Horizon: Zero Dawn sålde 2,6 miljoner exemplar på två veckor

Robot
Horizon: Zero Dawn sålde 2,6 miljoner exemplar på två veckor
Gen
Medlem
Horizon: Zero Dawn sålde 2,6 miljoner exemplar på två veckor

Välförtjänta siffror. Spelet är en riktig pärla!

Quake-konnässsör

Klarade ut det på en vecka, kanske litr onödigt intensivt spelade. Tyckte att det var riktigt underhållande genom hela spelet. Småuppdragen hade inte allt för många "spring dit, döda den här, hämta den här"-uppdrag.

Lite smått irriterande och försöka skjuta ned "fåglarna". Huvudstoryn var fängslande, och man ville ständigt veta mer om hur och varför.

Medlem

Exempel på vad?

Releasehästryttare

Killzone hyllades när det kom av alla precis som detta, och jag hatade det, så blir inget köp från denna utvecklaren ..

Medlem

Mitt hjärta vill sååå gärna skaffa detta till gamle ps4:an men jag vet att jag kommer kräkas över den låga fpsen och helt enkelt tappa intresse på grund av det Och skaffa en ps4pro är inte aktuellt för den delen heller....

Medlem
Skrivet av Devan:

Killzone hyllades när det kom av alla precis som detta, och jag hatade det, så blir inget köp från denna utvecklaren ..

hur tänker du nu? det är ju långt ifrån samma spelgenre ens.

"jag hatade commander keen, finns inte en chans att jag köper nya doom".

Skribent
Skrivet av Ichabod:

Exempel på vad?

Tack!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

FM-guru
F.d. Sisyr

Duktigt taskig titel, men spelet är bra.

Skrivet av quadratis:
Skrivet av Devan:

Killzone hyllades när det kom av alla precis som detta, och jag hatade det, så blir inget köp från denna utvecklaren ..

hur tänker du nu? det är ju långt ifrån samma spelgenre ens.

"jag hatade commander keen, finns inte en chans att jag köper nya doom".

Men det är samma utvecklare, och det var nog det han åsyftade. Lite yxskaftvarning på att begabba någon när man inte begriper vad denne menade.

Medlem

Tungt spel. Har dock mest lirat Ghost Recon WildLands till PC. Måste fan fortsätta min resa med Aloy och ta reda på hur jorden gick under. Verkar mystiskt. Ett givet köp som rekommenderas till er som ännu inte shoppat...

Skrivet av Syltlöken:

Mitt hjärta vill sååå gärna skaffa detta till gamle ps4:an men jag vet att jag kommer kräkas över den låga fpsen och helt enkelt tappa intresse på grund av det Och skaffa en ps4pro är inte aktuellt för den delen heller....

Kände också så då jag endast lirar på min nya PC som är betydligt starkare men detta spel bör inte missas. Lite ovant med 30fps men det funkar. Kopplade in min PS4 till min monitor så jag även kan sitta nära skärmen. Min TV är 3 meter ifrån soffan och ligger endast på 40". Köp.!!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Releasehästryttare
Skrivet av Sisyr:

Duktigt taskig titel, men spelet är bra.

Skrivet av quadratis:
Skrivet av Devan:

Killzone hyllades när det kom av alla precis som detta, och jag hatade det, så blir inget köp från denna utvecklaren ..

hur tänker du nu? det är ju långt ifrån samma spelgenre ens.

"jag hatade commander keen, finns inte en chans att jag köper nya doom".

Men det är samma utvecklare, och det var nog det han åsyftade. Lite yxskaftvarning på att begabba någon när man inte begriper vad denne menade.

Testade demot på doom när det släpptes och avinstallerade direkt när det inte gick och skippa den första cutsceen, så nej va inte positiv till doom heller ..

