Din bästa game-trailer

Medlem

cyberpunk 2077 är nog top 3 ever för mig, men den verkade inte bygga jättestor hype just när den släpptes - konstigt nog!


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Halo håller i alla väder!

Edit: ODST är fin också.

KoP
Medlem

Trailern till Gears of war eller Gears of war 2. Kollar inte på speltrailers så ofta nu för tiden så det är bara dom 2 jag kan komma på som jag har tyckt varit bra.

Medlem

Prototype 2 trailern blev asgrym med Johnny Cash's cover Hurt

Vill minnas att jag också sett en gametrailer där någon läser ur poemet "Do Not Go Gentle Into That Good Night" av Dylan Thomas, men kan inte minnas vilken trailer det är. Någon som vet?

Medlem

Finns många bra att välja mellan.
Den som sticker ut för mig är en av dom första film-liknande trailers jag såg efter jag skaffade min första PC . Tror just den här trailern var från sent 96, tidigt 97 och fanns på C&C Gold skivan.

Medlem

Aldrig varit så pepp som inför TES: Skyrim

https://www.youtube.com/watch?v=JSRtYpNRoN0

Dec
Medlem
Skrivet av sanctier:

Bad Company hade komiska trailers:

Skrivet av ClockWise:

ICC-trailern var episk också


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem

jag orkar inte länka men dom första star craft clipsen var ju dom bästa.

Medlem

Själv tyckte jag första trailern till world of warcraft var absurt galen!

Releasehästryttare

Riktigt förvånad över att ingen postat denna ännu

Detta va när halo skulle släppas på pc/mac

Skägg.
10 Chambers

@Evilof: Eller hur, rakt i föräldranerven. Tyckte ändå att spelet blev okej sen, skön stämning i den första delen.


signatur
Medlem
Medlem

@Dec: Bad Company-trailern är förjäkla bra!

Medlem

Den här är fortfarande riktigt bra, en av de absolut bästa stämningstrailers, även om det inte är en direkt cinematic trailer för spelet: https://www.youtube.com/watch?v=zPE-b09R6sI


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

https://m.youtube.com/watch?v=NDDfPxF3EFE
Denna till Battlefield 3
Jag personligen blir inte något vidare pepp på en trailer som inte är ingame.

Medlem

Finns så många fantastiska trailers med nostalgiska minnen att det är helt omöjligt för mig att välja endast en eller några få.

Warhammer: Age of reckoning hade en trailer som slutar överraskande och verkligen visar att Warhammer inte är (var) den typiska fantasyvärlden:

Men trailern från i höstas på RAID:WWII är en av de snyggare och mest stämningsfulla trailers jag sett på länge!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Alltid gillat denna, men det är mest pga utav soundtracket, vilket var fantastiskt. Spelet i sig var rätt dåligt.

Samt när man såg denna för första gången

Och den här

Samt ett spel som man knappt visste något om innan man såg det för första gången.

Sedan så har vi typ varenda EVE Online-trailer förutom "I was there" vilken enligt mig var riktigt kass.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Mycket nostalgi i den här tråden! Får väl dra mitt strå till stacken. Vet inte hur många gånger jag kollade på denna trailern när den kom. Blew my mind.

Medlem

Finns alldeles för många för att komma ihåg och flera har redan nämnts här (Särskilt Hellgate: London) men denna gjorde intryck på mig när den kom.

FM-guru
F.d. Sisyr

Dead Island är rätt svårslagen, även om Witcher-serien har några fina trailers också, inte minst trean.

Dead Island 2 (som väl aldrig lär släppas) har annars en riktig höjdare till trailer som visar att det ju faktiskt kan funka med popmusik;

Medlem
Secret world - synd bara att spelet inte levererade...
Medlem

Men jag håller med föregående talare om Halo 3: ODST är nr 1. Har inte ens spelat spelet men trailern är grym!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Har sett många bra, flesta av dem Blizzards, men två som jag verkligen gillar är:

Injustice: Gods Among Us

Och ettan alla kategorier som dessutom är en trilogi:
Elder Scrolls Online

Hade gärna kunnat länka till dem båda med bättre kvalité i full-screen, men det verkar vara stört omöjligt

Geeks Gaming

@MatsDahlgren: Jovisst var det kul att spela, men jag känner att deras unlock system tillsammans med att de inte fleshade ut TITAN-mode helt gjorde att det dog lite i förtid.

Men man hade sjukt kul med det. Många sessioner när man spelade hos polaren och bytte efter två dödstillfällen. Härligt spel som jag hoppas de återkommer till (BF 2143 plx).

Medlem

@Makkapakka: Den är nog min 1'a. Return to Castle Wolfenstein är en favorit också.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Utan tvekan min favorit

Medlem
Deus Ex: Human Revolution

I konkurrens med en hel del andra redan nämnda trailers så är det ändå Deus Ex: Human Revolution som gäller för mig.
Grym stämning genom hela trailern, sanslöst förtjust i musiken som sätter tonen perfekt

https://www.youtube.com/watch?v=Kq5KWLqUewc

Medlem

Om det är tillåtet att inkludera Intro-cinematics (som en del utgivare ändå använde i marknadsföring) så finns en del att välja på.
För mig ligger Fallout 3-intron varmt om hjärtat, den levererar fortfarande gåshud!

World in Conflicts intro/trailer var inte fel heller.

Vad gäller rena trailers gav denna för Mass Effect 3 en bättre känsla än spelet gjorde...

Samma sak gäller trailern för SW:tOR som länkats till innan, åh om det ändå vore ett KotOR 3...

Vill man ha humor levererar Paradox. (Eller DICE med sina Bad Company-trailers, som visats upp tidigare i tråden.)

Om man ska bredda sig ännu mer skulle jag säga att varenda Homeworld-cinematic som existerar är fantastisk. ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

En av de roligaste spelen - all time. Gillar fortfarande trailern, kanske framförallt musiken.

Medlem
Skriv svar