Efter Flatout-fiaskot – Next Car Game: Wreckfest har fått nytt innehåll

Robot
Efter Flatout-fiaskot – Next Car Game: Wreckfest har fått nytt innehåll
Gnällkuk

Ja, det här var ett spel man trodde skulle utvecklas snabbare... Så sjukt frustrerande att kolla på spelklipp med någon som inte kan köra för fem öre...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

@tricky: Har du ens testat spelet?

Medlem

Ja jävlar vad länge de hållt på med detta spel! Minns att jag försökte lägga pengar på kickstartern som ej uppnådde sitt mål. Det blir nog kul när det väl är klart.

Medlem

Har stött spelet sedan den såg dagens ljus, helt otroligt att en eller två programmerare bestämde sig för att inte överge spelet när alla andra lämnade skutan!

Medlem
Skrivet av Timotheus:

Har stött spelet sedan den såg dagens ljus, helt otroligt att en eller två programmerare bestämde sig för att inte överge spelet när alla andra lämnade skutan!

Jaså, var det flera av de som bara lämnade. Tråkigt. Äger det på Steam men har inte följt utvecklingen då jag tröttnade efter en halvtimma då det gick för sakta i spelet. Skulle önska mig mera fart likt originalet. Tänker ge FlatOut 4 en chans. Har bra betyg på Steam.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Redaktör
Skrivet av CARTMAN:

Jaså, var det flera av de som bara lämnade. Tråkigt. Äger det på Steam men har inte följt utvecklingen då jag tröttnade efter en halvtimma då det gick för sakta i spelet. Skulle önska mig mera fart likt originalet. Tänker ge FlatOut 4 en chans. Har bra betyg på Steam.

Sett till körkänslan är de är något på spåren: en skön blandning av arkad och realism. Sen är det "bara" resten kvar, och i nuläget känns det rätt långtifrån ett färdigt spel. Jag håller tummarna.


signatur
Medlem

Kul att se en nyhet om spelet!

Skaffade spelet så fort det släpptes på Steam som Early Access. Har haft otroligt skoj med det. Vek mig av skratt när jag spelade de första gångerna.
Drar fortfarande på smilbanden då jag spelar online för det händer så märkliga saker som jag aldrig har kunnat föreställa mig.

Vill verkligen att spelet blir färdigt för det har väldigt stor potential att bli ett av de bättre arkad/realism bilspelen med Flatout influenser. Även att Bugbear ska göra så att man har möjlighet att göra som i Codemasters uppkommande Dirt 4. Byta mellan realistisk fysik och arkad. Spelet verkar ha bra fysik som grund som man kan göra mycket med vad jag har upplevt.

Som det är nu är det en blandning av realism och arkad(som Thomas skrev). Vilket är den bästa körkänslan hittills som många uppskattar. Blir en liten utmaning om man stänger av alla hjälpmedel och kör manuellt.

Rekommenderar spelet, fast var beredd på en seg utveckling och väldigt få uppdateringar per år.

Medlem

vi är väl inte ute efter ett bra folkrace-spel lika mycket som man vill ha alla galna stunts? det är det som fortfarande lever kvar på de LAN jag och mina vänner har. Curling, Höjdhopp.. Poker och Darts.. Det finns så mycket i Flatout 2 som gör det bra och allt har med stuntsen att göra.

Medlem

Jävla sega dyngutvecklare.

Gnällkuk
Skrivet av anon_276063:

@tricky: Har du ens testat spelet?

Köpte spelet efter det kom ut på early access ganska omgående och har spelet det lite då och då sedan dess, hurså?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag köpte också spelet så fort det släpptes på Steam som Early Access 2014. Det kom ofta uppdateringar i början och spelet var snyggt och körkänslan hyfsat bra, dock lite yvig och slängig.
Men senare bytte de grafikmotor och ändrade på fysiken mm så att jag upplevde det som en försämring.
Det kommer uppdateringar (det är spännande varje gång), men tyvärr ganska sällan. Den här senaste uppdateringen var ovanligt stor.
Hoppas att det blir klart. Det är mycket kvar att göra, ser det ut som. Men roligt är det ju att köra då bilarna kan bli rejält demolerade!
Påminner lite om Dirt Showdown, som också är ganska arkadigt.


signatur

autograph

Avstängd

Lol! Men för fan, kom igen. Ett jävla bilspel?, lol igen... Inte ens sån skit lyckas dom med dessa dagar....., hahaha!!!

Medlem
Skrivet av lackis:

Lol! Men för fan, kom igen. Ett jävla bilspel?, lol igen... Inte ens sån skit lyckas dom med dessa dagar....., hahaha!!!

Meh! Det är ju inte färdigt än!
De har ju fortfarande visioner!?
Keep up the good work Bugbear! (y)


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av lackis:

Lol! Men för fan, kom igen. Ett jävla bilspel?, lol igen... Inte ens sån skit lyckas dom med dessa dagar....., hahaha!!!

