utan tvivel, samt Empire strikes back.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

StarWars - Dark Forces, lätt bäst

Medlem

Kan faktiskt inte bestämma mig angående filmvalen. Antingen The Empire Strikes Back eller The Force Awakens. The Empire Strikes Back är mer nostalgiskt men...fortfarande en jävligt bra film. The Force Awakens är dock nog lika bra enligt mig men IV vinner pga nostalgin. Har inte sett Rogue One ännu så kan inte uttala mig om den.

Medlem

Eftersom ändå Kotor 1 vinner i spelligan så kan jag slänga min röst på Kotor 2 som är min personliga favorit, trots en lite mindre episk story.
The Empire Strikes Back är klar favorit-film.

Medlem

Rogue One saknas, en av de 2 bästa filmerna ihop med episode 7

Medlem

@SummerRain: den ingår inte i huvudserien

Medlem

Jag skulle vilja rösta på spelet "Star Wars Episode 1 Racer" till Nintendo 64.

Medlem

Spelet var fan svårt, stod mellan KOTOR 1 och Jedi Knight II.

Film, Ep. III för mig.

Medlem

Star Wars Rebellion

Begrunnelse: Mange "Star Wars" relaterte ting! Og så ble det litt spesielt med "cutscenes".

Men vær så snill å ikke finne på å lage noe nytt spill med et like dust spillmenyer/vinduer som i spillet Rebellion, for det husker jeg var jævlig irriterende.

Beste film: Star Wars A New Hope

Medlem

Dark forces var ju överlägset. Fan vad häftigt det var på sin tid.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Kluven mellan KOTOR och TIE Fighter.

Film var lättare, lätt Return of the Jedi!

Medlem

Kotor utan att blinka. Sedan Rogze One men den finns inte, då blir det Empire!

Medlem

Inga förvånande vinnare här inte: KotOR och Empire strikes back.
Spelvalet var ju lätt, även om Outcast ligger bra nära KotOR.

Filmvalet var desto svårare. IV, V och VI har ju sin charm på olika sätt. Gillar att V är mörkare, men IV är desto mer personlig eller hur man ska säga.
The Force Awakens och Rogue One var ju riktigt bra också tycker jag.

Medlem

Star Wars: Masters of Teräs Käsi , ingen som prövat det ?
Det var lite sisådär, betydligt bättre har skapats.

Medlem

Min röst går till dark forces enbart pga nostalgi! Sen minns jag någon star wars mod till doom (tror jag iallafall det var) som även den väcker rätt bra minnen

Flakmonkey

TIE Fighter fick det bli för min del. Om det är bäst är ju svårt att säga då det ju är en massa olika genres och epoker, samt det faktum att jag inte spelat alla som finns på listan. Det jag dock vet är att det är ett förbannat bra spel och att det skulle vara underbart att få en uppföljare men då kanske mer i stil med "X-wing vs TIE-Fighter" då det är ju är betydligt bättre ställt med uppkopplade gamers nu än när det släpptes.

Vad gäller film fick det blir V men det känns som att det där varierar lite från dag till dag mellan originaltriologin. Force Awakens var också riktigt trevligt imo,

Medlem

Svårt val mellan spelen, blev jedi outcast 2 eftersom det har så skön level design där man faktiskt måste tänka lite för att komma vidare!
Men jag var ändå nära att ta jedi academy men då pga den sköna modden movie battles 2.

Film var ju lätt Empire strikes back eftersom Vader är klart mest badass i den!

Medlem

För min del är det väldigt förvånande att så många tycker att I och VII är den bästa. VII är IMHO i stort sett en remake på IV, fast mer förutsägbar. I - kommentar överflödig.

Medlem

Yoda stories (PC)


signatur

Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator

Medlem

Jedi Knight: Dark Forces 2 spelade jag en miljon gånger när jag var barn. Vilka minnen.... <3


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Jedi Outcast 2
Empire strikes back

Blev knights of the old republic 2, trots att det var ofärdigt och buggigt så var dess tolkning av gott och ont väldigt bra.

Och av filmerna måste det vara episod V

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Spelet var fan svårt, stod mellan KOTOR 1 och Jedi Knight II.

Film, Ep. III för mig.

Ep. III ? Revenge of the Sith? Oj, det var nytt för mig.
Ärligt - vad gillar du med den?

Jag kan inte släppa hur gnällig Anakin är och hur absurd hans övergång till den mörka sidan är.

Medlem

SWG såklart! Q3 och SWG måste va de spel som sysselsatt mig absolut mest.

Medlem

Har påtalat detta i åratal. Nog är nog. Det får ta ett slut detta. En tredje trilogi med Star Wars. Och känner man Disney väl så lär det väl komma ett par trilogier till. Ibland kan det vara bra att bara låta sagan faktiskt ta slut och inte vattna ur detta så det blir rent piss och björnbajs.

Force Awakens var inte bra. Prequel trilogin godkänd. Rogue One är väl den bättre av dem.

Samma med Alien universumet. Terminator. Det räcker nu. Låt oss komma ihåg dem istället för hur bra dem var.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Star Wars: Dark Forces! utan tvekan!

Medlem
Skrivet av Remus:

Har påtalat detta i åratal. Nog är nog. Det får ta ett slut detta. En tredje trilogi med Star Wars. Och känner man Disney väl så lär det väl komma ett par trilogier till. Ibland kan det vara bra att bara låta sagan faktiskt ta slut och inte vattna ur detta så det blir rent piss och björnbajs.

Force Awakens var inte bra. Prequel trilogin godkänd. Rogue One är väl den bättre av dem.

Samma med Alien universumet. Terminator. Det räcker nu. Låt oss komma ihåg dem istället för hur bra dem var.

Inte för att vara sån. Men det står ju dig helt fritt att faktiskt göra det. För det är väl ingen som tvingar dig att se uppföljare?

12
Skriv svar