PC Building Simulator låter dig... simulera ett PC-bygge

Robot
PC Building Simulator låter dig... simulera ett PC-bygge
MEG
Medlem
PC Building Simulator låter dig... simulera ett PC-bygge

Ingenting för mig men det finns säkert de som går i gång på detta


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Lärande om inte annat.

Medlem

Simulerar den de feta komponenterna också? Då kan man ju bygga en skitsnabb dator på en gammal skräpdator

Medlem
Skrivet av Smultronizer:

Simulerar den de feta komponenterna också? Då kan man ju bygga en skitsnabb dator på en gammal skräpdator

Compception!


signatur

Have a good time!

Medlem

Det är alltså det här som är mjukporr och bygga på riktigt som är hårdporr

Medlem

Simulatorer på allt idag. När kommer Simulator Simulator då?


signatur

- Wiiga -

Medlem

HL3 simulator?

Medlem

GOTY. De borde sedan baka in en VM hypervisor i spelet också så att man simulera allt hela vägen från datorbygge till spelinstallation

Medlem

Spelinstallation kommer kanske som DLC!?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Wiiga:

Simulatorer på allt idag. När kommer Simulator Simulator då?

Vadå när?

Medlem

Synd att genomförandet såg undermåligt ut, konceptet är briljant.

ELF
Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Smultronizer:

Simulerar den de feta komponenterna också? Då kan man ju bygga en skitsnabb dator på en gammal skräpdator

Compception!

Sleeper...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

EA lär ju snopa upp det här projektet. Tänk bara hur många DLCn dom kan kränga - när Corsair t ex släpper en ny kylare eller mus med RGB.

Medlem

Nog för att jag älskar att bygga datorer men jag gör det helst IRL, om det dock simulerar custom waterloops verklighetstroget så kan det vara att man kikar på det, det är det enda jag har än att sätta tänderna i, mest på grund av priset och mitt chassi som har en plats för 140mm radiator, känns lagom intressant när det finns slutna lösningar om man bara vill ha en(1) radiator.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Nog för att jag älskar att bygga datorer men jag gör det helst IRL, om det dock simulerar custom waterloops verklighetstroget så kan det vara att man kikar på det, det är det enda jag har än att sätta tänderna i, mest på grund av priset och mitt chassi som har en plats för 140mm radiator, känns lagom intressant när det finns slutna lösningar om man bara vill ha en(1) radiator.

Äh vadå? Köp hem grejer för en custom loop och bygg ihop en på sidan om innan du slår till på full skala och monterar det inne i chassit på processor osv.

Nånstans kring 15 år sedan byggde jag min första loop, och jag har i princip bara kört vattenkylt sedan dess. När man väl har prylarna så behöver man bara i värsta fall nya fästen till vattenblocket för processorn, när det blir dags för en uppgradering.

Medlem
Medlem

Kan vara bra för grabben innan han bygger sin första skarpa dator.

Medlem
Skrivet av Surahero:

Det är alltså det här som är mjukporr och bygga på riktigt som är hårdporr

Du menar mjukvaruporr och hårdvaruporr


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av Rurounin:

Nog för att jag älskar att bygga datorer men jag gör det helst IRL, om det dock simulerar custom waterloops verklighetstroget så kan det vara att man kikar på det, det är det enda jag har än att sätta tänderna i, mest på grund av priset och mitt chassi som har en plats för 140mm radiator, känns lagom intressant när det finns slutna lösningar om man bara vill ha en(1) radiator.

Äh vadå? Köp hem grejer för en custom loop och bygg ihop en på sidan om innan du slår till på full skala och monterar det inne i chassit på processor osv.

Nånstans kring 15 år sedan byggde jag min första loop, och jag har i princip bara kört vattenkylt sedan dess. När man väl har prylarna så behöver man bara i värsta fall nya fästen till vattenblocket för processorn, när det blir dags för en uppgradering.

Det är inte det att jag inte vill eller vågar, jag har bara svårt att motivera priset, har ju redan en 120mm och en 140mm closed loop, båda bara marginellt bättre än luftkylning, har funderat på att slänga på något på sidan men det blir ändå en hyffsad slant i slutändan, en slant jag hellre skulle lägga på ett grafikkort i 9 fall av 10, men en overkill 1080 radiator som täcker hela sidan hade onekligen varit intressant.

Behöver de-lidda min processor om det ska vara lönt också, sjukt kass värmeöverföring på min gamla 4770k, blir mycket pengar och risker i slutändan, med det sagt är det enkelt och billigt att de-lidda säkert idag, bara att tanka några de-lid modeller online och skicka iväg till ett 3d printer företag, känns lite bättre än hammare och skruvstäd.

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av Rurounin:

Nog för att jag älskar att bygga datorer men jag gör det helst IRL, om det dock simulerar custom waterloops verklighetstroget så kan det vara att man kikar på det, det är det enda jag har än att sätta tänderna i, mest på grund av priset och mitt chassi som har en plats för 140mm radiator, känns lagom intressant när det finns slutna lösningar om man bara vill ha en(1) radiator.

Äh vadå? Köp hem grejer för en custom loop och bygg ihop en på sidan om innan du slår till på full skala och monterar det inne i chassit på processor osv.

Nånstans kring 15 år sedan byggde jag min första loop, och jag har i princip bara kört vattenkylt sedan dess. När man väl har prylarna så behöver man bara i värsta fall nya fästen till vattenblocket för processorn, när det blir dags för en uppgradering.

Det är inte det att jag inte vill eller vågar, jag har bara svårt att motivera priset, har ju redan en 120mm och en 140mm closed loop, båda bara marginellt bättre än luftkylning, har funderat på att slänga på något på sidan men det blir ändå en hyffsad slant i slutändan, en slant jag hellre skulle lägga på ett grafikkort i 9 fall av 10, men en overkill 1080 radiator som täcker hela sidan hade onekligen varit intressant.

Behöver de-lidda min processor om det ska vara lönt också, sjukt kass värmeöverföring på min gamla 4770k, blir mycket pengar och risker i slutändan, med det sagt är det enkelt och billigt att de-lidda säkert idag, bara att tanka några de-lid modeller online och skicka iväg till ett 3d printer företag, känns lite bättre än hammare och skruvstäd.

Har skrivit ut ett delidverktyg ifall du vill köpa?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

1
Skriv svar