Vad menar du med att de inte har lyckats med att skapa ett bilspel? Jag anser att det är väldigt underhållande och välgjort.

Inaktiv
Skrivet av tricky:

Köpte spelet efter det kom ut på early access ganska omgående och har spelet det lite då och då sedan dess, hurså?

Ok. Undrade bara, då du klagade på alla kör uruselt. Visa gärna att du kör som en kung med allt avstängt. Främst med tangentbord (som jag gör).

Gnällkuk
Skrivet av anon_276063:

Ok. Undrade bara, då du klagade på alla kör uruselt. Visa gärna att du kör som en kung med allt avstängt. Främst med tangentbord (som jag gör).

Jag har inget större intresse av att hävda mig för någon annan och det spelar knappast någon roll om jag är racinggud eller kass. Däremot är det mer en regel än ett undantag att gameplay-videos från devs ofta är personer som sällan är speciellt bra på sina egna spel. Krävs inget geni för att se att personen som kör här inte är någon racinggud.

Varför skulle jag dessutom köra med tangentbord? Det är bara idiotiskt. När jag spelar bilspel vill jag ha analog styrning, broms och acceleration. Om du inte äger en handkontroll/ratt och/eller föredrar digital styrning är det dina egna preferenser, jag tycker det förtar det mesta och det är enbart ett spel jag någonsin kört med tangentbord för att jag var mer bekväm med det och det var need for speed world. Spelar uteslutande arkadspel då jag tycker det är roligast.

När man kör en bana för första gången är det naturligt att man inte hittar apex eller kanske känner bilen så bra om det är första gången man kör den, eller ändrat inställningar. Däremot gör personen konsekvent samma misstag där denne bromsar in alldeles för sent och kommer helt tokigt i flera kurvor. Du behöver inte vara fotbollsproffs för att kunna tänka taktiskt eller ha en god förståelse för speluppbyggnad eller liknande.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av tricky:

Jag har inget större intresse av att hävda mig för någon annan och det spelar knappast någon roll om jag är racinggud eller kass. Däremot är det mer en regel än ett undantag att gameplay-videos från devs ofta är personer som sällan är speciellt bra på sina egna spel. Krävs inget geni för att se att personen som kör här inte är någon racinggud.

Varför skulle jag dessutom köra med tangentbord? Det är bara idiotiskt. När jag spelar bilspel vill jag ha analog styrning, broms och acceleration. Om du inte äger en handkontroll/ratt och/eller föredrar digital styrning är det dina egna preferenser, jag tycker det förtar det mesta och det är enbart ett spel jag någonsin kört med tangentbord för att jag var mer bekväm med det och det var need for speed world. Spelar uteslutande arkadspel då jag tycker det är roligast.

https://www.youtube.com/watch?v=Q1hYiRI5maw

När man kör en bana för första gången är det naturligt att man inte hittar apex eller kanske känner bilen så bra om det är första gången man kör den, eller ändrat inställningar. Däremot gör personen konsekvent samma misstag där denne bromsar in alldeles för sent och kommer helt tokigt i flera kurvor. Du behöver inte vara fotbollsproffs för att kunna tänka taktiskt eller ha en god förståelse för speluppbyggnad eller liknande.

Aha. Du är alltså en sån som också stör sig när folk/utvecklare försöker visa upp deras spel och de kan inte kontrollera huvudpersonen/bilen/farkorsten/whatever. Det är därför jag aldrig tittar helt på videoklipp, där folk spelar ett FPS med en handkontroll. Den senaste "gameplay trailern" som jag tittade på gällande en spelare med en handkontroll, var Prey. Usch! Fienden är inte väggen/föremålet som du skjuter på! Lär dig sikta och sen skjut! Eller ännu bättre (det enda rätta gällande FPS): använd tangentbord och datormus! FFS!!

Puh. Nu blev jag förbannad bara för det -.-

Jag sa att du kunde visa upp ett videoklipp från då när du spelar Wreckfest med tangentbord, för då är det inte lika lätt. Det gäller att tänka på hur mycket man trycker på tangenterna och som hos ratt/pedal: timing och fokus. Plus, alla har inte tillgång till ratt och pedaler. Handkontroller funkar till bilspel, men ändå inte. Jag är en av dem som inte har råd med något sådana dyra prylar i och med en tajt ekonomi, så jag kör med tangentbordet. Funkar ypperligt bra, måste jag säga.

Jag håller med dig helt och hållet, om det du skrev efter inbäddningen av videoklippet. Och apropå det... du verkar ha kört den banan ett ex antalet gånger xD Bara sisådär 15-30 gånger, kanske.

