EA slutar betala pengar till vapenindustrin

Robot
EA slutar betala pengar till vapenindustrin

Tidigare har de gett licenspengar till vapenutvecklare för att få använda dessa i spelen, men nu är det slut på detta.

#medal-of-honor-warfighter, #electronic-arts, #battlefield


Medlem
EA slutar betala pengar till vapenindustrin

bra Ea

Medlem

Men dra mig baklänges och hoppa i tunna det är ju... ju... Alldeles superb ;D!

Medlem

Och det gör dom helt rätt i oavsett deras anledning. Ska vi snart betala licens för att yttra dessa vapen-namn också?

Skribent

Jag gillar vapen.

I spel och film. Vapen i verkligheten kan dra åt helvete. Ursäkta mitt språk.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:

Jag gillar vapen.

I spel och film. Vapen i verkligheten kan dra åt helvete. Ursäkta mitt språk.

Det är i verkligheten de är som roligast.

Medlem

Där är du lite ignorant Johan. Vapen och skjutning är en högst intressant hobby och fruktansvärd roligt att skjuta med och det hade fler tyckt om de provat. Att tävla med AR plattformar eller pistoler i IPSC är det roligaste som finns att göra. Faktum är att en väldigt liten procent av alla vapen är till för att åka och skjuta folk med.

Medlem

Bra EA. Vapenindustrin ska naturligtvis inte gynnas i onödan.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Bra EA, ett kliv i rätt riktning, nu gäller det bara att ni slutar mjölka era produkter och inte släppa dom i halvfärdigt skick, så slipper ni en tredje Golden Turd Award!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Nu är frågan.
Kommer dom lägga dom sparade pengarna på hög, eller göra nåt bra med dom?

Medlem

Ska man våga sig på ett - yay?


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Skribent
Skrivet av ThTiTan:

Där är du lite ignorant Johan. Vapen och skjutning är en högst intressant hobby och fruktansvärd roligt att skjuta med och det hade fler tyckt om de provat. Att tävla med AR plattformar eller pistoler i IPSC är det roligaste som finns att göra. Faktum är att en väldigt liten procent av alla vapen är till för att åka och skjuta folk med.

Under hård kontroll kan även jag uppskatta vapen. Tänkte mest på det vi ser i nyheterna, inte mening att klampa på någons vapenintresse


signatur

I am the black wizards.

Medlem

[quote=Johan Olander]

Skrivet av ThTiTan:

Där är du lite ignorant Johan. Vapen och skjutning är en högst intressant hobby och fruktansvärd roligt att skjuta med och det hade fler tyckt om de provat. Att tävla med AR plattformar eller pistoler i IPSC är det roligaste som finns att göra. Faktum är att en väldigt liten procent av alla vapen är till för att åka och skjuta folk med.

Under hård kontroll kan även jag uppskatta vapen. Tänkte mest på det vi ser i nyheterna, inte mening att klampa på någons vapenintresse :)[/qHah

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av ThTiTan:

Där är du lite ignorant Johan. Vapen och skjutning är en högst intressant hobby och fruktansvärd roligt att skjuta med och det hade fler tyckt om de provat. Att tävla med AR plattformar eller pistoler i IPSC är det roligaste som finns att göra. Faktum är att en väldigt liten procent av alla vapen är till för att åka och skjuta folk med.

Under hård kontroll kan även jag uppskatta vapen. Tänkte mest på det vi ser i nyheterna, inte mening att klampa på någons vapenintresse

Låter vettigare

Medlem

[quote=ThTiTan]

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av ThTiTan:

Där är du lite ignorant Johan. Vapen och skjutning är en högst intressant hobby och fruktansvärd roligt att skjuta med och det hade fler tyckt om de provat. Att tävla med AR plattformar eller pistoler i IPSC är det roligaste som finns att göra. Faktum är att en väldigt liten procent av alla vapen är till för att åka och skjuta folk med.

