Intriger och barhäng i Nexus i Mass Effect: Andromeda

Robot
Intriger och barhäng i Nexus i Mass Effect: Andromeda
Releasehästryttare
Intriger och barhäng i Nexus i Mass Effect: Andromeda

IGN släppte nyss denna filmen också

Medlem

"...When studying a dead race the most obvious problem is the lack of an observable population... "

Tror det här var B skeppet va? Det visa sig att alla ombord är telefonrengörare, tv producenter, försäkringsförsäljare, ledningskonsulter, osv.

Medlem

Är det en Bioware anställd som snackar i filmerna eller en från IGN?

Medlem

De senaste smygtittarna gav mig vissa förhoppningar om ett ok spel. Men det här... Dött dött dött och mer dött, för fan, en bar som ser ut som en stendöd kuliss, animationer som inte ens skulle varit bra för 10 år sedan och fortfarande samma usla dialoghjul som föregångarna. Man tycker att rätt mycket borde ha förbättrats sedan första spelet kom, men det är bara storleken som blivit större och över det har man slängt på en satans potemkinkuliss för att gömma svagheterna.

Fan, barerna/krogarna i Biowares spel känns precis som motsatsen till levande och mer som som ett reklamsnutt för ett lyxspa, där 30+ nånting människor tillhörandes övre medelklassen softar istället för att umgås och ha kul. På tal om reklam, blir jag också lite orolig med tanke på hur EA/Bioware har spottat ur sig material den senaste tiden. Man kan inte annat än undra hur mycket av budgeten som borde gått till att FIXA ALLA KASSA ANIMATIONER, istället har lagts på att försöka sälja ett undermåligt spel.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Robez:

Är det en Bioware anställd som snackar i filmerna eller en från IGN?

IGN. Lite läskigt när det är svårt att skilja en journalist från en promotor....

Medlem

Jäkla döda ansikten. Har för mig att jag sett olika demos (för lääänge sen) på aningen bättre ansiktsanimationer.

Det kanske inte spelar någon roll när man spelar spelet och storyn etc är bra men jag undrar ändå varför det inte ser bättre ut.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Så, man har alltså skickat ut kolonisatörer till en helt ny galax. Och där hittar man förstås samtliga raser och arter från förra galaxen, samt en megastructure som är i princip identisk med Citadel. Har dom svårt med kreativiteten hos BioWare?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Robez:

Är det en Bioware anställd som snackar i filmerna eller en från IGN?

IGN. Lite läskigt när det är svårt att skilja en journalist från en promotor....

IGN har väl aldrig ägnat sig åt seriös journalistik? De är så köpta att det nästan är roligt. I ME2 finns till och med en NPC som är baserad helt och hållet på en IGN anställd.

http://masseffect.wikia.com/wiki/Diana_Allers


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Robez:

Är det en Bioware anställd som snackar i filmerna eller en från IGN?

IGN. Lite läskigt när det är svårt att skilja en journalist från en promotor....

IGN har väl aldrig ägnat sig åt seriös journalistik? De är så köpta att det nästan är roligt. I ME2 finns till och med en NPC som är baserad helt och hållet på en IGN anställd.

http://masseffect.wikia.com/wiki/Diana_Allers

Hon är från ME3.

Medlem
Skrivet av Ouroboros:

Så, man har alltså skickat ut kolonisatörer till en helt ny galax. Och där hittar man förstås samtliga raser och arter från förra galaxen, samt en megastructure som är i princip identisk med Citadel. Har dom svårt med kreativiteten hos BioWare?

Hittar och hittar skulle jag inte säga. Varje ras byggde en egen ark som de reste till Andromeda i. Och Nexus är ett samarbete mellan alla rader om jag minns rätt.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jäkla döda ansikten. Har för mig att jag sett olika demos (för lääänge sen) på aningen bättre ansiktsanimationer.

Det kanske inte spelar någon roll när man spelar spelet och storyn etc är bra men jag undrar ändå varför det inte ser bättre ut.

Ja men eller hur! Snacka om misslyckande alltså. Munnen rör sig men resten av ansiktet är helt tomt. Vet de inte om att saker som tja t ex ögon kan röra lite på sig när man pratar eller visar känslor? det är som de aldrig kommunicerat med en människa

Edit: Kommunicerat med en människa AFK då dvs ^^

Medlem
Skrivet av OlleJF:
Skrivet av Pretorian24:

Jäkla döda ansikten. Har för mig att jag sett olika demos (för lääänge sen) på aningen bättre ansiktsanimationer.

Det kanske inte spelar någon roll när man spelar spelet och storyn etc är bra men jag undrar ändå varför det inte ser bättre ut.

