Grattis tyska Twitch-streamers, ni är nu tv-kanaler

Robot
Grattis tyska Twitch-streamers, ni är nu tv-kanaler

Synd att ni behöver betala den tillhörande licenskostnaden på upp 100 000 kr.

#streaming, #twitch


Medlem

Men för fan Deutschland, skärpning!!!


signatur

Game long and prosper

Redaktör
Ponny

Was ist los!?


signatur

En Bamseponny av folket

phi
Medlem
Medlem

Alltså jag bara älskar byråkrati! <3

Medlem

Det gällde väl de kanaler som sänder 24/7 med en fast "tablå"? Då kan jag tycka att det är rimligt.


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

Avstängd

B*msen deine scheisse f*tze!!! antar jag att många stora tyska streamers känner nu

Medlem

Vi får hoppas tyska politiker tar till sig av problemen och börjar ändra lagarna för att passa in i 2000 talet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd

Huga, börjar bli riktigt rädd. Först PewDiePie, funkade inte, sen "fake news", funkade inte, sen bortagandet av reklamintäkter, nu byråkrati, (en licens är relativt lätt att dra in).
Denna gamla skolans "demokrater" som till varje pris försöker vidmakthålla total makt över etern, farligast av allt är fri kommunikation verkar det som.
Märk väl att detta är LIBERALER som verkar och inte fascister.
Vad ska det bli av oss?

Avstängd
Skrivet av Javas:

Men för fan Deutschland, skärpning!!!

Men dom är väl över oss?, inte oss Svenskar förstås, vi är bäst i världen har jag lärt.

Medlem

@lackis: du inser att du pratar om helt olika länder och lagar väll?

Medlem

Migrationsbudget!

Medlem
Skrivet av lackis:

Huga, börjar bli riktigt rädd. Först PewDiePie, funkade inte, sen "fake news", funkade inte, sen bortagandet av reklamintäkter, nu byråkrati, (en licens är relativt lätt att dra in).
Denna gamla skolans "demokrater" som till varje pris försöker vidmakthålla total makt över etern, farligast av allt är fri kommunikation verkar det som.
Märk väl att detta är LIBERALER som verkar och inte fascister.
Vad ska det bli av oss?

Eh, va? Youtube är inte ägt av någon stat, det är ett privat företag. Men sen kanske du har svart på vitt att youtube drivs av "liberaler"? Sen att gamla lagar appliceras på ett nytt medium inte funkar nåt vidare (detta i TYSKLAND, hallå?) är väl inte nåt konstigt. Men det är snarare pga byråkrater och inte politisk inriktning.

Medlem

Vad blir nästa grej? Förbjudet att besöka FZ?

Medlem

Får se hur lång tid det tar innan Svenska Staten inser vilken outnyttjad guldgruva de sitter på. Här finns det plånböcker att våldföra sig på!

Medlem
Skrivet av Pirazy:

Får se hur lång tid det tar innan Svenska Staten inser vilken outnyttjad guldgruva de sitter på. Här finns det plånböcker att våldföra sig på!

Njah, i Sverige behöver man inget tillstånd för att sända tv så länge den inte går via digitala marknätet. Man behöver däremot registrera sig hos myndigheten för radio och tv, så att det finns en officiell ansvarig utgivare osv (även för webb-tv). Att registrera sig är gratis. Så utan lagändring, vilket verkar osannolikt eftersom det samma gäller såväl web- som satellit- och kabel-tv, blir det inga pengar.

Vissa av sändningarna som redan sker borde rimligtvis ha ett krav på en registrering dock. Vilket på ett sätt är onödig byråkrati men det här med ansvarig utgivare och att omfattas av yttrandefriheten är faktiskt jäkla bra grejer.

Avstängd

@Blackwolfe: Äsch!? Gamla makthavare vill inte dela med sig, kom igen! Kontentan är, du ska lyssna, inte tala.

Avstängd

@sitman: Nej det gör jag inte. Globalism!

1
Skriv svar