Idag släpps den stora uppdateringen till Playstation 4

Robot
Idag släpps den stora uppdateringen till Playstation 4

Installera spel på externa hårddiskar och boosta din PS4 Pro!

#nyhetstips


Medlem
Idag släpps den stora uppdateringen till Playstation 4

Mycket bra.
Inte för att jag använder ps4 så mycket men betyder det att jag kan installera spel från skiva på extern hdd och slippa använda skivan?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Mycket bra.
Inte för att jag använder ps4 så mycket men betyder det att jag kan installera spel från skiva på extern hdd och slippa använda skivan?

De kräver fortfarande skiva i, så vitt jag vet. Det underlättar för de med fulla HDD's

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Mycket bra.
Inte för att jag använder ps4 så mycket men betyder det att jag kan installera spel från skiva på extern hdd och slippa använda skivan?

Nej men spel du köper i t.ex ps-store kan du lägga på en extern. Jag köper alla mina spel där så detta var bra. Som det är just nu måste jag sitta och radera spel för att få in nya.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:
Skrivet av Molotov:

Mycket bra.
Inte för att jag använder ps4 så mycket men betyder det att jag kan installera spel från skiva på extern hdd och slippa använda skivan?

De kräver fortfarande skiva i, så vitt jag vet. Det underlättar för de med fulla HDD's

Precis, skivan behövs fortfarande som verifiering för att du faktiskt har spelet.

Medlem

Dags att köra en till run i Bloodborne fast med Boost mode

Gnällkuk

Att det inte har tänkts på att släppa en dvd-växlare eller liknande till konsol? Stundtals när jag spelat konsol en del har det ju kunnat vara tre spel man växlar mellan, hade ju varit skönt att kunna slippa gå och byta skiva varje gång


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Köpte en ps4 pro förra veckan. Mkt nöjd hittills. Glömt bort hur bekvämt det är med soffa, stor tv och handkontroll

Medlem
Medlem
Skrivet av Molotov:

Mycket bra.
Inte för att jag använder ps4 så mycket men betyder det att jag kan installera spel från skiva på extern hdd och slippa använda skivan?

skiva behövs alltid men detta är mer för dom som vill ha mer plats.

Medlem
Skrivet av tricky:

Att det inte har tänkts på att släppa en dvd-växlare eller liknande till konsol? Stundtals när jag spelat konsol en del har det ju kunnat vara tre spel man växlar mellan, hade ju varit skönt att kunna slippa gå och byta skiva varje gång

Ett alternativ är köpa spelen digitalt.
Jag reser en del i tjänsten och brukar köra Remote Play mot min PS4´a hemma. Fungerar riktigt smidigt.
Kollegan svor dock när han var i Malmö ( bor i stockholm ) och insåg att han plockat ur sin Division skiva och inte kunde spela det han ville.

Gnällkuk
Skrivet av Cowmine:
Skrivet av tricky:

Att det inte har tänkts på att släppa en dvd-växlare eller liknande till konsol? Stundtals när jag spelat konsol en del har det ju kunnat vara tre spel man växlar mellan, hade ju varit skönt att kunna slippa gå och byta skiva varje gång

Ett alternativ är köpa spelen digitalt.
Jag reser en del i tjänsten och brukar köra Remote Play mot min PS4´a hemma. Fungerar riktigt smidigt.
Kollegan svor dock när han var i Malmö ( bor i stockholm ) och insåg att han plockat ur sin Division skiva och inte kunde spela det han ville.

Har köpt en del digitalt men oftast inte eftersom det är ockerpriser. Ser ingen logik till att spel ska vara dyrare på PS store än att köpa fysisk skiva. Till datorn är det enbart digitalt som gäller.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Gäller uppdateringen både gamla PS4 och nya PS4 (samt Pro), eller bara nya?


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Cowmine:
Skrivet av tricky:

Att det inte har tänkts på att släppa en dvd-växlare eller liknande till konsol? Stundtals när jag spelat konsol en del har det ju kunnat vara tre spel man växlar mellan, hade ju varit skönt att kunna slippa gå och byta skiva varje gång

Ett alternativ är köpa spelen digitalt.
Jag reser en del i tjänsten och brukar köra Remote Play mot min PS4´a hemma. Fungerar riktigt smidigt.
Kollegan svor dock när han var i Malmö ( bor i stockholm ) och insåg att han plockat ur sin Division skiva och inte kunde spela det han ville.

Har köpt en del digitalt men oftast inte eftersom det är ockerpriser. Ser ingen logik till att spel ska vara dyrare på PS store än att köpa fysisk skiva. Till datorn är det enbart digitalt som gäller.

