Gameplay från Fallout: New Vegas

Inaktiv
Skrivet av Richard:

Jag har försökt ge Fallout 3 en chans, eller rättare sagt två. Köpt det både till PC och Xbox360 men även om det inte är dåligt är det inte heller bra eller särskilt fängslande. Tror det beror mest på tråkig story/dialog och brist på spännande nya platser. Minns The Glow i Fallout, tror inte där fanns så mycket egentligen men platsen osade fara och spänning. Mer sådant istället för fabriker med massa robotar, kackerlackor och läskflaskor.

Får hoppas New Vegas förbättrar men jag kommer inte förbeställa denna gången.

Håller med till fullo

Medlem

Obsidian har ju inte direkt några resurser att göra snygga spel tyvärr, blir ju lite lågbudget över det. Jag har låga förväntningar och har man lite tur kanske man blir positivt överraskad, jag tyckte FO3 var ganska mycket bättre än Oblivion, Bethesda lär sig. Det tråkiga med FO är ju miljöerna, det led som äldre spelen av också lite..


signatur
QRT
Medlem

Enda anledningen till att jag är någorlunda intresserad av detta är pga att det är Obsidian som utvecklar det.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Får hoppas spelet är stort och har rejält med innehålls om kompensation, men jag har hur som helst lärt mig att inte köpa Fallout förrän någon månad efter release, långt mindre buggar då (suck).

Tänk så här, de bygger vidare på en motor som använts förut så många grundläggande buggar borde vara borta sen innan. Sen kan det ju så klart gå dåligt ändå och buggar kan introduceras i förändringar som införs men förhoppningsvis så leder det till en mer smärtfri upplevelse.

Angående videon så sa den inte särskillt mycket som man inte visste sen tidigare. Det blir mer av Fallout 3 helt enkelt. Det som är intressant i detta blir att få utforska världen, prata med folk och se vad för intressanta sidoberättelser som gömmer sig där. Skjutandet är bara något man får leva med medans man tar sig fram mellan platserna.

Till er som fortfarande klagar på att detta inte är som Fallout 1 och 2 så vill jag också få sagt att även om Fallout 1 och 2 var mycket bra spel så är detta något nytt och serien kommer troligtvis aldrig att gå tillbaka till rötterna på det sätt som ni vill. Antingen så accepterar ni det och ser Fallout 3 (och framåt) för vad det är, ett helt okej FPS/RPG, eller så sätter ni er och spelar era gamla spel och slutar klaga.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av walter_iego:

Jag tänker Oblivion: New Vegas...

Jaja - är det dags för den uttjatade diskussionen om Fallout - Oblivion with guns igen? Lägg ner.

japp nu är det dags .. högsäsong vad det verkar..

Medlem

Det ser ut som jag trodde, spelar ingen roll om det egentligen bara e en enorm exp till FO3. Givet köp för mej

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Grumbledock:

Får hoppas spelet är stort och har rejält med innehålls om kompensation, men jag har hur som helst lärt mig att inte köpa Fallout förrän någon månad efter release, långt mindre buggar då (suck).

Tänk så här, de bygger vidare på en motor som använts förut så många grundläggande buggar borde vara borta sen innan. Sen kan det ju så klart gå dåligt ändå och buggar kan introduceras i förändringar som införs men förhoppningsvis så leder det till en mer smärtfri upplevelse.

Angående videon så sa den inte särskillt mycket som man inte visste sen tidigare. Det blir mer av Fallout 3 helt enkelt. Det som är intressant i detta blir att få utforska världen, prata med folk och se vad för intressanta sidoberättelser som gömmer sig där. Skjutandet är bara något man får leva med medans man tar sig fram mellan platserna.

Till er som fortfarande klagar på att detta inte är som Fallout 1 och 2 så vill jag också få sagt att även om Fallout 1 och 2 var mycket bra spel så är detta något nytt och serien kommer troligtvis aldrig att gå tillbaka till rötterna på det sätt som ni vill. Antingen så accepterar ni det och ser Fallout 3 (och framåt) för vad det är, ett helt okej FPS/RPG, eller så sätter ni er och spelar era gamla spel och slutar klaga.

/ LordDaimos

Helt rätt!
Själv har jag slutat att spela Zelda spel då min personliga höjdpunkt var Zelda 3.. vill jag spela ett perfekt Zelda så drar jag igång det, inget nytt de gör kommer förmodligen någonsin att leva upp till min bild ändå..

Jag ser framemot detta.. även om grafiken är som f3...


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

Jag kan inte svära på detta, men det var väl Bethesda själva som utvecklade Fallout 3? Black Isle utvecklade Fallout 1 och 2, gick sedan ihop med BioWare och gjorde Baldur's Gate-serien för att sedan bryta sig ut och bilda Obsidian. Nu är det alltså Obsidian (gamla Black Isle) som utvecklar Fallout: New Vegas, så egentligen borde det ju båda gott.... eller?

Inaktiv

Älskar hur folk klagar på grafiken då man till och med debunkade screenshots från oblivion 2005.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av Haldur:
Skrivet av Richard:

Jag har försökt ge Fallout 3 en chans, eller rättare sagt två. Köpt det både till PC och Xbox360 men även om det inte är dåligt är det inte heller bra eller särskilt fängslande. Tror det beror mest på tråkig story/dialog och brist på spännande nya platser. Minns The Glow i Fallout, tror inte där fanns så mycket egentligen men platsen osade fara och spänning. Mer sådant istället för fabriker med massa robotar, kackerlackor och läskflaskor.

