Välkommen till nya FZ!

Medlem

Ser fräscht ut och modernt. Den gamla versioneb var rätt B att surfa på med mobilen, ska testa nya sidan ordentligt i veckan


signatur

Game long and prosper

Medlem

Snyggt! Förstås är det ovant så här i början, men designen är det inget fel på. Däremot ogillar jag verkligen att ni slaktade bloggarna.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Första intrycken är att det ser jäkligt bra ut. Och då brukar jag ändå ogilla när sidor gör makeovers.

MEN, jag stör mig redan på att kommentarerna är separerade från artikeln (iaf i mobilversionen). Jag brukar ofta skrolla upp och kolla artikeln jag kommenterar på medans jag skriver, utifall jag vill dubbelkolla något...

Redaktör
Skrivet av Dreijer:

Edit 2: SATAN, vad snabb hemsidan är i jämförelse med förra. Tag bara laddningstiden, eller snarare avsaknaden av laddningstider, efter att man har publicerat ett inlägg. Det är mycket enklare att redigera sina inlägg också, så som att infoga en bild eller länk bl.a. Stor förbättring.

Snabbt är bra! Vi är själva rätt nöjda över att få upp en nyhetslistning i admin-trynet så snabbt at man knappt hinner se sidladdningen. En förbättring från gamla systemet som tog typ 5-10 sekunder på sig.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Sånt varierar alltid från person till person. Förhoppningsvis vänjer du dig snabbt med vårt nya utseende. Om inte annat får du nytta av fördelar som att siten nu är oerhört mycket snabbare.

Jag märker att den är snabbare. Testade att dra av "uBlock Origin" och det funkar att surfa runt nu med reklam påslaget utan att det segar ner. Nice.!

::::::EDIT:::::
Kan ni inte införa att man får skräddarsy sin profilsida med text som förra. Hade mycket på min. Även alla ägda spel som man fick ge betyg på tyckte jag var skoj.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det är snyggt men också trist att ni minskar informationsdensiteten så att man får scrolla ihjäl sig för att se alla nyheter. Ta bort "hetast just nu" ur flödet och lägg det på sidan istället. Bredda även nyhetskolumnen 20-30% för lättare läsning. Ni behöver inte heller ha bilder till alla smånotiser, spar dem till de större nyheterna som ni vill peka extra på.

Medlem

Trevligt.
Men jag stör mig väldigt mycket på reklambannern som är under menyn. Det gör att rubriken på artikeln (och alla andra artiklar på första sidan) hamnar väldigt långt ner på sidan så man får alltid scrolla ner.
Alla har inte 4K skärmar

Medlem

Kul, modern look! Bra jobbat

Medlem

Mycket snabbare än förra vilket är trevligt. Men varför en mobilversion? Trodde trenderna nu för tiden var att baka in allt i samma CSS så att sidan anpassar sig efter skärmstorlek.

Skägg.
10 Chambers

@CARTMAN: Det kanske återkommer i framtiden. Vi gillade också spelsamlingen men det var en funktion som användes alldeles för lite för att vi skulle kunna prioritera den inför lanseringen. Kul att du uppskattar snabbheten i sajten!


signatur
Skägg.
10 Chambers

@lassekongo83: Vår plan var att göra en helt responsiv sajt men tiden räckte inte till inför denna lansering. Rent krasst behövde vi har en ny sajt innan mars var slut, sen skulle Egmont fimpa den.


signatur
Medlem

Hmm, ett minus som jag måste påpeka är just kommentarsfälten. Jag gillade att man direkt kunde se alla kommentarer under varje artikel istället för att behöva klicka sig in specifikt för detta. Väldigt många sidor som främst använder Disqus (vilket i sig själv kanske inte är så suveränt) har just denna layout vilket är toppen. I värsta fall så behöver man bara klicka för att ladda kommentarerna istället för att gå till en helt ny sida.

Skulle vara suveränt om ni kunde återgå till denna stil.

Skägg.
10 Chambers

@Pjotor: De är inte slaktade, bara flyttade till forumet. Som jag skrev innan, ofta användes de just som foruminlägg snarare än en traditionell blogg. Vi kanske återinstiftar bloggportalen i framtiden.


signatur
Medlem
Skrivet av ompalompa:

Första intrycken är att det ser jäkligt bra ut. Och då brukar jag ändå ogilla när sidor gör makeovers.

MEN, jag stör mig redan på att kommentarerna är separerade från artikeln (iaf i mobilversionen). Jag brukar ofta skrolla upp och kolla artikeln jag kommenterar på medans jag skriver, utifall jag vill dubbelkolla något...

Håller med, och nu när jag klickar på att citera ditt inlägg så blir jag skickad till en nya sida där jag inte kan läsa de andra inläggen... varför? Detta känns inte som ett bra design-beslut.

Medlem

Trodde jag hamnat på IGN, och tryckte reload flera gånger innan jag insåg
Jag gillar nya utseendet! Bra jobbat!

