Förändringens vindar blåser för Heroes of the Storm

Robot
Förändringens vindar blåser för Heroes of the Storm

2.0 innebär en rad nyheter för Blizzards MOBA.

#blizzard, #heroes-of-the-storm


Medlem

Verkar som ett desperat drag för att få fler spelare.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Går mer åt League of Legends hållet i mitt tycke.

Medlem

Det kommer definitivt plinga oftare i belöningsklockan nu. I övrigt känns det som ett rejält lyft för spelet. Ikväll blir det lådöppning och några matcher!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Verkar som ett desperat drag för att få fler spelare.

Vad är det desperata i förslaget? Att man vill locka fler spelare är ju självklart.

Medlem

Nu är det en bra tid att starta med Hots om man vill testa.

Releasehästryttare

Testade 2.0 på Amrekanska servern i går kväll och det har blivit grymt bra nu, bara positiva ändringar.

Geeks Gaming
Skrivet av rosski:

Vad är det desperata i förslaget? Att man vill locka fler spelare är ju självklart.

För de enda dom gör är ändrar och lägger till mer loot. Lägger till en och annan hjälte så kallar dom de "2.0". Inget fix för obalansen för vissa hjältar. Fixar inte till UI.
Inte tillräckligt för att kalla de 2.0
När både LoL och Dota körde sina "2.0" släpp så ändra dom på så himla mycket och fixade mycket.

För att citera Jesse Cox från igår "This Heroes of the Storm stream is trying it's hardest to hype the hell out of what is essentially the same game with lootboxes..."

Medlem

@rigge:
Ja, verkligen. Nu kan man väl också få välja ett gratis hjälte-paket med 20 hjältar i? Eller har inte det kommit än?

Medlem
Skrivet av Whisp:

@rigge:
Ja, verkligen. Nu kan man väl också få välja ett gratis hjälte-paket med 20 hjältar i? Eller har inte det kommit än?

Jo gratispaketet finns. Bara att logga in, och välja ett.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Gen
Medlem

Hur är det med 3D motorn nuförtiden? Är det fortfarande ryckigt och hackigt för folk med G-sync skärmar?

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

För de enda dom gör är ändrar och lägger till mer loot. Lägger till en och annan hjälte så kallar dom de "2.0". Inget fix för obalansen för vissa hjältar. Fixar inte till UI.
Inte tillräckligt för att kalla de 2.0
När både LoL och Dota körde sina "2.0" släpp så ändra dom på så himla mycket och fixade mycket.

För att citera Jesse Cox från igår "This Heroes of the Storm stream is trying it's hardest to hype the hell out of what is essentially the same game with lootboxes..."

Nya skins, announcers, sprays, taunts, emojis, nya porträtt, en mängd nya skins, ny bana, två nya hjältar, nytt valutasystem, voice lines, nytt level-system, och nytt belöningssystem.

Vad du skulle tycka vore tillräckligt för att kunna kalla det 2.0? Det har ju släppts expansioner till andra spel med mindre innehåll än så här.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Världens bästa moba blev just bättre. Synd bara master skins är så satans billiga. Jag har alldeles för många av riktigt grindande och så kommer folk nu med dessa skins som inte ens är lvl 5 med hjälten...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

@Remus: Håller helt med. Tycker de borde göra som förr bara att du inte behöver köpa Masterskinnet i Level 10 (du får det gratis i lvl 10) med en karaktär. Det skall ju visa engagemang i en karaktär liksom. Nu svingar alla runt med Masterskin. Ingen aning vem som förtjänat och inte.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Bra blev bättre! Angående masterskins så tror jag de helt enkelt insåg att de inte har mycket med att bemästra klassen att göra utan bara var en guldgrind, så personligen tycker jag det var en bra ändring då jag får mer utrymme för skins med många karaktärer. De ångrar nog helt enkelt att de använde ordet "master" istället för "alternate". Men jag inser att andra gillade det där med att bara ha få.

Hursomhelst, bra tid att prova på spelet, tycker det är en perfekt blandning mellan traditionell moba och ren team-baserad pvp. AI/PvE är också kul ett tag men skulle faktiskt gärna se något i stil med Uprising i OW för Heroes.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Nya skins, announcers, sprays, taunts, emojis, nya porträtt, en mängd nya skins, ny bana, två nya hjältar, nytt valutasystem, voice lines, nytt level-system, och nytt belöningssystem.

Vad du skulle tycka vore tillräckligt för att kunna kalla det 2.0? Det har ju släppts expansioner till andra spel med mindre innehåll än så här.

Och inget av det du listade tillför något nytt till själva spelet föutom hjälten och den nya mappen (som bara är jäkla payload från overwatch) Så detta hade lika gärna kunnat vara en vanlig patch. Sprays, emojis, banners är bara klotter som är ungefär lika meningsfulla som de är i cs/overwatch. Dom flesta nya skinsen är bara färgvariationer som man fick GRATIS bara genom att levla heroes, nu måste du låsa upp dom med jävla valuta och random genererade lootboxes.

Denna patchen skulle få folk att börja eller komma tillbaka till hots men jag ser verkligen ingen anledning till varför någon skulle göra det. För det är exakt samma spel med ett uselt report system, obalanserade heroes och hälften av mapsen är skit eller dåligt designade, ja och så fick vi mer microtransactions och lootboxes som folk verkar älska (för tre sprays, en emoji och en ny färg som jag redan har är ju fucking great)

1
Skriv svar