Hands-on – vi spelar Quake Champions

Robot
Hands-on – vi spelar Quake Champions
Medlem
Quake Champions

Låter lovande trots allt

Medlem

Kan vara nått.
själv Tappade jag intresset för quake när det blev elitistiskt med enfärgad legografik bla.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kan vara nått.
själv Tappade jag intresset för quake när det blev elitistiskt med enfärgad legografik bla.

Typ 1996 då?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Molotov:

Kan vara nått.
själv Tappade jag intresset för quake när det blev elitistiskt med enfärgad legografik bla.

Typ 1996 då?

Jag menar det enfärgade grafiken utan minsta textur och lysande gubbar typ.
Så var det inte 96 iaf såg jag inte det då.
Såg det först i Q2 och Q3 och sen därefter i Q1 igen hos dom som fortfarande spelade det, men jag tror det var moddat.
Jag minns hur det började i Q2 med att man skrev in kommandon som gjorde alla mörka delar på kartan ljusa och då förstördes det imo hur kartan var tänkt att spela osv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kan vara nått.
själv Tappade jag intresset för quake när det blev elitistiskt med enfärgad legografik bla.

Sen va det ju ingen som tvingade dig att spela så heller? Kollade du pro matcher etc så va det alltid Max grafik och aldrig nedsatt. Vi som lirade Q2 och Q3 aktivt gjorde det endast för våran egen synskull eftersom det dessutom va ingame Quake commandon som gjorde det och ansågs inte som fusk.

Medlem
Skrivet av ince:
Skrivet av Molotov:

Kan vara nått.
själv Tappade jag intresset för quake när det blev elitistiskt med enfärgad legografik bla.

Sen va det ju ingen som tvingade dig att spela så heller? Kollade du pro matcher etc så va det alltid Max grafik och aldrig nedsatt. Vi som lirade Q2 och Q3 aktivt gjorde det endast för våran egen synskull eftersom det dessutom va ingame Quake commandon som gjorde det och ansågs inte som fusk.

d_mipscale 100
Sitter än

phi
Medlem
Skrivet av Molotov:

Kan vara nått.
själv Tappade jag intresset för quake när det blev elitistiskt med enfärgad legografik bla.

Grafiktweaks och cfg-pillande är det första jag kommer att göra ifall det blir aktuellt med Quake Champions.

Jag lär knappast vara ensam om det. Så räkna med att alla som spelar för att vinna kommer att spela så i slutänden även i detta.

Avstängd
Skrivet av ince:
Skrivet av Molotov:

Kan vara nått.
själv Tappade jag intresset för quake när det blev elitistiskt med enfärgad legografik bla.

Sen va det ju ingen som tvingade dig att spela så heller? Kollade du pro matcher etc så va det alltid Max grafik och aldrig nedsatt. Vi som lirade Q2 och Q3 aktivt gjorde det endast för våran egen synskull eftersom det dessutom va ingame Quake commandon som gjorde det och ansågs inte som fusk.

Att ändra gubbarna till enfärgat lysande neonrosa osv var dock inte nåt kommando, utan ett annat skin, samma sak med vapentexturerna.

Medlem

Känns så jobbigt att man verkligen vill spela det samtidigt som magen alltid knyter sig när man läser om "olika förmågor" och "olika stats".

Förresten en fråga till dig Joakim. Är de tillgängliga modellarna (alltså ens utseende) lika med antalet karaktärer? Man får ju känslan att de flesta kommer likna varandra isåfall? Även om jag antar det finns olika skins för alla modeller osv.

Moderator | Testpilot

Antar det är Calle som får göra recensionen?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag vetefan varför, men av någon anledning går jag igång som fan på detta.
Och jag gillar inte ens de tidigare Quake spelen...
Älskar det första UT(99) men de övriga är otroligt mediokra. Och det senaste har dom ju totalförstört genom att "patcha bort" massa grundpelare som gjorde Unreal till Unreal.
Förra årets DOOM var årets bästa spel helt klart och jag ser verkligen fram emot QuakeChampions som faktiskt ser otroligt läckert ut.
Det är någonting som de kryddar spelet med som gör att det ser otroligt tilltalande ut, men kan inte sätta fingret på vad.
Massvis med möda, omsorg och kärlek möjligtvis.

Redaktör
Skrivet av uberpwnage2.0:

Antar det är Calle som får göra recensionen?

Ja, om han hinner vakna ur glädjekoman från när vi får spelet.


signatur
Medlem

"Quake har alltid handlat om din individuella skicklighet, inte om kraftfulla förmågor som kan vända matcher med ett knapptryck."

