Diablo II-remaster? "Det kan bli svårt"

Robot
Diablo II-remaster? "Det kan bli svårt"

Det kan bli knepigare för Diablo II att återuppstå än vad vi anar, enligt David Brevik.

#diablo-2


Releasehästryttare

Folk tror att en remaster av d2 skulle kunna bli bra, men nej 100% att det skulle bli en besvikelse för vi som spelade det religöst innan wow släpptes har för höga förväntningar, och folk som inte spelat orginalet kommer ej heller gilla det då kontrollerna ligger i dåtiden.

Bättre Blizzard lägger energi på att utvecka nya spel. alternativt diablo 4.

Medlem

Diablo 4 vore mer passande, då trean är hutlöst tråkigt.

Gen
Medlem

En riktig remaster hade varit att förbättra grafiken på riktigt i en ny motor, få upp kvalitén på allt ljud samt balansera om spelet. Eventuellt lägga till någon ny, frivillig funktion.

Medlem

Det vore ju roligt med en nyversion av D2, men ett nytt spel vore nog bättre.

Gnällkuk
Skrivet av Dreijer:

Diablo 4 vore mer passande, då trean är hutlöst tråkigt.

Hutlöst tråkigt vet jag inte. RoS och alla efterföljande uppdateringar har gjort det till rätt kul spel lite då och då. Tycker det är trist att Blizz drog in typ all budget från spelet. Istället för en till expansion får vi en återvänd karaktär från d2, något tunt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Äh gör Diablo 4 istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Det börjar bli måttligt tröttsamt med alla "remaster". Låt spelen vara som de en gång varit, eller är det så slut på idéer att utvecklarna måste sälja samma spel en gäng till med nya texturer?

Medlem

WC3 + TFT REMASTER!!!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kul men inget jag sitter och väntar på.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Så en remaster av D2 innebär i princip (om man vill ha riktig 3d) ett D4 fast med samma story som D2... Bättre fokusera på en mörkare D4; vem har sagt att storyn måste baseras på D3?

Medlem

Jag vill se en Lost vikings remaster!

Medlem
Skrivet av tricky:

Hutlöst tråkigt vet jag inte. RoS och alla efterföljande uppdateringar har gjort det till rätt kul spel lite då och då. Tycker det är trist att Blizz drog in typ all budget från spelet. Istället för en till expansion får vi en återvänd karaktär från d2, något tunt.

Jo, problemet är ju att det är "rätt kul" i ungefär 24h playtime, vid ny säsong.

Medlem

D2 remastered - Baalrun edition?

Medlem

Diablo 2 var oerhört roande när det var nytt och fräscht. Diablo 3 var en nerdummad besvikelse. Titan Quest samt mer nyligen släppta Grim Dawn är betydligt bättre än D3.

Medlem

Näh, hitte på nått nytt istället.

Medlem

För de som undrar hur det gjordes på den tiden så ta och googla "diablo 2 sprite sheet".

Här är ett exempel (och sidan är lite trasig just nu verkar det som) på ett sprite sheet. Just denna är för följande kombination av parametrar:

Assasin wearing
Nothing on the head,
Light torso armor,
Light leg armor,
Light right arm armor,
Light left arm armor,
Light right shoulder armor,
Light left shoulder armor,
holding Claymore in the right hand,
Nothing in the left hand,
and a Nothing for a shield,
doing Attack 1 (2 Handed Swing)

http://www.kevinbertel.com/diablo2/?char=AI&type=2HS&anim=A1&...

Betänk sedan att alla klasser och alla vapen och alla rustnings-delar ska kombineras ihop (med undantag för en del ogiltiga kombinationer) så inser man att det var ett jäkla jobb.

Idag gör man på ett helt annat vis.

Medlem

Gör en remake/remaster på Blackthorne istället!


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Avstängd
Skrivet av Dreijer:

Diablo 4 vore mer passande, då trean är hutlöst tråkigt.

Jag spenderade många timmar i trean med min kompis. Men man blir less någon gång på spel och det gäller de flesta spelen. Men är det nått jag kan säga om Diablo 3 var det att det var skit tråkigt att spela själv. Men väldigt kul om man spelade med någon/några.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Segas:

Det börjar bli måttligt tröttsamt med alla "remaster". Låt spelen vara som de en gång varit, eller är det så slut på idéer att utvecklarna måste sälja samma spel en gäng till med nya texturer?

QFT

Håller med 100%

Medlem

De borde göra Diablo4 istället och slå ihop Diablo1 och Diablo2 och skita i Diablo3.
Diablo3 blev för mycket arkad när de förenklade spelet.

Medlem

Förstår inte varför de måste göra om det i 3D...
Kan de inte nöja sig med HD kvalitativ 2D remaster?

När de gjorde remaster på A link to the past så gjorde de ju inte om allt i 3D...
Likadant Baldurs Gate: Enhanced edition - inge 3D fippel där heller.

Medlem

Problemet med Diablo 3 är att det bara finns ett par rustningar som är "Bäst" och det gäller bara till en update, när något annat är buffat. Känslan att hitta ett bra vapen är borta. Loot regnar och 100% är skräp. Det var kul i början, när det tog tid att hitta något legendariskt.

Det folk saknar från tvåan är nog det mera av hur det fungerade, grafiken är inte det viktiga vid en remake. Bara den inte blir så glassig.

Medlem

För mig tappar spelen helt känslan det en gång hade vid en remaster. Spelar mycket hellre originalen. Dagens spel tappar mer å mer satsning på gameplay pga för mycket fokus på denna jävla grafik-kåthet som har uppstått. Väldigt tråkigt tycker jag.

Låter som en sur gammal gubbe, jag vet..

1
Skriv svar