Klassiska Quake 3-kartan DM6 återuppstår i Champions

Robot
Klassiska Quake 3-kartan DM6 återuppstår i Champions
Skägg.
10 Chambers
Klassiska Quake 3-kartan DM6 återuppstår i Champions

Jag pendlar mellan "OMG GE MIG!" och "ehhhhh...". Just nu det förstnämnda.


signatur
Medlem

ÅÅÅÅÅÅH!

Jag blir bara mer och mer peppad på detta! Ser ju störtskönt ut, det lilla vi fått se ännu iaf!

Jag undrar om det inte ser en aning långsamt ut dock? Kanske bara är för uppvisnings skull.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Soulless:

ÅÅÅÅÅÅH!

Jag blir bara mer och mer peppad på detta! Ser ju störtskönt ut, det lilla vi fått se ännu iaf!

Jag undrar om det inte ser en aning långsamt ut dock? Kanske bara är för uppvisnings skull.

Ja, reagerade på tempot också. Men gissar att de måste ta det lite lugnt för att få till en trailer.


signatur
Medlem

Släpp.Spelet.Omedelbart.

!!!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mogvard:

Släpp.Spelet.Omedelbart.

!!!

Slår vad om att de kommer släppa under presskonferensen på E3.


signatur
Medlem

Man blir bra sugen men problemet är att med reflexerna i den gamla gubbkroppen så lär man inte ha en chans numera...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Helvete vad det där var bra, vilken nostalgi!

Medlem

Hit med spelet nu!

Medlem

Mumma! De får gärna slänga in en nyversion av e1m2 också


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Soulless:

ÅÅÅÅÅÅH!

Jag blir bara mer och mer peppad på detta! Ser ju störtskönt ut, det lilla vi fått se ännu iaf!

Jag undrar om det inte ser en aning långsamt ut dock? Kanske bara är för uppvisnings skull.

Ja, reagerade på tempot också. Men gissar att de måste ta det lite lugnt för att få till en trailer.

Samma här, men är nog för trailern samt att dom verkar ha lite lägre fov..

Medlem

Alltså hallå, springer alla omkring med 1 hp i dom här filmerna eller är det call of quakey?

Medlem

Min gamla favvo men känns som man får ha sin tid som quaker som något historiskt.

Banan såg större ut än i q3 eller var de bara "rymden" runt bron som var oversized?

Hade man haft en speldator så.

Medlem

Ge mig q2dm1 så blir det preorder direkt

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Soulless:

ÅÅÅÅÅÅH!

Jag blir bara mer och mer peppad på detta! Ser ju störtskönt ut, det lilla vi fått se ännu iaf!

Jag undrar om det inte ser en aning långsamt ut dock? Kanske bara är för uppvisnings skull.

Ja, reagerade på tempot också. Men gissar att de måste ta det lite lugnt för att få till en trailer.

Har inget med tempot att göra, syncerror,sponge etc som utvecklar spelet är dåliga på spelet bara, de rör sig likadant i ql och q3.

Medlem
Skrivet av delli:

Min gamla favvo men känns som man får ha sin tid som quaker som något historiskt.

Banan såg större ut än i q3 eller var de bara "rymden" runt bron som var oversized?

Hade man haft en speldator så.

Banan är större i q3, de har komprimerat mappen något i QC och lagt till flera små utrymmen, slagit ner en vägg etc.

Medlem

kan bli bra det här, quake behöver hänga med i evolutionen.
bara det inte går till överdrift.

gillar man inte det nya så.. ja då kan man fortsätta lira quakelive.

Gnällkuk

För några sekunder, innan jag läste om så trodde jag det var dm6 från q1


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det är ju inte samma bana, rubriken är ju fel på nyheten... =/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av pitchatan:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Soulless:

ÅÅÅÅÅÅH!

Jag blir bara mer och mer peppad på detta! Ser ju störtskönt ut, det lilla vi fått se ännu iaf!

Jag undrar om det inte ser en aning långsamt ut dock? Kanske bara är för uppvisnings skull.

Ja, reagerade på tempot också. Men gissar att de måste ta det lite lugnt för att få till en trailer.

Har inget med tempot att göra, syncerror,sponge etc som utvecklar spelet är dåliga på spelet bara, de rör sig likadant i ql och q3.

Svårt att göra en uppvisande trailer av miljöerna om man twitchar i samma tempo som när man spelar normalt, precis av samma anledning som mjuka rörelser ofta används för inlevelsefullatt trailers / gameplay på mässor. Komiskt nog fattar ju 50% av alla som kollar trailers aldrig detta utan skyller på allt från dåliga spelare till dåligt spel.. suck.

Medlem

Ser nice ut.. Men jag känner att det verka vara alldeles för blodigt, aldrig sett Quake 3 som ett blodigt spel.
Om man nu även ska tänka på att det ska bli ett spel som visas på SVT och liknande när det är turneringar på Dreamhack.
Sen verka ju alla även ha 1 i HP, 3 skott och dom dör..

Medlem

"ehhhhh..."

Det blir nog bra, hoppas jag!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Håkan:

Ser nice ut.. Men jag känner att det verka vara alldeles för blodigt, aldrig sett Quake 3 som ett blodigt spel.
Om man nu även ska tänka på att det ska bli ett spel som visas på SVT och liknande när det är turneringar på Dreamhack.
Sen verka ju alla även ha 1 i HP, 3 skott och dom dör..

Jag gissar att det kommer gå att ta bort gore för spectators. Ang 1 hp 3 skott, hur kul vore en trailer om ingen dog i den?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Det är ju inte samma bana, rubriken är ju fel på nyheten... =/

De verkar ju ha gjort några förändringar, men den ser ju helt klart ut att vara baserad på http://quakelive.wikia.com/wiki/Campgrounds


signatur
Medlem

Ge mig DM4 från QW.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Det är ju inte samma bana, rubriken är ju fel på nyheten... =/

De verkar ju ha gjort några förändringar, men den ser ju helt klart ut att vara baserad på http://quakelive.wikia.com/wiki/Campgrounds

Verkligen, det finns många likheter. Men det är så mycket omgjort och det är inte ens samma namn!
Det är som en remix mera. Man kan se det lite som att dom aldrig kunde göra om den där banan i Q3 för den var så populär, enligt mig en av dom bästa banorna som gjorts.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag kommer nu out-gubba alla och säga att för mig kommer dm6 alltid att vara The Dark Zone till q1. Jag är försiktig optimistisk till detta lir. Jag välkomnar nya fps spel och känner inget större behov av ett klassiskt nostalgiskt deathmatch lir för att vara ärlig. Tycker overwatch är suveränt och det släcker min fps törst.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag pendlar mellan "OMG GE MIG!" och "ehhhhh...". Just nu det förstnämnda.

Dags for Carl "Cal" Johansson-Sundelius att göra comeback!

Medlem
Skrivet av Latahunden:

Jag kommer nu out-gubba alla och säga att för mig kommer dm6 alltid att vara The Dark Zone till q1. Jag är försiktig optimistisk till detta lir. Jag välkomnar nya fps spel och känner inget större behov av ett klassiskt nostalgiskt deathmatch lir för att vara ärlig. Tycker overwatch är suveränt och det släcker min fps törst.

Väntar bara på avslöjandet att du spelar på consol med! ;o

Medlem
Skrivet av NympH:

Ge mig DM4 från QW.

Nymph visits the lava god

Nymph checks his glasses

etc


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

12
Skriv svar