Lite den biten jag är mest orolig över, men jag kommer helt klart att gå över till quake champions beroende på hur balanserat spelet blir. Läste att spelet släpps inom några veckor.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gnällkuk

"Om du tar quad damage så ger den även dina lagkamrater en mindre boost, vilket ger ytterligare motivation att faktiskt hjälpas åt."

Det här ställer jag mig väldigt tveksam till... Innebär det då också att laget får en boost när man tar pentagrammet? Känns väldigt fel, kan bli enkelt att låsa ned en karta isf. Kommer ju resultera i ruskigt ensidade matcher eller att motståndarlaget går och gömmer sig.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tomas Helenius:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Antar det är Calle som får göra recensionen?

Ja, om han hinner vakna ur glädjekoman från när vi får spelet.

Det blir mitt Magnus Opus.


signatur
Medlem

Teamboost? Hero-classes?!

Nej, bara nej.

Medlem
Skrivet av Araxes:
Skrivet av ince:
Skrivet av Molotov:

Kan vara nått.
själv Tappade jag intresset för quake när det blev elitistiskt med enfärgad legografik bla.

Sen va det ju ingen som tvingade dig att spela så heller? Kollade du pro matcher etc så va det alltid Max grafik och aldrig nedsatt. Vi som lirade Q2 och Q3 aktivt gjorde det endast för våran egen synskull eftersom det dessutom va ingame Quake commandon som gjorde det och ansågs inte som fusk.

Att ändra gubbarna till enfärgat lysande neonrosa osv var dock inte nåt kommando, utan ett annat skin, samma sak med vapentexturerna.

Med andra ord lååååångt in i quake3-tiden, det fanns väll inte ens i osp? Va väll närmare quakelive släppet. Innan det va det kommando som gällde.

Medlem

Året då casual dog(BF1) och skill kom tillbaka! Som gubbe så lär man dock inte ha en chans mot kidsen.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Hecce:
Skrivet av Araxes:
Skrivet av ince:
Skrivet av Molotov:

Kan vara nått.
själv Tappade jag intresset för quake när det blev elitistiskt med enfärgad legografik bla.

Sen va det ju ingen som tvingade dig att spela så heller? Kollade du pro matcher etc så va det alltid Max grafik och aldrig nedsatt. Vi som lirade Q2 och Q3 aktivt gjorde det endast för våran egen synskull eftersom det dessutom va ingame Quake commandon som gjorde det och ansågs inte som fusk.

Att ändra gubbarna till enfärgat lysande neonrosa osv var dock inte nåt kommando, utan ett annat skin, samma sak med vapentexturerna.

Med andra ord lååååångt in i quake3-tiden, det fanns väll inte ens i osp? Va väll närmare quakelive släppet. Innan det va det kommando som gällde.

Visst fanns det promode skins i osp.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av Hecce:
Skrivet av Araxes:
Skrivet av ince:
Skrivet av Molotov:

Kan vara nått.
själv Tappade jag intresset för quake när det blev elitistiskt med enfärgad legografik bla.

Sen va det ju ingen som tvingade dig att spela så heller? Kollade du pro matcher etc så va det alltid Max grafik och aldrig nedsatt. Vi som lirade Q2 och Q3 aktivt gjorde det endast för våran egen synskull eftersom det dessutom va ingame Quake commandon som gjorde det och ansågs inte som fusk.

Att ändra gubbarna till enfärgat lysande neonrosa osv var dock inte nåt kommando, utan ett annat skin, samma sak med vapentexturerna.

Med andra ord lååååångt in i quake3-tiden, det fanns väll inte ens i osp? Va väll närmare quakelive släppet. Innan det va det kommando som gällde.

Visst fanns det promode skins i osp.

Inte i menyn väll? Har för mig man brukade läsa patch notes med alla kommando de la till.

Inaktiv

Skall definitivt testas, men är skeptiskt. Hoppas det blir valmöjligheter där man kan spela utan färdigheter och bara rakt av som det har varit förr. I like Quake when it's QUAKE, nothing more, nothing less. ^_^

Medlem

Bästa med Q3 (fastna inte för Q2) var just cfg!
Att göra spelet till sitt inom vissa ramar, kunde sitta och confa cfg en helkväll liksom.
Tror QC kommer få stabil publik för dom verkar köra på enkelhet och reflexer.
Tyvärr har man ingen speldator (två ungar istället) men kommer introducera det för frun när SVT sänder
Hoppas på succe!

Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Tomas Helenius:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Antar det är Calle som får göra recensionen?

Ja, om han hinner vakna ur glädjekoman från när vi får spelet.

Det blir mitt Magnus Opus.

Cro-Magnum menar du väl?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Hecce:
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av Hecce:
Skrivet av Araxes:
Skrivet av ince:
Skrivet av Molotov:

Kan vara nått.
själv Tappade jag intresset för quake när det blev elitistiskt med enfärgad legografik bla.