Det jag hatar mest med spel utveckare nu för tiden, "vi har lagt ner massa tid på denna filmen så du får ej skippa den"

eld
Medlem
Skrivet av quadratis:
Skrivet av Devan:

Killzone hyllades när det kom av alla precis som detta, och jag hatade det, så blir inget köp från denna utvecklaren ..

hur tänker du nu? det är ju långt ifrån samma spelgenre ens.

"jag hatade commander keen, finns inte en chans att jag köper nya doom".

"Folk säger att breath of the wild är fantastiskt, men jag litar inte på folk, jag skippar det helt!"

Quake-konnässsör
Skrivet av Syltlöken:

Mitt hjärta vill sååå gärna skaffa detta till gamle ps4:an men jag vet att jag kommer kräkas över den låga fpsen och helt enkelt tappa intresse på grund av det Och skaffa en ps4pro är inte aktuellt för den delen heller....

Körde på min "gamla" ps4a. Jag tyckte det flöt på bra, det är om man vill spela i 4k så skaffar man en ps4pro. Men det hackade absolut inte nät jag körde.

eld
Medlem
Skrivet av Devan:

Testade demot på doom när det släpptes och avinstallerade direkt när det inte gick och skippa den första cutsceen, så nej va inte positiv till doom heller ..

D:

Medlem
Skrivet av Syltlöken:

Mitt hjärta vill sååå gärna skaffa detta till gamle ps4:an men jag vet att jag kommer kräkas över den låga fpsen och helt enkelt tappa intresse på grund av det Och skaffa en ps4pro är inte aktuellt för den delen heller....

30fps stör faktiskt inte alls mig i det här spelet. Nu spelar ju inte alla likadant, men jag smyger runt rätt mycket och striderna är taktiska om man vill, så det blir sällan hektiskt. Jag testade att bränna på i full fart med en "Charger" och inte ens då kände jag att spelet kompenserade nämnvärt med blur, så det verkar riktigt bra optimerat.

Vänta tills det ligger bra i pris om du är osäker, men det vore synd om du missade spelet p.g.a. något som du kanske inte alls tänker på, för det är ett grymt bra spel. Jag kör också på den gamla hederliga PS4:an


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Jag personligen tycker detta är ett av de bästa spelen någonsin... Och till @Devan så hatade jag Killzone

Det jag gillar med detta, förutom storyn som är riktigt bra, så är det att det faktiskt är casual fast ändå har ett djup. Och att striderna är extremt varierande. Utom Watchers som är mest irriterande när man levlat upp tillräckligt. Jag är en sån person som klarar att max sitta en halvtimme med ett spel innan jag tröttnar. Första sessionen med detta spelet varade 14h i sträck fast det var planerat till en halvtimme... Har klarat mainstoryn och väldigt många sidemissions och är level 50. Nu har jag börjat tröttna som först... ca 90-100h senare. Blev överlycklig idag när det berättades om att det nästan 100%-igt kommer DLC till det.

Releasehästryttare
Skrivet av eld:
Skrivet av quadratis:
Skrivet av Devan:

Killzone hyllades när det kom av alla precis som detta, och jag hatade det, så blir inget köp från denna utvecklaren ..

hur tänker du nu? det är ju långt ifrån samma spelgenre ens.

"jag hatade commander keen, finns inte en chans att jag köper nya doom".

"Folk säger att breath of the wild är fantastiskt, men jag litar inte på folk, jag skippar det helt!"

Hade jag inte gillat de äldre zelda spelen så troligtvis .. hur tänkte du nu ?

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av eld:
Skrivet av quadratis:
Skrivet av Devan:

Killzone hyllades när det kom av alla precis som detta, och jag hatade det, så blir inget köp från denna utvecklaren ..

hur tänker du nu? det är ju långt ifrån samma spelgenre ens.

"jag hatade commander keen, finns inte en chans att jag köper nya doom".

"Folk säger att breath of the wild är fantastiskt, men jag litar inte på folk, jag skippar det helt!"

