Heavy Rain-skaparnas nya känns som tv-serien Äkta Människor

Robot
Heavy Rain-skaparnas nya känns som tv-serien Äkta Människor

I Detroit drömmer androider om riktiga får.

#quantic-dream, #beyond-two-souls, #heavy-rain


Medlem
Heavy Rain-skaparnas nya känns som tv-serien Äkta Människor

wut.. det är ju där roboten från det där tech demot för flera år sedan. coolt att det blir spel.

Medlem

Hoppades alltid att det där tech-demot de släppte skulle bli ett spel. Det ser dessutom ut som om det är mindre idiotiskt skrivet än Beyond, så det kanske blir något av detta.

Davids spel brukar vara överhypade, man blir ju onekligen nyfiken.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Do androids dream of Electric sheeps?
Det hade vart något

Skrivet av Lepr:

Do androids dream of Electric sheeps?
Det hade vart något

Vem saknar "Westwood"? Räck upp en hand.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Lepr:

Do androids dream of Electric sheeps?
Det hade vart något

Vem saknar "Westwood"? Räck upp en hand.

Nåt så in i....
Blade Runner är en av mina top 10, hands down!

Skrivet av Lepr:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Lepr:

Do androids dream of Electric sheeps?
Det hade vart något

Vem saknar "Westwood"? Räck upp en hand.

Nåt så in i....
Blade Runner är en av mina top 10, hands down!

Jag fick ofta tårar i ögonen när jag gick förbi bokhyllan och de gamla spelboxarna stack ut med alla de klassiska spelstudiosarnas (svårt ord att böja) logotyper. Jag fick helt enkelt lägga dem åt sidan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Detta påminner mycket om Betond two souls, tycker det är synd om det blir likt det. Spelet var bra men hoppades på något nytt eller mer liknande heavy rain. Vill hellre att ha ett mer verklighetstroget spel.

Medlem

Dom har verkligen lyckats att få en verklighetstrogen Valorie Curry. Älskade Heavy Rain och Beyond Two Souls, kanske blir det en PS4 på rea just för detta någon gång.


signatur

Nämen!

Medlem

OMG! Det är tech demot som blir spel! Jag kommer köpa en ps4 bara för detta spelet!!!

Medlem

Ni glömde nämna Farenheit!!!! Jag tycker QDs spel är bättre än telltale games (nåja, mer seriös vuxen story, gameplay känns som telltale har totalt kopierat från QD)

Medlem

Jag har länge hoppats på att någon skulle ta mod till sig och göra något med Asimovs världar. Någon slags hybrid mellan Robot och Stiftelseberättelserna.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skrivet av azynkron:

Jag har länge hoppats på att någon skulle ta mod till sig och göra något med Asimovs världar. Någon slags hybrid mellan Robot och Stiftelseberättelserna.

Tror herr D är lite "egocentrisk" på den fronten, och vill bara släppa spel han själv skrivit.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ser otroligt vackert ut. Men monologen får mig att famla efter skämskudden. Ingen annan som blir brydd över klyschigheten?

Medlem

väldigt lika Jennifer Lawrence också...

http://www.imdb.com/media/rm2654852608/nm2225369?ref_=nm_phs_...

undrar om det var något som hade i åtanke när dom valde Valorie.. med all hype runt Jennifer.

Medlem

Verkar som ett spel med goda förutsättningar att bli bra. Nåt att hålla koll på framöver alltså!

Medlem
Skrivet av disinfect:

wut.. det är ju där roboten från det där tech demot för flera år sedan. coolt att det blir spel.

https://www.youtube.com/embed/1EvqiGm0wz8

Kännde också att äntligen blir det spel. Längtar till man får se mer. Gillar både heavy och beyond och tro detta kommer bli minst lika bra.

Medlem

Havy Rain tyckte jag var väldigt bra. Beyond var rena driten. Kändes som ett enda långt tech demo där man var tvungen och se Ellen Paige i tusen olika vinklar och hennes nylle tryckt upp i ansiktet på en mest hela tiden.
Beyond hade kunnat bli så mkt bättre.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar