Bye Ezio, hello Sean.

Medlem
Bye Ezio, hello Sean.

I fredags klarade jag av AC2, givetvis finns det massor att göra fortfarande men det får bli terapispelande vid ett senare tillfälle. Istället för att nöta uppdrag i Italien så passade jag på att bekanta mig med en irländare, det är givetvis Sean Devlin i spelet The Saboteur som jag syftar på. Jag har inte hunnit spela så mycket än men spelet verkar kul, normalt sätt har jag inte mycket till övers för GTA liknande spel. Dock så är platsen, tiden, stämningen och framställandet helt rätt. Kontrollen är inte lika bra som i AC2 men ändå klart godkänd. Nåja jag ska ge spelet lite mer tid innan jag fäller något omdöme...

Infinity Ward har av allt att döma ingen aning om vad en ksp är för något (light machine gun), hur kan det komma sig att denna vapentyp är så gravt eftersatt i MW2. Det gör på tok för lite skada, ingen är rädd för en ksp som man sig bör... Jag menar skulle jag skjuta dig med en ksp58 (7.62) så skulle det inte var mkt kvar men i spelet så kan man behöva skjuta 50-100 skott för att få ihjäl någon. Jag säger inte att spelet ska efterstäva realism, men balanseringen är helt galen som det är nu. Vad finns det för fördelar med en ksp? I dagsläget ingen.
Gör om, gör rätt, som de skrek åt oss i verkligheten.

#blogg


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar