Recension – Mario Kart 8 Deluxe

Fragtjuv

Jag får nästan ta och prova det igen då de allra flesta verkar älska spelet. Jag tyckte att det var alldeles för mycket galna banor. Undervatten, upp i luften, ner i vattnet igen. Jag gillade MK-serien bäst när det var "riktigt" racing kryddad med några speciella banor som vanligen höll till i "special cup".


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Sourcream & onion för the winn!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@takaii: Att recensera och samtidigt vara objektiv funkar inte. Jo, vi har haft den här diskussionen på FZ cirka femhundratjugoelva gånger. Vill man ha objektiva recensioner rekommenderar jag faktablad – och det är inget fel med det. Då får man kalla fakta. Recensioner, däremot, inkluderar subjektivt tyckande. Om inte mina åsikter färgade betyget hade jag inte skött mitt jobb.

Hade det här hetat Mario Kart 9 hade det varit falsk marknadsföring. Nu är det ett lyxpaket med Mario Kart 8 och två DLC-paket. Således: Mario Kart 8 Deluxe. Och det är dessutom ett awesome spel. ^^ Det var det 2014, det är det 2017. Och nej: en femma innebär inte ett perfekt spel. Det finns, enligt min subjektiva åsikt, inget perfekt spel. (Witcher 3 är dock ganska nära många gånger!)

Men man får ha i åtanke vad mariokart var 2014 och hur mycket de har utvecklat och förbättrat inför 2017 och ta det i medräkningen. Självklart åsikter kommer alltid reflekteras men hur gör dommare i matlagningstävlingar för bedömma maträtter. De självklart påverkas av deras smak men om de inte var objektiva så skulle smaklökarna alltid avgöra och inte hur kvaliten på maten är.

Men nog om det alla fan boys klarar tydligen inte av äkta kretik. Jag gillar spelet skarpt men även jag kan fortfarande se nintendo gjort spelet bättre, mer fullpackat. Det är en billig portning men visst det gör inte spelet sämre men kraven ökar och det är i slutändan mest ett spel från en föregående konsol. Lite saftigt betyg

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Jag får nästan ta och prova det igen då de allra flesta verkar älska spelet. Jag tyckte att det var alldeles för mycket galna banor. Undervatten, upp i luften, ner i vattnet igen. Jag gillade MK-serien bäst när det var "riktigt" racing kryddad med några speciella banor som vanligen höll till i "special cup".

Det är så jag tycker med och sedan finns det så sjukt mycket olika powerups nu med. Allt är speciellt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av takaii:

Men nog om det alla fan boys klarar tydligen inte av äkta kretik.

Ah, den klassiska "håller du inte med min negativa åsikt, så måste du vara ett fan boy".

Medlem

Ojdå träffade visst en öm nerv :/

Medlem

Haha, jo men visst, för jag är den av oss som skrivit 4 inlägg för att försvara sin åsikt

Medlem

Fast det har du ju motargumenterat varje gång fast du det är lika dålig stil av oss båda att fortsätta så lika bra lägga ned. Handlar inte ens om mario kart längre.

Medlem

Det här är riktigt härligt att se! Kul med en sådan toppenrecension, för spelet är verkligen definitionen av kul!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Det här var spelet jag köpte Switch för och i helgen skedde provet om det var ett lyckat köp eller inte. Jag köpte Switch (vid release) för att jag ville ha en inkörsport för tv-spel för min barn (5 och 3 år) efter att de ratat PS4 pga stora handkontroller, och de små joyconskontrollerna såg jag som den USP jag behövde för att vända dem på min sida eftersom min fru är lagom road av tv- och datorspel (men absolut inte anti, bara inte intresserad). I helgen var grannarna med deras barn (8 och 5 år) över och vi spelade typ 6h Mario Kart och det var en komplett succé! Barnläget med autogas, hjälp med styrningen och inte kunna ramla av banan var en hit för barnen, och vi vuxna kunde köra på våra villkor. Suveränt spel, får man ge det 6 av 5 så gör jag gärna det!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

12
Skriv svar