Valve gör ändringar till matchmaking-systemet i Dota 2

Robot
Valve gör ändringar till matchmaking-systemet i Dota 2

Hoppas bli av med smurfkonton och griefers.

#counter-strike-global-offensive, #dota-2


Releasehästryttare

Smurfarna va det som fick mig att sluta med dota2, kanske skall testa det igen snart då.

Medlem

Tveksamt att det kommer hjälpa så mycket, särskilt när SIM-kort ges ut gratis vid varenda gatuhörn...
Men det är ju bra att de försöker i alla fall.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Vad är ett smurfkonto?

Medlem

@Lord Pingu: Tror det är så att ett smurfkonto är ett konto man skapar när man är lite bättre typ högre rank. Sedan med detta konto spelar man med människor som är betydligt sämre än en själv så man vinner över alla. Riktigt vidrigt!

Medlem

Prime i CSGO funkar inte alls bra så jag har inga förhoppningar.

Att spela non-Prime är tortyr och Prime har börjat få lika många smurfar och fuskare som det var innan.

Medlem

@Xrick6: Har slutat spela CS av alla smurfar o fuskare. Så otroligt tråkigt alltså. Hemskt att det ska vara så. Vet själv inte hur man ska lösa detta problem. Har aldrig varit inne i MOBA och aldrig spelat Dota 2. Men bra att de försöker.

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

@Lord Pingu: Tror det är så att ett smurfkonto är ett konto man skapar när man är lite bättre typ högre rank. Sedan med detta konto spelar man med människor som är betydligt sämre än en själv så man vinner över alla. Riktigt vidrigt!

Jag förstår varför vissa spelare gör det (den mycket omtalade, svenska, Wagamama t.ex.), i och med att det kan bli sjukt långa väntetider på att hitta en match när man kommer upp i väldigt hög MMR. För alla andra däremot kan jag hålla med om att det är riktigt tråkigt beteende.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag förstår varför vissa spelare gör det (den mycket omtalade, svenska, Wagamama t.ex.), i och med att det kan bli sjukt långa väntetider på att hitta en match när man kommer upp i väldigt hög MMR. För alla andra däremot kan jag hålla med om att det är riktigt tråkigt beteende.

Lite olika anledningar till varför folk gör det. Waga som du nämner brukade göra det på grund utav långa söktider. Men han klättrade alltid ganska snabbt upp i MMR igen.

Däremot tror jag många som är lite lägre MMR än vad Waga och andra är, gör det bara för att känna sig ”duktiga”. Vinst efter vinst. Ganska meningslöst och patetiskt beteende. Sedan finns det ju även folk som sysslar med boosting, kan få samma effekt som smurfkonton i matchmaking. Telefonnummer biten kan nog hjälpa lite mot dessa i alla fall. Hur långt det räcker, får se antar jag.

Medlem

Och mobilen är inte heller uppfunnen I östblocket vilket kommer gör upplevelsen behagligare över lag.

Medlem
Skrivet av Cyras:

Lite olika anledningar till varför folk gör det. Waga som du nämner brukade göra det på grund utav långa söktider. Men han klättrade alltid ganska snabbt upp i MMR igen.

Däremot tror jag många som är lite lägre MMR än vad Waga och andra är, gör det bara för att känna sig ”duktiga”. Vinst efter vinst. Ganska meningslöst och patetiskt beteende. Sedan finns det ju även folk som sysslar med boosting, kan få samma effekt som smurfkonton i matchmaking. Telefonnummer biten kan nog hjälpa lite mot dessa i alla fall. Hur långt det räcker, får se antar jag.

Waga gör det fortfarande, vilket är varför han fått så mycket hat från Reddit och community:t.

Boost:are tror jag inte det hjälper överhuvudtaget mot. De tjänar pengar på detta, och att skaffa nya telefonnummer är gratis. De lär fortsätta precis som innan.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Waga gör det fortfarande, vilket är varför han fått så mycket hat från Reddit och community:t.

Boost:are tror jag inte det hjälper överhuvudtaget mot. De tjänar pengar på detta, och att skaffa nya telefonnummer är gratis. De lär fortsätta precis som innan.

Ah, har inte sett Waga streama på ett tag.

Vet inte riktigt hur boosting tjänster fungerar, men jag antog det var folk som betalade boostare för att boosta deras egna konto snarare än att köpa redan boostade konton. Hade det fungerat så hade telefonnummer kunnat hjälpa lite eftersom inte alla hade velat ge ut sitt telefonnummer. Men är det så att folk faktiskt köper ett konto, då gör det ingen större nytta.

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

@Lord Pingu: Tror det är så att ett smurfkonto är ett konto man skapar när man är lite bättre typ högre rank. Sedan med detta konto spelar man med människor som är betydligt sämre än en själv så man vinner över alla. Riktigt vidrigt!

Ja, det stämmer bra. Här står det lite mer om varifrån det kommer...
https://en.wiktionary.org/wiki/smurf_account

Sedan har vi begreppet "smurfing" som har med smurfkonton att göra förstås, men det kan visst även betyda en hel del annat också (som inte har med gaming att göra).

Intressant fenomen hursomhelst. Jag kände inte heller till vad smurfkonto var men man lär sig nåt varje dag.

Medlem

Dota har en max mmr-differans på 2000 mellan spelare i grupp.
Vilket gör att om jag vill spela med mina kompisar måste jag ha ett smurfkonto, annars kan vi inte spela ihop.

Medlem

Så bra. Gör likadant i Cs-go.. Så mkt smurfare som förstör...


signatur

//Peace out

1
Skriv svar