Ja men eller hur! Snacka om misslyckande alltså. Munnen rör sig men resten av ansiktet är helt tomt. Vet de inte om att saker som tja t ex ögon kan röra lite på sig när man pratar eller visar känslor? det är som de aldrig kommunicerat med en människa

Edit: Kommunicerat med en människa AFK då dvs ^^

Det är tragiskt med tanke på hur bra det såg ut i Half-Life2, ett spel som är 12ÅR!! gammalt.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Ouroboros:

Så, man har alltså skickat ut kolonisatörer till en helt ny galax. Och där hittar man förstås samtliga raser och arter från förra galaxen, samt en megastructure som är i princip identisk med Citadel. Har dom svårt med kreativiteten hos BioWare?

Hittar och hittar skulle jag inte säga. Varje ras byggde en egen ark som de reste till Andromeda i. Och Nexus är ett samarbete mellan alla rader om jag minns rätt.

Aha. Jag som inte kan nog om backstoryn då. Men var inte Citadel så komplex struktur fra Prometheans(?) att det inte borde vara realistiskt att bygga en ny likadan?

Medlem
Skrivet av Ouroboros:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Ouroboros:

Så, man har alltså skickat ut kolonisatörer till en helt ny galax. Och där hittar man förstås samtliga raser och arter från förra galaxen, samt en megastructure som är i princip identisk med Citadel. Har dom svårt med kreativiteten hos BioWare?

Hittar och hittar skulle jag inte säga. Varje ras byggde en egen ark som de reste till Andromeda i. Och Nexus är ett samarbete mellan alla rader om jag minns rätt.

Aha. Jag som inte kan nog om backstoryn då. Men var inte Citadel så komplex struktur fra Prometheans(?) att det inte borde vara realistiskt att bygga en ny likadan?

Fast det är ju inte en likadan...

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av Ouroboros:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Ouroboros:

Så, man har alltså skickat ut kolonisatörer till en helt ny galax. Och där hittar man förstås samtliga raser och arter från förra galaxen, samt en megastructure som är i princip identisk med Citadel. Har dom svårt med kreativiteten hos BioWare?

Hittar och hittar skulle jag inte säga. Varje ras byggde en egen ark som de reste till Andromeda i. Och Nexus är ett samarbete mellan alla rader om jag minns rätt.

Aha. Jag som inte kan nog om backstoryn då. Men var inte Citadel så komplex struktur fra Prometheans(?) att det inte borde vara realistiskt att bygga en ny likadan?

Fast det är ju inte en likadan...

Exakt! Enda likheten är ju typ att båda är vagt spolformade och bebos av olika livsformer.

Medlem

Alltså, de här spelen bygger på inlevelse. När alla går runt och läser nyheter på lätt svenska med överdimensionerade munnar blir det...svårt. Jag kan för min själ inte förstå hur det här spelets ansiktsanimationer kan vara fulare än i princip allt som gjorts de senaste tio åren.

Medlem
Skrivet av RolftheBarber:

Alltså, de här spelen bygger på inlevelse. När alla går runt och läser nyheter på lätt svenska med överdimensionerade munnar blir det...svårt. Jag kan för min själ inte förstå hur det här spelets ansiktsanimationer kan vara fulare än i princip allt som gjorts de senaste tio åren.

Jag tror snarare probelmet ligger i att de har försökt göra dem för realistiska/snygga så det ser dumt ut. Witcher hade t.ex inte enskilda animationer (motion capture) för alla karaktärer men det ser tusen gånger bättre ut än här.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

"...When studying a dead race the most obvious problem is the lack of an observable population... "

Tror det här var B skeppet va? Det visa sig att alla ombord är telefonrengörare, tv producenter, försäkringsförsäljare, ledningskonsulter, osv.

Var det där en liftaren guide till galaxen referens?

Medlem
Skrivet av Rhisk:
Skrivet av Sapiens:

"...When studying a dead race the most obvious problem is the lack of an observable population... "

Tror det här var B skeppet va? Det visa sig att alla ombord är telefonrengörare, tv producenter, försäkringsförsäljare, ledningskonsulter, osv.

Var det där en liftaren guide till galaxen referens?

https://www.youtube.com/watch?v=44zSAfEIzMk&t=16m30s

Medlem
Skrivet av Ouroboros:

Så, man har alltså skickat ut kolonisatörer till en helt ny galax. Och där hittar man förstås samtliga raser och arter från förra galaxen, samt en megastructure som är i princip identisk med Citadel. Har dom svårt med kreativiteten hos BioWare?

Det är en lite irriterande sak, att man tydligen ska komma dit senare än många andra. Vilket innebär att de redan hunnit etablera kolonier el vad de kallas för när man kommer dit.

Man kommer alltså inte vara den som kommer först till Andromeda så att säga, det är bekräftat.

1
Skriv svar