Fortsätt kampen mot svält i Don't Starve Together: A New Reign

Robot
Fortsätt kampen mot svält i Don't Starve Together: A New Reign
Medlem

Bara jag som tycker detta spel är extremt svårt? Jag och en kompis har spelat detta spel men vi kommer aldrig längre än typ första vintern. Vi dör typ hela tiden och måste börja om och då tröttnar man ju på spelet och vi har spelet det i 20+ timmar. Det är ett riktigt kul spel för övrigt även om det är typ halvt omöjligt iallafall för oss.

Medlem
Skrivet av warmerspy:

Bara jag som tycker detta spel är extremt svårt? Jag och en kompis har spelat detta spel men vi kommer aldrig längre än typ första vintern. Vi dör typ hela tiden och måste börja om och då tröttnar man ju på spelet och vi har spelet det i 20+ timmar. Det är ett riktigt kul spel för övrigt även om det är typ halvt omöjligt iallafall för oss.

Jag håller helt med dig. Jag och en polare körde ett tag men det kändes aldrig som om man fick riktigt kontroll på läget.
Det var alltid en konstant strid mot hunger, kyla, mörker osv. Kändes aldrig som om det blev lättare trots att man fick tag på bättre utrustning, mat med mera utan spelet blev bara svårare med bossar som kommer och förstör allt man byggt upp med mera.
Jag kan förstå varför vissa älskar det i och med att många spel idag är alldeles för lätta men personligen tycker jag att det hade varit roligare om Don't starve vore svårt i början men sedan planar det ut lite så man får tid till att utforska världen och grottor utan att behöva konstant oroa sig.

Medlem

Av någon anledningen tröttnade jag lite när det var dags att traska ned i undervärlden. Men inte spelat på år, kanske är dags hmm.

Skulle vara nice med en switch version

Medlem

Själv så har jag originalet på psvita och Jan inte klaga på det.

Medlem

Otroligt kul spel, men det gäller att alla som spelar ihop vet vad de gör. Annars blir det bara en konstant uppförsbacke att hålla både sig själv och sina medspelare vid liv, d v s utan möjlighet att börja utforska på riktigt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Don't Starve Together är väldigt roligt när man är ett gäng som spelar och har fått grepp om vissa koncept. Till exempel så är det en bra idé att endast ägna sig åt att utforska kartan de första dagarna. Är hela världen kartlagd vid dag 6-8 så kommer det tjänas in en massa tid när ni upprättar ett läger, eftersom ni vet precis var allting ligger och således inte behöver virra runt. Sedan brukar det vara en god idé att riva ner alla hus med grisar och flytta dem nära basen. Att bygga en opimal (läs självförsörjande) bas fordrar dock en viss erfarenhet, men det går.

Kolla även in:
https://metheus.dontstarvetogether.com/

Utvecklarna har släppt ett tidsbegränsat pussel vid ett tidigare tillfälle, där man kunde låsa upp ett exklusivt föremål i spelet. Nu har de släppt ett till, i samband med A New Reign-tillägget. Hittills har ingen löst det, fast folk klurar febrilt och försöker lista ut vad som gömmer sig på sidan. Det verkar som att sidan uppdateras då och då. Lycka till!

Medlem

@warmerspy:
Jag tyckte samma sak tills jag började modifiera världen vad som ska ingå. Kör ni fast på samma sak hela tiden, ta bort den fienden från spelet då ni skapar världen. Hinner ni inte fixa iordning innan vintern, förläng hösten osv.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

1
Skriv svar