Call of Duty: WWII bekräftat!

Medlem

Ännu mer korridors skjutande... Bläh.

Medlem

Kan tänka mig att köpa det på PC om de har fixat den sunkiga speömotorn (musens känslighet är relativ till den FPS du har)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av onliner72:

Ännu mer korridors skjutande... Bläh.

Det är bara att välja något annat. Vi lever i ett fritt land vettu...

Medlem
Skrivet av PsyX:

Blir säkert bara tjejer och svarta som krigar i kriget och kanske några vita transgender medelåldersmän.

Och minst en rullstolsburen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Spelade alla CoD fram till mw2.. Mina favoriter blev mw1 och waw. Tror dock att CoD skulle behöva göra en riktigt renovering. Dom skulle behöva göra om allt från grunden med nya idéer osv. Har saknat ett WWII spel, hade hoppats på att bf1 skulle blivit ett WWII istället.
Men undrar lite varför ingen satsar på Vietnam eller typ kalla kriget. Och menar jag ett sp där jänkarna inte framhävs som några hjältar, utan skulle vilja ha en kampanj som fokuserar på alla sidor i konflikten

Medlem

Detta spelet är jag definitivt intresserad av! har inte gillat CoD sen Black Ops 2, och redan där hade det gått överstyr.

Jag vill ha ett cleant spel, inte en massa perks eller killstreaks. Autentiska vapen osv.

Provade Battlefield 1 under betan, gillade inte alls att de blandat hej vilt, jag kunde inte relatera till några vapen alls.

Hoppas på detta.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Här är vad COD måste göra för att jag ska köpa ett spel. Jag har inte ens spelat ett spel sedan COD4.

- Sjukt mysig och cool story (som COD4)
- Mer realistisk vapenhantering (japp det kommer gå emot vad de flesta tycker)
- Mer öppen spelvärld (inte nödvändigtvis open-world)
- Flera alternativa slut (tror inte de haft det någonsin?)


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Vad är det här med att vilja spela som axelmakterna? Är det folkmordet i öst eller att åka på råstryk i väst folk ser fram emot?

Skrivet av zumo:

@Roy Batty:
Det har alltid stört mig som satan.att varenda spel endast berättar ur allierat perspektiv. Man svartmålar alltid Ryssar numera och i ww2 Axelmakterna.

Det är inte att "svartmåla" när man tar anfallskrig och krigsbrott för vad det är.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Och minst en rullstolsburen.

Det nya pk-krystade uttrycket på FZ är "funktionsvarierad".

Medlem

Sjysst, spelade mycket av 1:an och 2:an. Hoppas verkligen det här blir bra.

Ps. Synd på alla edgy kommentarfältskrigare som ska förstöra alla trådar med irrelevans.

Medlem

@Javas: Ja typ eller de första två brother in arms där du spelade 2 olika karaktärer men det var ihopvävt rätt bra om jag inte minns fel inte spelat de sedan 2008 när 3an i serien kom.

Medlem

Tror ni de vågar sänka tempot? Det höga tempot är Call of duty seriens största problem just nu.

Medlem

Tro inte för en sekund att det är ett cod i lika ren stil som 1,2 som kommer levereras. Det är 2017, Cod har varit en klutterfest i 10 år och ganska skicklighetslöst out of the box.

Det som är spännande är snarare att se hur mycket de kan krångla till det. Har jag mot förmodan fel så är det verkligen positivt, men jag räknar med sjukt snabbt tempo, miljarder unlocks och dålig känsla, samt lite p2p mp-lagg som krydda på moset.

Kanske får vi en bra kampanj dock ?

Medlem

@zauii89:

Ja, att det inte är dedikerade servrar är sämsta idén i mp-spel någonsin.

Vilken utvecklare är det iår? treyarc? <3


signatur

Ducati Streetfighter 848

Moderator | Testpilot
Skrivet av Exxo:

Call Of Duty är WWII... resterande spel använder inte ens Call Of Duty som huvudnamn egentligen... Modern Warfare t.ex. Mer känt som just Modern Warfare än Call Of Duty.

Tänkte på det jag också.

Modern Warfare
World at War
Black Ops
Ghosts
Infinite Warfare

Och sedan kommer..

World War II

Va?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av CliQue-SinneD:

@zauii89:

Ja, att det inte är dedikerade servrar är sämsta idén i mp-spel någonsin.

Vilken utvecklare är det iår? treyarc? <3

Sledgehammer tror jag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Blir säkert bara tjejer och svarta som krigar i kriget och kanske några vita transgender medelåldersmän.

Va ?

Medlem
Skrivet av PsyX:

Blir säkert bara tjejer och svarta som krigar i kriget och kanske några vita transgender medelåldersmän.