Jag tog mig friheten till att köra lite Wreckfest med mitt tangentbord, samtidigt som jag spelade in det. Videoklippet blev precis uppladdat, så ha tålamod gällande full HD (om det ens blev något...)

Gnällkuk
Skrivet av anon_276063:

Aha. Du är alltså en sån som också stör sig när folk/utvecklare försöker visa upp deras spel och de kan inte kontrollera huvudpersonen/bilen/farkorsten/whatever. Det är därför jag aldrig tittar helt på videoklipp, där folk spelar ett FPS med en handkontroll. Den senaste "gameplay trailern" som jag tittade på gällande en spelare med en handkontroll, var Prey. Usch! Fienden är inte väggen/föremålet som du skjuter på! Lär dig sikta och sen skjut! Eller ännu bättre (det enda rätta gällande FPS): använd tangentbord och datormus! FFS!!

Puh. Nu blev jag förbannad bara för det -.-

Jag sa att du kunde visa upp ett videoklipp från då när du spelar Wreckfest med tangentbord, för då är det inte lika lätt. Det gäller att tänka på hur mycket man trycker på tangenterna och som hos ratt/pedal: timing och fokus. Plus, alla har inte tillgång till ratt och pedaler. Handkontroller funkar till bilspel, men ändå inte. Jag är en av dem som inte har råd med något sådana dyra prylar i och med en tajt ekonomi, så jag kör med tangentbordet. Funkar ypperligt bra, måste jag säga.

Jag håller med dig helt och hållet, om det du skrev efter inbäddningen av videoklippet. Och apropå det... du verkar ha kört den banan ett ex antalet gånger xD Bara sisådär 15-30 gånger, kanske.

Jag tog mig friheten till att köra lite Wreckfest med mitt tangentbord, samtidigt som jag spelade in det. Videoklippet blev precis uppladdat, så ha tålamod gällande full HD (om det ens blev något...)

https://www.youtube.com/watch?v=NANFkE2rhMc

Ja, precis så! Jag menade inte att klanka ned specifikt på den som körde här för att jag är så jävla bra själv utan stör mig som dig (som jag tolkar det) enormt på att de ofta är personer som är mer eller mindre kassa på gameplay videos som är officiella. Framför allt som du säger, när man får se fps-spel med någon som kör handkontroll och utöver det är mer eller mindre skitkass på spelet. Förstår inte hur det kan vara bra ur PR-syfte direkt...

Det kommer dock aldrig att hända eftersom jag inte spelar bilspel med tangentbord, precis som jag inte spelar fps med handkontroll. Det är dock ingen skillnad alls hur man kör, bara det att det blir mycket sämre med ett tangentbord eftersom du har mindre kontroll. Haha, dyra prylar? Jag kör med en xbox 360-kontroll som jag köpte för 135:- på Inet Ratt och pedaler vore kul, men dels så är det för dyrt (kanske det du syftade till snarare en en handkontroll), sen har jag inget bra bord som passar, samt att nästan aldrig spelar racing-sim, vilket gör att det tappar lite av sitt syfte.

Haha, ja det där spelet spelade jag en hel del så det syns kanske att jag kör "ett par" gånger tidigare på banan ;P
Kikade på videoklippet och där ser man klart och tydligt just varför jag inte spelar med tangentbord, det blir ett jävla wobblande när man ska parera sig ur själva kurvan. Eftersom det är digitalstyrning finns det bara 100% höger/vänster och 100% acceleration eller broms.

Det går givetvis att lära sig hantera det bättre och bättre, men det blir sjukt svårt. köra T4:a t ex med bilar som är extremt snabba och dessutom bjuder på rätt bra hjulspin blir ett helvete med digital styrning. Spola till 23:20 i denna video. Hade aldrig hållt mig på banan i en enda kurva här om jag hade kört med tbord istället


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ok. Snyggt.
Men jag försöker i alla fall hålla mig på banan, när jag kör med tangentbord eller ratt.


signatur

autograph

Medlem

Forza Horizon 3 Online : Widebody RWB Porsche 911 GT2 Customization!!
https://youtu.be/b3pPI12sN2U


signatur

autograph

Medlem

"THQ Nordic's cooperation with Bugbear Entertainment announced!"
2017-06-12

"THQ Nordic help Wreckfest cross the finish line this year"
After three years (and counting) in early access, smashbash racing game Wreckfest should finally launch in full this year. Publishers THQ Nordic today announced their “cooperation” with developers Bugbear Entertainment, joining forces to help give the game a shove across the finish line later this year. Wreckfest, to refresh your memory, is the new smash-o-racer from the creators of Flatout, who Kickstarted it in 2013 under the codename ‘Next Car Game’. How’s it looking now? Check out this new trailer.

https://www.rockpapershotgun.com/2017/06/12/thq-nordic-help-w...


signatur

autograph

1
Skriv svar