Peter Moore säger farväl till spelindustrin

Robot
Peter Moore säger farväl till spelindustrin

Tackar för 18 år i branschen på Twitter och Youtube.

#electronic-arts, #peter-moore


KoP
Medlem

En typisk försäljartyp. Dom har man ju stött på ett antal gånger under åren. Inget ont om dem utan det är oftast riktigt sköna, sociala människor som älskar att snacka skit och dra vitsar.

Tack å hej Peter.

Medlem
Medlem

Intressant karriärbyte.

Medlem

Kan inte ens tänka mig hur hans tid var på Sega America, där han var tvungen att möta den japanska sidan och tillmötesgå den.

Medlem

Tänkte gå in först och skriva hur han kunde få iden om att svika spelbranschen, sedan såg jag att han skulle gå till Liverpool. Då förstår jag. Inget lag jag håller på, men vilket karriärbyte alltså. Det blir nog rätt mäktigt alltså...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Peter Moore?
Var han en go PR-gubbe?
Älskad, hatad eller inget dera?

När jag hör Moore:

Edit:
Verkar varit en trevlig gubbe att hälsa på, men ingen vidare älskvärd bland gamers?
Hittade inget "wow, va bra!" på hans Wiki-sida. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Peter_Moore_(businessman)

1. Ingen gamer själv.
2. Fått sparka en massa folk pga den otillräckliga Dreamcast-försäljningen.
3. "Moore has admitted to being responsible for the discontinuation of the Dreamcast."
4. Ogillad av fans till Shenmue pga, shenmue till Xbox
5. Jobbat uppe i styrelsenivå: Sega --> Microsoft --> EA sports

Hittar inget positivt?

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Tänkte gå in först och skriva hur han kunde få iden om att svika spelbranschen, sedan såg jag att han skulle gå till Liverpool. Då förstår jag. Inget lag jag håller på, men vilket karriärbyte alltså. Det blir nog rätt mäktigt alltså...

Står ju att han är från Liverpool på wikipedian och han gillar säkert fotboll med, så då får han ju både komma hem och jobba med fotboll.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av KoP:

En typisk försäljartyp. Dom har man ju stött på ett antal gånger under åren. Inget ont om dem utan det är oftast riktigt sköna, sociala människor som älskar att snacka skit och dra vitsar.

Tack å hej Peter.

sköna försäljartyper? haha, det roligaste jag hört på länge. försäljare är ofta egoistiska, giriga personer som hjärntvättats till psykopatbeteende för att sälja så mycket som möjligt. allt de bryr sig om är pengar.

Medlem

Välkommen till den röda klubben, Peter Moore!

#YNWA

Medlem

@fredo: är du en psykopat blir du knappast duktig säljare. De bästa säljarna har bästa sociala kompetensen och ett långsiktiktigt kunden-i-centrum tänk. Beklagar att du verkar stött på ytterst tragiska typer och anar att du knappast viljat köpa av dem igen dvs ingen vidare säljare...

Medlem

@feistin: Jag tror han snarare Fredo blandar ihop de faktiska säljarna med chefs/direktör-typerna som ibland driver säljteamen och gör de stora säljbesluten ang. vad som ska säljas och hur det ska säljas. Den typen ofta som han beskriver och de tjänar nog på starka psykopatiska drag...

Avstängd

Hjärtgripande! Verkar vara en av förgrundsfigurerna till dagens fräscha spelindustri, framåtanda.
För tråkigt att han överger oss! Någon som ärar denna mantel?, tror inte det! Jävlar....

Medlem

Har hört att han ska börja göra spaghettivästernfilmer istället. Tror att han skulle kunna fylla Lee Van Cleef's plats.

Medlem
Skrivet av fredo:

sköna försäljartyper? haha, det roligaste jag hört på länge. försäljare är ofta egoistiska, giriga personer som hjärntvättats till psykopatbeteende för att sälja så mycket som möjligt. allt de bryr sig om är pengar.

låt oss dra alla över en kam

Finns så klart ruttna personer,

Men den stora skaran inom dom flesta brancher säljer inte bra om kunden får skit eller inte blir nöjd.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Avstängd
Skrivet av Jokkepalm:

Peter Moore?
Var han en go PR-gubbe?
Älskad, hatad eller inget dera?

När jag hör Moore:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8b/Mic...

Edit:
Verkar varit en trevlig gubbe att hälsa på, men ingen vidare älskvärd bland gamers?
Hittade inget "wow, va bra!" på hans Wiki-sida. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Peter_Moore_(businessman)

1. Ingen gamer själv.
2. Fått sparka en massa folk pga den otillräckliga Dreamcast-försäljningen.
3. "Moore has admitted to being responsible for the discontinuation of the Dreamcast."
4. Ogillad av fans till Shenmue pga, shenmue till Xbox
5. Jobbat uppe i styrelsenivå: Sega --> Microsoft --> EA sports

Hittar inget positivt?

Två riktiga mysgubbar får man säga. Micke, en oerhört tillförlitlig och samvetsgrann (profet) om det tillåts, den andre en man utan vidare skulle låna pengar av, vilken dag som helst i veckan, mjuk som sammet. Klockrent det här!

1
Skriv svar