Under hård kontroll kan även jag uppskatta vapen. Tänkte mest på det vi ser i nyheterna, inte mening att klampa på någons vapenintresse :)[/qHah

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av ThTiTan:

Där är du lite ignorant Johan. Vapen och skjutning är en högst intressant hobby och fruktansvärd roligt att skjuta med och det hade fler tyckt om de provat. Att tävla med AR plattformar eller pistoler i IPSC är det roligaste som finns att göra. Faktum är att en väldigt liten procent av alla vapen är till för att åka och skjuta folk med.

Under hård kontroll kan även jag uppskatta vapen. Tänkte mest på det vi ser i nyheterna, inte mening att klampa på någons vapenintresse

Låter vettigare

Jag tror nog vi alla förstod vad Johan menade. Jag är fantastiskt oaggressiv men älskar ändå att panga lerduvor irl. Och småglin i bf.

Medlem

Detta är helt rätt.

Varför ska det kosta pengar att avbilda vapen av vissa märken i spel, när det inte gör det att t.ex beskriva det i en bok eller nämna det i nyheter?

På ett sätt är det ju dessutom gratis reklam. Hur många gamers visste att det fanns en vapentillverkare vid namn Daniel Defense innan MoH: Warfighter? Förmodligen inte så många. Nu finns det, om än inte så jättemånga nu heller, iallafall fler.

Det bör rimligen inte kosta pengar för spelföretaget att ge tillverkaren reklam... Så länge representationen är rättvis, såklart.

Ang. att man inte ska stödja vapenindustrin så har licensavgifterna lite med själva vapenproduktionen att göra. Det handlar mer om licensiering för att olagliga kopior ska bli svårare att komma åt i verkligheten. Därav är det heldumt att licenskostnaden existerar för digitala kopior, som man väl får påstå i de flesta fall inte dödar någon i verkligheten.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag gillar vapen.

I spel och film. Vapen i verkligheten kan dra åt helvete. Ursäkta mitt språk.

Finns det någon länk till nyhet om det här debaclet du nämner i början?

Inaktiv

nneeej jag köpte ju ea-spel bara för dom stöder vapenindustrin. .och tankar på shell för dom anställer legosoldater att rensa ut stammar i afrika för att bygga oljeledningar

Medlem
Skrivet av ThTiTan:

Där är du lite ignorant Johan. Vapen och skjutning är en högst intressant hobby och fruktansvärd roligt att skjuta med och det hade fler tyckt om de provat. Att tävla med AR plattformar eller pistoler i IPSC är det roligaste som finns att göra. Faktum är att en väldigt liten procent av alla vapen är till för att åka och skjuta folk med.

Måhända men tacka fan för att vi har hårda vapen lagar, det gör att de flesta nordeuropeiska länder är bland de säkraste att leva i speciellt skandinavien. Jämför man respekten vi har för vapen jämför med amerikaner så är det ju som äpplen och päron, där är vapen lika vanligt som lösgodis.

Medlem

Sveriges vapenlagar är mycket bra balancerade för skarpt skytte. Däremot finns det mycket dumheter gällande gasdrivna vapen osv, men det jobbar vi på att rätta till nu genom kontakt med riksdagen. Får se om det tar sig så småningom.

Som det är nu med skarpskytte i Sverige så är det lätt nog för att en engagerad och vettig individ ska kunna skaffa licens och börja skjuta skarpt på bana, men hårt nog för att en olämplig inte får tag i en licens speciellt lätt. Win-win, i min mening!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Misstänker att EA gör detta för sin egna vinnings skull snarare än att de faktiskt bryr sig vart deras pengar går.
Detta ger dem gratis PR.
Och/eller så är de bara inte sugna på att ge pengar till andra företag om de inte måste.
Och då de redan är i tvist med Bell om samma sak så skulle jag tro att det är ekonomiska skäl som är motivet.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av ThTiTan:

Där är du lite ignorant Johan. Vapen och skjutning är en högst intressant hobby och fruktansvärd roligt att skjuta med och det hade fler tyckt om de provat. Att tävla med AR plattformar eller pistoler i IPSC är det roligaste som finns att göra. Faktum är att en väldigt liten procent av alla vapen är till för att åka och skjuta folk med.