Du vill helst se muskulösa vita män i rollerna antar jag? Bra för dig, men vissa av oss har tröttnat på action-spel stereotypen.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Spelar forl fortfarande sådant här trams?? Jösses vi kanske ska bo i grottor fortfarande med?

Medlem
Skrivet av zauii89:

Tro inte för en sekund att det är ett cod i lika ren stil som 1,2 som kommer levereras. Det är 2017, Cod har varit en klutterfest i 10 år och ganska skicklighetslöst out of the box.

Det som är spännande är snarare att se hur mycket de kan krångla till det. Har jag mot förmodan fel så är det verkligen positivt, men jag räknar med sjukt snabbt tempo, miljarder unlocks och dålig känsla, samt lite p2p mp-lagg som krydda på moset.

Kanske får vi en bra kampanj dock ?

Mmmmmmmhhh unlocks! ZG 1229 / STG 44 ^_^

Medlem

Om spelet kör vidare på hur dom hanterar mp servrar som dom gör idag 100% inget köp.

Så kla trött på strulet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Helt underbart! Can't wait!

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Spelar forl fortfarande sådant här trams?? Jösses vi kanske ska bo i grottor fortfarande med?

Du kan inte ana vad jag gett för att få bo i en modernt tillbyggd grotta.

Medlem

@nixdorf: Du är helt medveten om att det finns historier som berör från axelmakternas perspektiv. Tror det eller ej, men det fanns nog ganska många "nazister" som inte trodde på nazismen som ideologi eller stödde den. Det var att lyda eller dö. De var ju också människor. Jag menar inte att vi ska spela som någon sadistisk överste som torterar judar.
Jag ser en historia om en ung tysk soldat som blir intvingad i kriget mot sin vilja. Under kampanjens gång får man uppleva allt som en meningsmotståndare till nazismen upplever som hemskt. Att man sedan tar kål på jänkare, fransmän, britter osv ser jag inte som ett problem. Det var ju krig, döda eller dödas.
Du kanske tror att USA står för fred och godhet, men du ska inte låta dig hjärntvättas av alla spel och filmer. Tänk själv istället..

@zauii89:

Angående detta med unlocks och rewards. Tycker väldigt många MP spel idag använder upplägg och design som som delvis utnyttjar beroende mekanismer i hjärnan, denna konstanta känsla av att nästa belöning är nära, bara lite till och sen när belöningen kommer är det det med stora flashiga bokstäver, ljud och grafik och någon perk och sen får man perks för multi kills som man ska samla också. Att spela CoD blir nästan som att man blir en labbråtta som sitter där och trycker på knappen för mer belöning. Precis som Candy Crush. Bättre om de satsade på att göra intressanta banor och spelformer.

Medlem
Skrivet av PCMan:

Jag gissar att han tänker på BF1 "ww1" karaktärerna

https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/251461588463793323...

Tror någon är triggered!

Medlem

@ecHo!:

Sedan var ju långt ifrån alla "tvingade" och bra många stred gärna för faderlandet utan att vara extremister.

Ja vill gärna ha band of brothers från lite tyska perspektive och kompani, samt single player kampanjer från den sidan.

Tyvärr är AAA utvecklare för rädda för att göra det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Chiral:

Du vill helst se muskulösa vita män i rollerna antar jag? Bra för dig, men vissa av oss har tröttnat på action-spel stereotypen.

Är det ett WW2 spel så ska det ju representera tiden tycker då jag. Annars är det ju inte WW2.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Är det ett WW2 spel så ska det ju representera tiden tycker då jag. Annars är det ju inte WW2.

Finns redan så jävla mycket sånt. Tröttsamt.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

@nixdorf: Du är helt medveten om att det finns historier som berör från axelmakternas perspektiv. Tror det eller ej, men det fanns nog ganska många "nazister" som inte trodde på nazismen som ideologi eller stödde den. Det var att lyda eller dö. De var ju också människor. Jag menar inte att vi ska spela som någon sadistisk överste som torterar judar.
Jag ser en historia om en ung tysk soldat som blir intvingad i kriget mot sin vilja. Under kampanjens gång får man uppleva allt som en meningsmotståndare till nazismen upplever som hemskt. Att man sedan tar kål på jänkare, fransmän, britter osv ser jag inte som ett problem. Det var ju krig, döda eller dödas.
Du kanske tror att USA står för fred och godhet, men du ska inte låta dig hjärntvättas av alla spel och filmer. Tänk själv istället..

Tänker direkt på klassikern Järnkorset (1977), en del bra dialog kring ämnet. Jävla skillnad på medlemmar ur NSDAP och Wehrmacht. Steiner <3.

123
Skriv svar