Turtle Rock tvingas överge Evolve

Robot
Turtle Rock tvingas överge Evolve

Den lovande multiplayershootern klarade inte skiftet till gratismarknaden.

#evolve, #left-4-dead


Medlem
Turtle Rock tvingas överge Evolve

Evolve in 2016 LUL

Medlem

De hoppade på F2P alldeles för sent, redan för höga utvecklingskostnader för ett spel som inte ens fick en medioker spelarbas. Synd för jag gillade verkligen konceptet men spelet var sådär faktiskt. Blev själv väldigt besviken och det är det sista spelet jag förhandsbokat. Aldrig mer.

Medlem

Inte så konstig heller när spelet suger stort sett.

Medlem

Det lanserades inte med mikrotransaktioner, de hade inget sätt att tjäna pengar på till en början. Det la de till relativt nyligen vilket nog inte var värdens genidrag.

Medlem

När jag har en backlog på minst ett tjugotal mästerverk i mitt Steamarkiv finns verkligen inte tid att spela halvdana spel likt detta.

Medlem

Här satt man på FZ:A och gjorde kommentarer om hur spelet skulle floppa, och massa skit fick man för det. Det var rätt uppenbart att det inte skulle bli bra. Left4dead är ju kanon. Mer sånt!

Medlem

Tråkigt, men detta var mer eller mindre väntat.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

l4d3 next please.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av purjo:

Det lanserades inte med mikrotransaktioner, de hade inget sätt att tjäna pengar på till en början. Det la de till relativt nyligen vilket nog inte var värdens genidrag.

http://www.youtube.com/watch?v=Q8ziNKCURbQ&t=1m23s

Lanserades med mikro i form av skins. Visserligen inget de flesta skulle anse vara direkt ondskefull form av mikro men är ändå mikro oavsett syn på innehållet. Sen är det rätt dyrt att betala 20kr för att bara få ett vapen i 1 annan färg, inget annat, bara 1 annan färg.

Good idea, bad execution.

ELF
Medlem

Bäst att lira lite igen då innan servrarna faktiskt stängs av. Har ju de där poängen man fick när det blev f2p.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

HAH! Spelade det en gång när det var f2p och tackade den store Cthulhu att jag inte köpte det här innan det blev f2p. Efter en eller två matcher så avinstallerade jag skiten.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av nils45:

Här satt man på FZ:A och gjorde kommentarer om hur spelet skulle floppa, och massa skit fick man för det. Det var rätt uppenbart att det inte skulle bli bra. Left4dead är ju kanon. Mer sånt!

Gemensamt för alla kategoriska nej-sägare är att de även gillar att klappa sig själva på axeln.

Medlem

Dålig idé helt enkelt. Leta efter ett monster är icke kul. Man vill ha action direkt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

När spelet kom ut så var jag nära på att köpa det, men efter jag lyfte frågan om "hur enformigt är det?" så började jag tänka några steg längre och tog beslutet att det skulle bli snabbt uttråkande.

Spelet gick f2p, då bestämde jag mig att testa det, och jag körde det rätt hårt. Hade riktigt riktigt roligt, i en vecka. Har inte startat det nu på över tre månader efter 42 timmars spelande.

Orsaken var att det blev rätt tröttsamt snabbt, man gick ner på marken, jagade monstret, fångade monstret, såg monstret kita en tills domen var borta, jaga monstret, och fortsätta så i typ 3-4 olika kartor som blev EXTREMT snabbt tråkiga att vara i.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Cheese King:

Evolve in 2016 LUL

LMAO LUL

Medlem

Har en polare som till och med förbokade spelet. Han gillade iden skarp och konstigt nog gillar han spelet än. Dessutom ett jäkla tjat att skaffa skiten, tur jag lät bli.

Men spelet är totalt annorlunda efter det blev F2P, det är ändrat spelsätt och kartor (körde under provveckan).

1
Skriv svar