Måhända men tacka fan för att vi har hårda vapen lagar, det gör att de flesta nordeuropeiska länder är bland de säkraste att leva i speciellt skandinavien. Jämför man respekten vi har för vapen jämför med amerikaner så är det ju som äpplen och päron, där är vapen lika vanligt som lösgodis.

Kriminella får lätt tag i vapen för dom skiter i lagen, det är antidemokratiskt att hindra laglydiga att försvara sig med skjutvapen. Bäst vore om vi stal USA:s grundlag rakt av inklusive 2:d amendment.

Medlem
Skrivet av paxromana:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av ThTiTan:

Där är du lite ignorant Johan. Vapen och skjutning är en högst intressant hobby och fruktansvärd roligt att skjuta med och det hade fler tyckt om de provat. Att tävla med AR plattformar eller pistoler i IPSC är det roligaste som finns att göra. Faktum är att en väldigt liten procent av alla vapen är till för att åka och skjuta folk med.

Måhända men tacka fan för att vi har hårda vapen lagar, det gör att de flesta nordeuropeiska länder är bland de säkraste att leva i speciellt skandinavien. Jämför man respekten vi har för vapen jämför med amerikaner så är det ju som äpplen och päron, där är vapen lika vanligt som lösgodis.

Kriminella får lätt tag i vapen för dom skiter i lagen, det är antidemokratiskt att hindra laglydiga att försvara sig med skjutvapen. Bäst vore om vi stal USA:s grundlag rakt av inklusive 2:d amendment.

Knappast, det är den mest idiotiska logik någonsin som gång på gång utövas av vapenlobbyister.
Kriminella får inte lätt tag på vapen i Sverige av den enkla anledning att det är svårt även som civilperson.

Skulle vi kapa 2:d amendment rakt av skulle våld,mord , skolskjutningar m.m eskalera här också inom sin tid.
Det är just bristen på tillgänglighet och uppmärksamheten av "ovanligheten" att någon har ett vapen som gör att det blir säkert, och det är grymt mycket mer värt att riskera att vara på fel plats på fel tillfälle än att försöka beväpna varenda kotte i ett absurt försök att skydda allmänheten.

Medlem

Dom stater i USA som har hårdast vapenlagar har också flest mord med just vapen. Oskyldiga kan helt enkelt inte försvara sig.

Sen tror folk att vapenbrotten ökar, när dom i själva verket minskar hela tiden. Detta utan att ha hårdare vapenlagar.
http://www.latimes.com/news/nation/nationnow/la-na-nn-gun-cri...

Skribent
Skrivet av Arvid:
Skrivet av Johan Olander:

Jag gillar vapen.

I spel och film. Vapen i verkligheten kan dra åt helvete. Ursäkta mitt språk.

Finns det någon länk till nyhet om det här debaclet du nämner i början?

Det verkar inte som FZ skrev om det då. Men här är en bra text om det hela: http://gameological.com/2012/08/partners-in-arms/

Är egentligen bara att googla "+ea +weapons" och det kommer upp nyheter på ämnet.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

I nästa Battlefield kommer man springa runt med en rosa vattenpistol och skrika, pang...pang...du är död

Medlem

Vattenkrigs-spel... Vore det en så tokig idé? Ny målgrupp ftw!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Utan vapen så blir jag arbetslös.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Är inte det bara snålt av EA?
De som jobbar inom vapenindustrin är inte onda människor.

Om de hade slutat betala för något annat t.ex en bil eller kläder så hade det nog vart ett annat ljud här.

Medlem

Wow, har EA kanske för en gångs skull anställt en kompetent PR människa?


signatur

Xd

Medlem
Skrivet av ThTiTan:

Där är du lite ignorant Johan. Vapen och skjutning är en högst intressant hobby och fruktansvärd roligt att skjuta med och det hade fler tyckt om de provat. Att tävla med AR plattformar eller pistoler i IPSC är det roligaste som finns att göra. Faktum är att en väldigt liten procent av alla vapen är till för att åka och skjuta folk med.

Ett vapen är per definition just till för att döda någonting med. Att man sen väljer att göra någonting annat med det, som t.ex tävla etc är en helt annan femma.

123
Skriv svar