KOTOR 3, Jedi Knight 3 och 1313 – se Star Wars-spelen som aldrig blev av

Robot
KOTOR 3, Jedi Knight 3 och 1313 – se Star Wars-spelen som aldrig blev av

Men det har visst släppts ett par andra Star Wars spel.

#battlefront-3, #star-wars


Medlem

Fan som jag ville(och fortfarande vill) ha 1313...

Medlem

Vill bara ha mer (vädigt bra) Starwars spel! Viscerals
Projekt ser lovande ut, annars.

Medlem

Denna diskussion kring Jedi Knight 3...

Jedi Academy ÄR Jedi Knight 3, tror till och med att .exe filen heter JK3.exe

Redaktör
Ponny

Måndag. Check. Salt i såret. Check.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Denna diskussion kring Jedi Knight 3...

Jedi Academy ÄR Jedi Knight 3, tror till och med att .exe filen heter JK3.exe

Fast det var ju bara två spel i serien? Hur som helst kvittar namnet, det var uppföljaren till Academy som många hoppades på.

SW1313, den svider fortfarande, speciellt när man tänker på hur bra konceptbilderna var.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Pettor:

Fast det var ju bara två spel i serien? Hur som helst kvittar namnet, det var uppföljaren till Academy som många hoppades på.

Spelet är ju opensource, communityn är rätt så stark! finns säkert någon som gjort en uppföljare.

Medlem

Jag var aldrig superhypad över 1313 men Darth Maul-spelet såg fett ut! Och ett nytt Jedi Academy och KOTOR vill man ju alltid ha!

Medlem

Lucasarts var rätt tröga ibland... att de inte gjorde KOTOR 3 är de största misstaget i deras liv haha.. Detsamma gäller för vidareutveckling av Jedi knight serien.
Skiter i SWTOR... Vet att det har en OK "singleplayer"-story, men det är helt enkelt inte samma sak. Det är en barnslig och blek version av vad KOTOR faktiskt var. Inget som dialogerna i KOTOR 1&2. Nu ska man försöka putsa bort den mörka, råa sidan av Star Wars och allt ska bli så barnvänligt..
Jävla Disney... Döden för Star Wars, as we know it.

Medlem

@Pettor:
1995 Star Wars: Dark Forces

1997 Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II

1998 Star Wars Jedi Knight: Mysteries of the Sith

2002 Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast

2003 Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

Medlem
Skrivet av bambiface:

@Pettor:
1995 Star Wars: Dark Forces

1997 Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II

1998 Star Wars Jedi Knight: Mysteries of the Sith

2002 Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast

2003 Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

Var inte mysteries of the sith bara en expansion till det första Jedi knight dock?

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Var inte mysteries of the sith bara en expansion till det första Jedi knight dock?

Som jag förstod det med.

Medlem

Det var en expansion som sedan blev ett eget spel väl

Medlem
"Nya" SW är inte barnsligare än tidigare..

@zumo:

Du kan ju inte påstå att nya SW-filmerna är barnsligare än de vi haft tidigare. Jag älskar de gamla filmerna, men jag tycker om något att de allra senaste har en mognare och mörkare stämning. Vad är mörkare med originaltrilogin?

Önskar verkligen också att det kom uppföljare till KOTOR, SWTOR tappade charmen väldigt snabbt.

Medlem

Ge mig bara ett nytt jedi knight. Bryr mig inte om modern engine.

#MakeLightsabersDeadlyAgain

Medlem

@Athaleos:
Jag vet inte. Rouge One tyckte jag var riktigt bra. Gillar den avvikande berättelsen.
Däremot Episode 7 tyckte jag var väldigt medelmåttig. På många sätt och vis en kopia på originaltriologin. Som bara lightsabern Kylo Ren har. Störtlöjlig. vad gör dom där små sidogrejerna för nytta utan att se "coolt" ut för 12-åringar.

Däremot så håller jag med dig om att de tidigare filmerna inte heller har vart så jättevuxna, förutom kanske när Anakin mördar alla padawan barnen.

Däremot Star Wars spel som KOTOR har vart extremt mörka, med möjlighet att i stort sätt döda allt som rör sig. Bara i SWTOR så har de blivit mycket mjäkigare. Fast de kan bero på Bioware iofs också. Deras spel generellt har blivit extremt mycket barnvänligare imo. Jämför Dragon Age: Origins med resterande delar i serien. Eller nya Mass Effect som får 18+ stämpel för lite naket och nån svordom här och var. Kan inte skjuta nån obefogat i hela spelet likt Shepard ändå kunde avrätta folk till höger och vänster.

Medlem
Förstår vad du menar

@zumo:

Förstår vad du menar gällande spelen, även om jag håller fast vid att jag tycker att de gamla filmerna är löjligare(men jag älskar dom ändå). Gällande 18+ så är det inte EA som sätter den stämpeln, det finns ju andra organ som gör det.

1
Skriv svar