Får hoppas New Vegas förbättrar men jag kommer inte förbeställa denna gången.

Håller med till fullo

finns en hel del i "the glow" faktiskt gäller bara att karaktären är tillräckligt teknisk och intelligent för att man skall få ut allt av stället. I övrigt håller jag med till 100%.. Inte helt oväntat från spelindustrins mest överskattade spelföretag.

Medlem
Skrivet av Dashiva:

Jag kan inte svära på detta, men det var väl Bethesda själva som utvecklade Fallout 3? Black Isle utvecklade Fallout 1 och 2, gick sedan ihop med BioWare och gjorde Baldur's Gate-serien för att sedan bryta sig ut och bilda Obsidian. Nu är det alltså Obsidian (gamla Black Isle) som utvecklar Fallout: New Vegas, så egentligen borde det ju båda gott.... eller?

Bethesta har aldrig utvecklat nåt Fallout, vad pratar du om

Inaktiv

Om story och RPG element är bra i detta spelet tillskillnad från FO3 kommer nog detta bli riktigt bra. Annars blir det nog skit av det. Bra att mod communityn är så engagerad att ett köp hur som helst säkert kommer ge utdelning.

Medlem

Fy fasen vilken otroligt ful spelmotor. Fysiken verkar komma direkt ur 90 talet.

Medlem
Skrivet av bladefinor:

Tyck vad ni vill om mig, men grafiken är SÄMST!

haha, är det han som tycker att spel är bara bra om dom har massiv grafik ?

längtar dock till new vegas även om det ser ut som bara expansion som en del säger.

Medlem
Skrivet av bladefinor:

Tyck vad ni vill om mig, men grafiken är SÄMST!

Tycker du har rätt. Ser förjävligt ut! Nu är inte grafik allt men... usch
Hoppas gameplay kan kompensera det hela. (Jag är inte ett fan av Fallout 3 eller Oblivion )

Medlem
Skrivet av DreD:

Helt rätt!
Själv har jag slutat att spela Zelda spel då min personliga höjdpunkt var Zelda 3.. vill jag spela ett perfekt Zelda så drar jag igång det, inget nytt de gör kommer förmodligen någonsin att leva upp till min bild ändå..

Jag ser framemot detta.. även om grafiken är som f3...

Zelda 3 var ett mästerverk på alla sätt, men har ingenting med detta att göra?
Istället för att erbjuda ett lågt pris för ett spel med lite nytt, eller släppa som DLC, släpps spelet till fullpris (med expansioner så klart) trots att det ser ut att vara identiskt med föregångaren?
Man får återanvända grafikmotorer, men de ska synas en skillnad iaf om man ska betala, se bara Halo 3 vs ODST, och betänk att ODST såldes till lägre pris.
Nytt spel = ny miljö, nya fiender, nya möjligheter och klart bättre grafik. Just nu ser jag bara ett skin till Fallout 3, utan några större skillnader så här långt tyvärr. Hoppas verkligen de har mer att erbjuda...

Medlem
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av Dashiva:

Jag kan inte svära på detta, men det var väl Bethesda själva som utvecklade Fallout 3? Black Isle utvecklade Fallout 1 och 2, gick sedan ihop med BioWare och gjorde Baldur's Gate-serien för att sedan bryta sig ut och bilda Obsidian. Nu är det alltså Obsidian (gamla Black Isle) som utvecklar Fallout: New Vegas, så egentligen borde det ju båda gott.... eller?

Bethesta har aldrig utvecklat nåt Fallout, vad pratar du om

Det må vara hänt, men poängen var att Obsidian utvecklade inte Fallout 3.

Medlem

slurp, vill ha


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Hur kan någon ens säga att grafiken suger? Fattar inte.

Ser kul ut(och jag gillade FO3, så..), blir till att köpa.

Medlem
Skrivet av Dashiva:
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av Dashiva:

Jag kan inte svära på detta, men det var väl Bethesda själva som utvecklade Fallout 3? Black Isle utvecklade Fallout 1 och 2, gick sedan ihop med BioWare och gjorde Baldur's Gate-serien för att sedan bryta sig ut och bilda Obsidian. Nu är det alltså Obsidian (gamla Black Isle) som utvecklar Fallout: New Vegas, så egentligen borde det ju båda gott.... eller?

Bethesta har aldrig utvecklat nåt Fallout, vad pratar du om

Det må vara hänt, men poängen var att Obsidian utvecklade inte Fallout 3.

Visst var det Bethesda som utvecklade Fallout 3, Dashiva har rätt.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av Dashiva:
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av Dashiva:

Jag kan inte svära på detta, men det var väl Bethesda själva som utvecklade Fallout 3? Black Isle utvecklade Fallout 1 och 2, gick sedan ihop med BioWare och gjorde Baldur's Gate-serien för att sedan bryta sig ut och bilda Obsidian. Nu är det alltså Obsidian (gamla Black Isle) som utvecklar Fallout: New Vegas, så egentligen borde det ju båda gott.... eller?

Bethesta har aldrig utvecklat nåt Fallout, vad pratar du om

Det må vara hänt, men poängen var att Obsidian utvecklade inte Fallout 3.

Visst var det Bethesda som utvecklade Fallout 3, Dashiva har rätt.

Jorå nog var det så, men Fallout 3 är ju inget fallout.. inte nånstans

12
Skriv svar