Sen va det ju ingen som tvingade dig att spela så heller? Kollade du pro matcher etc så va det alltid Max grafik och aldrig nedsatt. Vi som lirade Q2 och Q3 aktivt gjorde det endast för våran egen synskull eftersom det dessutom va ingame Quake commandon som gjorde det och ansågs inte som fusk.

Att ändra gubbarna till enfärgat lysande neonrosa osv var dock inte nåt kommando, utan ett annat skin, samma sak med vapentexturerna.

Med andra ord lååååångt in i quake3-tiden, det fanns väll inte ens i osp? Va väll närmare quakelive släppet. Innan det va det kommando som gällde.

Visst fanns det promode skins i osp.

Inte i menyn väll? Har för mig man brukade läsa patch notes med alla kommando de la till.

Lirade du Online visste du att man kunde sätta hexakod till färgerna. i OSP va det cg_enemycolor som gällde, då blev dom bara en viss färg allihopa. Inte lysande eller ngt sånt. Själv va det iqiq som färg (blå överdel och grön underdel) om vi snackar Quake3 dvs.

Medlem
Skrivet av delli:

Bästa med Q3 (fastna inte för Q2) var just cfg!
Att göra spelet till sitt inom vissa ramar, kunde sitta och confa cfg en helkväll liksom.
Tror QC kommer få stabil publik för dom verkar köra på enkelhet och reflexer.
Tyvärr har man ingen speldator (två ungar istället) men kommer introducera det för frun när SVT sänder
Hoppas på succe!

Gillar att det bara finns alternativet att antingen ha en speldator eller två ungar För det går inte gejma när man har kids

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Molotov:

Kan vara nått.
själv Tappade jag intresset för quake när det blev elitistiskt med enfärgad legografik bla.

Typ 1996 då?

Jag menar det enfärgade grafiken utan minsta textur och lysande gubbar typ.
Så var det inte 96 iaf såg jag inte det då.
Såg det först i Q2 och Q3 och sen därefter i Q1 igen hos dom som fortfarande spelade det, men jag tror det var moddat.
Jag minns hur det började i Q2 med att man skrev in kommandon som gjorde alla mörka delar på kartan ljusa och då förstördes det imo hur kartan var tänkt att spela osv.

Näj näj näj! Quake ska vara färger...

...glitter och galmoure! =D

Ganska säker på att nailgun kommer ifrån att de som gjorde musiken och ljudet till Quake gillade att måla och fila på sina naglar.

Medlem
Skrivet av ince:
Skrivet av Molotov:

Kan vara nått.
själv Tappade jag intresset för quake när det blev elitistiskt med enfärgad legografik bla.

Sen va det ju ingen som tvingade dig att spela så heller? Kollade du pro matcher etc så va det alltid Max grafik och aldrig nedsatt. Vi som lirade Q2 och Q3 aktivt gjorde det endast för våran egen synskull eftersom det dessutom va ingame Quake commandon som gjorde det och ansågs inte som fusk.

Nej precis man är inte tvingad att spela så men spelade man inte så tillslut så fick dom andra fördelar av det.helt enkelt.
Och jag.tror inte det var så det var meningen att det skulle vara så.
Spelen idag görs inte på samma sätt idag att ma. Pillar i cfg filer så vi hoppas att det blir reglerat.
Inga "lego spelare" tillsammans med icke "lego spelare".


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nja, gillar inte att gubbarna har olika egenskaper. Det finns redan massa spel som har sån utformning, varför måste även detta ha det? Förstör bara hela grejen med Quake.

Sen tyckte jag hela texturgrejen var så töntigt i Q3 som det pratas så mycket om här. Förstod aldrig de som var tvungen att ha det för att kunna spela. Klarade inte deras ögon eller hjärna av att spela utan?

Avstängd
Skrivet av Hecce:
Skrivet av Araxes:
Skrivet av ince:
Skrivet av Molotov:

Kan vara nått.
själv Tappade jag intresset för quake när det blev elitistiskt med enfärgad legografik bla.

Sen va det ju ingen som tvingade dig att spela så heller? Kollade du pro matcher etc så va det alltid Max grafik och aldrig nedsatt. Vi som lirade Q2 och Q3 aktivt gjorde det endast för våran egen synskull eftersom det dessutom va ingame Quake commandon som gjorde det och ansågs inte som fusk.

Att ändra gubbarna till enfärgat lysande neonrosa osv var dock inte nåt kommando, utan ett annat skin, samma sak med vapentexturerna.

Med andra ord lååååångt in i quake3-tiden, det fanns väll inte ens i osp? Va väll närmare quakelive släppet. Innan det va det kommando som gällde.

jag snackar q1

12
Skriv svar