Medlem

Grymt! Lite back to the roots med färgvalet, gillas. Bakgrundsfärgen på länkar i menyn osv ser dock lite rosa ut. Samma röda färg som på F:et i loggan skulle kanske se lite bättre ut.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ompalompa:

Första intrycken är att det ser jäkligt bra ut. Och då brukar jag ändå ogilla när sidor gör makeovers.

MEN, jag stör mig redan på att kommentarerna är separerade från artikeln (iaf i mobilversionen). Jag brukar ofta skrolla upp och kolla artikeln jag kommenterar på medans jag skriver, utifall jag vill dubbelkolla något...

Ja, vi hade gärna också sett samma upplägg som förut, men just nu är det inte tekniskt möjligt. Det kommer dock att ligga på min priolista.

Skrivet av Kiske:

Det är snyggt men också trist att ni minskar informationsdensiteten så att man får scrolla ihjäl sig för att se alla nyheter. Ta bort "hetast just nu" ur flödet och lägg det på sidan istället. Bredda även nyhetskolumnen 20-30% för lättare läsning. Ni behöver inte heller ha bilder till alla smånotiser, spar dem till de större nyheterna som ni vill peka extra på.

Vi kommer att laborera vidare med framsidan gällande just de saker du nämnde. Alla objekt behöver inte ha en bild. "Hetast" las till just för att få in mer stuff på skärmen, men den ska utvärderas. När du säger breddad nyhetskolumn, menar du i själva nyheten då?

Skrivet av Ronzem:

Trevligt.
Men jag stör mig väldigt mycket på reklambannern som är under menyn. Det gör att rubriken på artikeln (och alla andra artiklar på första sidan) hamnar väldigt långt ner på sidan så man får alltid scrolla ner.
Alla har inte 4K skärmar

Vi har minskat denna i höjd men får utvärdera hur vi får in mer innehåll i den första vyn innan du behöver skrolla.

Skrivet av Skyrage:

Hmm, ett minus som jag måste påpeka är just kommentarsfälten. Jag gillade att man direkt kunde se alla kommentarer under varje artikel istället för att behöva klicka sig in specifikt för detta. Väldigt många sidor som främst använder Disqus (vilket i sig själv kanske inte är så suveränt) har just denna layout vilket är toppen. I värsta fall så behöver man bara klicka för att ladda kommentarerna istället för att gå till en helt ny sida.

Skulle vara suveränt om ni kunde återgå till denna stil.

Enig. Se svar ovan för info.


signatur
Medlem

Nice! Ser riktigt trevligt ut detta.

Geeks Gaming

Äntligen, gillar det nya utseendet skarpt

Medlem

Skulle vilja att det var svart till vänster och höger

Medlem

Äntligen ett bättre kommentarssystem, detta blir bra!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tomas Helenius:

Okej men hur gör jag ett såkallat "Blogginlägg" och var finns länken till min blogg? Eller är det helt borttaget?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Halvars90:

Håller med, och nu när jag klickar på att citera ditt inlägg så blir jag skickad till en nya sida där jag inte kan läsa de andra inläggen... varför? Detta känns inte som ett bra design-beslut.

Vilka andra inlägg utöver det du ska citera skulle du vilja kunna läsa?

Skrivet av Olidion:

Trodde jag hamnat på IGN, och tryckte reload flera gånger innan jag insåg
Jag gillar nya utseendet! Bra jobbat!

Skrivet av 73mpl4R:

Nice! Ser riktigt trevligt ut detta.

Skrivet av bl0m1:

Äntligen, gillar det nya utseendet skarpt

Tackar! @biberu och @manche har slitit i månader.


signatur
Medlem

Äntligen en Skicka en rättelse-knapp!

Medlem

Ser snyggt ut!
Hade dock velat ha mindre vitt så det inte lyser som en strålkastare i ögonen på kvällarna.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av uberpwnage2.0:

Okej men hur gör jag ett såkallat "Blogginlägg" och var finns länken till min blogg? Eller är det helt borttaget?

Bloggarna är en del av forumet nu, så du gör helt enkelt ett foruminlägg. Du har ingen egen "bloggvy" längre men du är fri att skapa nya inlägg, antingen i bloggdelen av forumet eller där du tycker att det passar bättre.


signatur
Medlem

Fragclockers?

Det enda jag saknar är de personliga bloggarna (inte forumdelen). Någon chans att man kan få exportera dem i rss format eller nå?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Skägg.
10 Chambers

@Boomer: Är det något särskilt du saknar? Inläggen finns kvar här.


signatur
57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Första jag la märke till och som gjorde mig lite lässen var att artikelkommentarer inte kommer upp direkt efter artiklen utan att man måste trycka in sig på forumet.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Skägg.
10 Chambers

@Kajlie: Den här designen är ju mindre vit än den förra?


signatur
Skriv svar