Blizzard höjer priserna på kortpaketen i Hearthstone

Robot
Blizzard höjer priserna på kortpaketen i Hearthstone
Medlem
Blizzard höjer priserna på kortpaketen i Hearthstone

Färre "Adventures" (som faktiskt kräver lite ansträngning från Blizzard), fler "nya" kort och högre priser. Trist utveckling.

Ambassadör
Xbox

Activision slår till igen.


signatur

Jump in.

Medlem

Skönt att man lämnat denna cash graber...

Medlem
Skrivet av kebbe:

Färre "Adventures" (som faktiskt kräver lite ansträngning från Blizzard), fler "nya" kort och högre priser. Trist utveckling.

Jag äääälskar Hearthstone men håller med till 100%.

Jag tyckte deras förhandsbokningar redan var dyra innan höjningen. Varvade med att köpa äventyren och körde guldfarm för expansionerna.

Nu börjar denna sidohobby bli lite för dyr för min smak.

Medlem

Tror snarare det har med Europeiska skatter, Blizzard måste betala mer i skatt så därför höjer de så de inte tappar på den här regionen. Det har ju varit snack om dessa skatter vill jag minnas.

Medlem
Skrivet av Dralion:

Tror snarare det har med Europeiska skatter, Blizzard måste betala mer i skatt så därför höjer de så de inte tappar på den här regionen. Det har ju varit snack om dessa skatter vill jag minnas.

Men om det vore så, då borde det påverka alla Blizzards spel med microtransactioner och inte bara HS. Det är inga ändringare innom Heroes of the Storm (som också är F2P) eller Overwatch.
Inte för att man tror att de försöker ha US i favör men ändringarna i pris stämmer inte riktigt om man utgår från deras post om det och hur priserna för de olika länderna ändras.

Ago
Medlem

"Mest britterna" och att kolla på ökning i ren % är ju en vinkel givetvis, och hela situationen är väldigt tragisk. Men jag är säker på att det finns många länder på denna lista som drabbas värre i form av hur många "packs" de har råd att köpa efter denna ändring jämfört med innan.

Det är ändå Euro det räknas i, priset för 40 packs går från ~45 till 50€. Vad är en euro värd för oss i Sverige vs GB? Men sedan kan man ta en koll på ett land som t ex Bulgarien. Vi kan inte ens gå ut att köpa en måltid för de pengarna. (Säg en pizza + dryck av bättre kvalitet) De kan köpa i alla fall 2. Av bara de 5 euro de blir i skillnad.

Ökning i % kanske inte låter så brutal överallt. Men kollar du hur det skulle drabba folk, hur mycket mat det skulle ta bort från borden, så tvivlar jag på att GB drabbas mest. Lite detta Blizzard ignorerar. Många av dessa länder som har sjukt stor spelarbas men som till slut bara inte får råd att hänga med.

Medlem

skönt man aldrig riktigt kom in i träsket lirade litegrann i beta och release några Arena i typ 6 timmar sen fick det vara nog

Medlem

Köper enbart packs för intjänat guld. Ska man köra HS på elitnivå behöver man alla de bra legendaries i de nya setten och då blir det rätt dyrt. Man är garanterad en legendary på 40 packs och det är ungefär där dropraten ligger har jag märkt själv. Personligen får jag aldrig de feta legendarys vilket är trist.

Adventures är det enda jag lagt pengar på. Man är garanterad korten så man vet vad man får.

Medlem
Skrivet av drdolk:

Köper enbart packs för intjänat guld. Ska man köra HS på elitnivå behöver man alla de bra legendaries i de nya setten och då blir det rätt dyrt. Man är garanterad en legendary på 40 packs och det är ungefär där dropraten ligger har jag märkt själv. Personligen får jag aldrig de feta legendarys vilket är trist.

Adventures är det enda jag lagt pengar på. Man är garanterad korten så man vet vad man får.

Fel fakta. Omkring 1 legendary per 17 packs är närmare sanningen

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:
Skrivet av drdolk:

Köper enbart packs för intjänat guld. Ska man köra HS på elitnivå behöver man alla de bra legendaries i de nya setten och då blir det rätt dyrt. Man är garanterad en legendary på 40 packs och det är ungefär där dropraten ligger har jag märkt själv. Personligen får jag aldrig de feta legendarys vilket är trist.

Adventures är det enda jag lagt pengar på. Man är garanterad korten så man vet vad man får.

Fel fakta. Omkring 1 legendary per 17 packs är närmare sanningen

Typ ja, 19 är det uträknade medevärded för legendary.
Själv har jag tydligen lite sämre tur när det gäller detta genom alla expansioner hitintills med Whispers som enda "rätta".
Classic: 23
GvG: 25
TGT: 22
WTOG: 19
MSG: 24

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:
Skrivet av drdolk:

Köper enbart packs för intjänat guld. Ska man köra HS på elitnivå behöver man alla de bra legendaries i de nya setten och då blir det rätt dyrt. Man är garanterad en legendary på 40 packs och det är ungefär där dropraten ligger har jag märkt själv. Personligen får jag aldrig de feta legendarys vilket är trist.

Adventures är det enda jag lagt pengar på. Man är garanterad korten så man vet vad man får.

Fel fakta. Omkring 1 legendary per 17 packs är närmare sanningen

Tror det finns många trådar som säger 40. Har sparat 4000 många gånger och då endast fått en legendarisk och typ 2-3 epics.

Medlem

Arbetar efter regeln "Greed is a Virtue"

Gen
Medlem

Meanwhile på Activision Blizzards kontor under ett pågående styrelsemöte.

Hearthstone representant - Vi har sålt för såhär mycket vilket är en klar ökning från förra kvartalet.

Styrelsen - (Nickar erkännande)

Bobby K - Allt det här är bra men fan...såg den där feta 200m $ båten häromdagen, bra sugen på den asså föfan. Ragnar, skulle du inte köpa en ö?

StyrelseRagnar - Jofan, nån oljeprins hade tröttnat på ön och säljer den till ett vrakpris, bara 90m dollasch.

StyrelseBengt - Badat lite väl ofta i rysk kaviar på sistone, behöver köpa mer men det kostar ju rätt mycket per liter.

Bobby K - Hearthstonegänget, ni får nog se till att våra spelare hostar upp lite mer pengar.

Hearthstone rep - Men mr.B, tänk om de kommer tycka vi är cash grabbers?

Bobby K - Käft! Sug ut så mkt ni kan av detta kadaver, sen går vi på nästa projekt. Jag vill ha min båt för bövelen, fattarö?

Medlem

Tycker jag inte är ok någonstans. Priserna för en kort-expansion är redan löjligt dyrt...och då får du ändå bara 40 slumpade kort, till priset att ett fullt spel. Spelet i sig är suveränt, men det här var redan lite för mycket mjölkning för mig, och då har jag ändå köpt några paket.

Medlem

Tycker som tidigare skribenter har skrivit, att "hobbyn" blev för dyr. Så fort man saknar något kort som man måste ha i metan för att vinna så måste man grinda sönder för guld eller hosta upp cash.

Har därför spelat Faeria frekvent i över 1år nu & den slutgiltiga versionen utav spelet släpptes förra veckan.

1
Skriv svar