Hade jag inte gillat de äldre zelda spelen så troligtvis .. hur tänkte du nu ?

Själv har jag inte fastnat för någon av Zeldaspelen sen de övergick till 3D på N64-tiden. 2D-Zelda is the shit!
... men köpt Breath of the Wild och gillar det än så länge iaf

Medlem

Helt underbart spel. Tänkte testa och köpte på chans, satt helt fast i veckan tills jag klarade det.

Det enda som är kass är animationerna i dialoger, och lättglömda, grå karaktärer. Men Aloy är fan drottning!

Medlem

Precis precis spelat färdigt main story.
Så sjukt bra spel.
Länge sedan man spelade något så här bra.
10 av 10 från mig.

Medlem

Uppe i 37h nånting och har bara completat 65% nånting. Så jävla underbart spel, kommer lätt bli en sväng till om ett år eller något. Sån underbar miljö och story.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Sisyr:

Duktigt taskig titel, men spelet är bra.

Skrivet av quadratis:
Skrivet av Devan:

Killzone hyllades när det kom av alla precis som detta, och jag hatade det, så blir inget köp från denna utvecklaren ..

hur tänker du nu? det är ju långt ifrån samma spelgenre ens.

"jag hatade commander keen, finns inte en chans att jag köper nya doom".

Men det är samma utvecklare, och det var nog det han åsyftade. Lite yxskaftvarning på att begabba någon när man inte begriper vad denne menade.

Testade demot på doom när det släpptes och avinstallerade direkt när det inte gick och skippa den första cutsceen, så nej va inte positiv till doom heller ..

Det jag hatar mest med spel utveckare nu för tiden, "vi har lagt ner massa tid på denna filmen så du får ej skippa den"

Gillade inte heller Killzone men har haft fantastiskt kul med Horizon. Men eftersom du inte verkar gilla spel med en massa störande handling så ska du nog mycket riktigt avstå Horizon.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Devan:

Killzone hyllades när det kom av alla precis som detta, och jag hatade det, så blir inget köp från denna utvecklaren ..

Potatoe


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Kul att en ny IP kan lyckas så bra. Jag hoppas fler stora spelutgivare vågar prova något nytt lite oftare.

Medlem

Inte så konstigt. Ett solklart 10/10 spel och förmodligen GOTY.

Medlem

Riktigt bra spel, tog ca 70h att klara ut, 100% trophies.

Har börjat på en andra genomspelning nu, men det är inte riktigt lika gutt längre av naturliga skäl, men fint att slöspela lite ibland

Gen
Medlem
Skrivet av Syltlöken:

Mitt hjärta vill sååå gärna skaffa detta till gamle ps4:an men jag vet att jag kommer kräkas över den låga fpsen och helt enkelt tappa intresse på grund av det Och skaffa en ps4pro är inte aktuellt för den delen heller....

Jag är en PC gamer i hjärtat och suktar som du efter hög fps i alla lägen men pga flera riktigt bra PS4 spel kunde jag vid tillkännagivandet av PS4 Pro inte hålla mig längre och det blev ett köp (har en 4K HDR TV så valet föll naturligt på Pron).

För det första är FPSen i princip locked på 30, man ser ytterst(!) sällan några dips, sen märker man inte riktigt av den "låga" FPSen pga korrekt implementerad motion blur. Köpte faktiskt Killzone Shadow Fall och där märker man av 30fps mycket mer.

Medlem

Bästa spelet jag spelat på länge. Riktigt bra story. 10/10 och svårt att se vad som kommer slå detta spel under året.

Medlem

Horizon: Zero Dawn säljer alltså bara dubbelt så bra som Zelda.

Besviken faktiskt, nästan 60 miljoner PS4 har sålts...
De flesta missar ju spelet!

Avstängd

Jag funderar på att köpa det men sitter med Ghost Recon nu så får bli vid ett senare tillfälle.


signatur

PS5 och inget annat.

12
Skriv svar