Blizzard testar en ny taktik inför dagens hjältesläpp i Overwatch

Robot
Blizzard testar en ny taktik inför dagens hjältesläpp i Overwatch

Orisa blir bänkad i competitive-läget den första tiden.


Medlem
Blizzard testar en ny taktik inför dagens hjältesläpp i Overwatch

Äntligen har det fattat! Tycker det har varit sjukt konstigt att de lanserat nya heroes direkt in i tävlingsläget. Nu hinner man i alla fall testa och lära sig spela med/mot innan lansering.

Medlem

Tyvärr lär man sig inte så mycket mer än grunderna i quickplay. Mycket av kunskaperna kring en hero sitter i hur man spelar i relation till lagkamraterna och deras "uppställning". Den biten försvinner lätt i quickplay. Dock tycker jag det är nice att man inte kommer in och kör day 1, play 1 med en ny gubbe. Hade nog gillar mer att gubben var låst till 5 quickplayomgångar exempelvis. Sen full access i comp.

Medlem
Skrivet av Cebitzero:

Äntligen har det fattat! Tycker det har varit sjukt konstigt att de lanserat nya heroes direkt in i tävlingsläget. Nu hinner man i alla fall testa och lära sig spela med/mot innan lansering.

Fast å andra sidan så är quickplay långt mindre organiserat och kan ge en skev bild om hur hon funkar i gruppdynamik med dem andra karaktärerna. Men det är antagligen bättre så.

Medlem

Det här hade varit okej om hon inte varit ute på PTR i veckor och det fanns ett Unranked spelläge. Jag har inget intresse av att ge mig in i träsket som är QP.

Jag tycker det är en dum idé, hade hon inte funnits på PTR så kanske men nu hjälper det inget, finns säkert fler som jag som ändå kommer att vänta med att spela henne för första gången när hon är spelbar i Competitive. Och det är inte som i ett MOBA där ena sidan kan välja den nya hjälten för att få en fördel då båda sidor kan använda henne.

Dumt att fördröja hennes lansering ytterligare, spelet har varit väldigt stagnerat sedan Ana släpptes i mitt tycke och behöver nytt blod förr snarare än senare.

Medlem

Finns inget värre i alla hjältebaserade spel än när folk kliver in i rankat och ska "pröva nya champs"... visst ibland klarar man de men allt som oftast presterar man undermåligt i brist på erfarenhet....

Medlem

Som som känner till svensk tid när patchen kommer?

Medlem
Skrivet av LAMeduck:

Som som känner till svensk tid när patchen kommer?

Brukar väl dyka upp nånstans mellan 19-21

Medlem
Skrivet av joonsson:

Det här hade varit okej om hon inte varit ute på PTR i veckor och det fanns ett Unranked spelläge. Jag har inget intresse av att ge mig in i träsket som är QP.

Jag kan inte direkt säga att jag tycker att QP är ett större träsk än ranked. Inte sett att folk i ranked beter sig mindre som idioter.

Hitta matcher på PTR och dessutom hitta matcher på PTR där inte alla vill spela Orisa var inte direkt lätt dom gånger jag provade. Så i mitt tycke gör dom helt rätt. Man kan inte kräva att folk ska sitta på PTR och lära sig en ny gubbe.


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

1
Skriv svar