Jag köper nästan allt digitalt, i alla fall på playstation är det inte ockerpriser längre och det går att göra riktiga fynd på reorna. Tittar jag på tex Horizon: Zero Dawn på prisjakt så skiljer det 20:- mellan fysisk och digital kopia.

Men för mig är smidigheten det som är absolut viktigast men om man köper något spel och ångrar sig så är det drygt att inte kunna växla in, men på rak arm är det 2-3 titlar där jag har känt så.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Mycket bra.
Inte för att jag använder ps4 så mycket men betyder det att jag kan installera spel från skiva på extern hdd och slippa använda skivan?

Nej du kommer inte slippa skivan. Men du kan plugga in hdds upp till 8tb. jag har en 4tb ligger och väntar som skall installeras direkt idag. sen blir det att tanka allt man köpt på psn och installera allt man kan.

Medlem
Skrivet av Cowmine:
Skrivet av tricky:
Skrivet av Cowmine:
Skrivet av tricky:

Att det inte har tänkts på att släppa en dvd-växlare eller liknande till konsol? Stundtals när jag spelat konsol en del har det ju kunnat vara tre spel man växlar mellan, hade ju varit skönt att kunna slippa gå och byta skiva varje gång

Ett alternativ är köpa spelen digitalt.
Jag reser en del i tjänsten och brukar köra Remote Play mot min PS4´a hemma. Fungerar riktigt smidigt.
Kollegan svor dock när han var i Malmö ( bor i stockholm ) och insåg att han plockat ur sin Division skiva och inte kunde spela det han ville.

Har köpt en del digitalt men oftast inte eftersom det är ockerpriser. Ser ingen logik till att spel ska vara dyrare på PS store än att köpa fysisk skiva. Till datorn är det enbart digitalt som gäller.

Jag köper nästan allt digitalt, i alla fall på playstation är det inte ockerpriser längre och det går att göra riktiga fynd på reorna. Tittar jag på tex Horizon: Zero Dawn på prisjakt så skiljer det 20:- mellan fysisk och digital kopia.

Men för mig är smidigheten det som är absolut viktigast men om man köper något spel och ångrar sig så är det drygt att inte kunna växla in, men på rak arm är det 2-3 titlar där jag har känt så.

Jag gillar också att köpa allt digtalt då det är så jäkla smidigt, främst på PC för min del.

På konsoller tycker jag det är tråkigt att betala fullpris eller mer för ett spel jag inte kan sälja vidare om jag skulle vilja.

Digitalt borde alltid vara billigare då det är en massa saker de slipper tillverka, distribuera etc. Men jag antar att återförsäljarna av de fysiska spelen har ett finger med i det hela..

Medlem
Skrivet av Schluug:
Skrivet av Cowmine:
Skrivet av tricky:
Skrivet av Cowmine:
Skrivet av tricky:

Att det inte har tänkts på att släppa en dvd-växlare eller liknande till konsol? Stundtals när jag spelat konsol en del har det ju kunnat vara tre spel man växlar mellan, hade ju varit skönt att kunna slippa gå och byta skiva varje gång

Ett alternativ är köpa spelen digitalt.
Jag reser en del i tjänsten och brukar köra Remote Play mot min PS4´a hemma. Fungerar riktigt smidigt.
Kollegan svor dock när han var i Malmö ( bor i stockholm ) och insåg att han plockat ur sin Division skiva och inte kunde spela det han ville.

Har köpt en del digitalt men oftast inte eftersom det är ockerpriser. Ser ingen logik till att spel ska vara dyrare på PS store än att köpa fysisk skiva. Till datorn är det enbart digitalt som gäller.

Jag köper nästan allt digitalt, i alla fall på playstation är det inte ockerpriser längre och det går att göra riktiga fynd på reorna. Tittar jag på tex Horizon: Zero Dawn på prisjakt så skiljer det 20:- mellan fysisk och digital kopia.

Men för mig är smidigheten det som är absolut viktigast men om man köper något spel och ångrar sig så är det drygt att inte kunna växla in, men på rak arm är det 2-3 titlar där jag har känt så.

Jag gillar också att köpa allt digtalt då det är så jäkla smidigt, främst på PC för min del.

På konsoller tycker jag det är tråkigt att betala fullpris eller mer för ett spel jag inte kan sälja vidare om jag skulle vilja.

Digitalt borde alltid vara billigare då det är en massa saker de slipper tillverka, distribuera etc. Men jag antar att återförsäljarna av de fysiska spelen har ett finger med i det hela..

Jo, de digitala titlarna skulle kunna vara vara billigare då det är färre distrubutionsled och lägre omkostnader.

Jag tror inte att butikerna har något direkt finger med i prissättningen, men PSN/Xbox Store/Nintendo är smarta nog att inte prispressa bort butiker då spelen behöver exponering.

Medlem

Med tanke på att många utvecklare skiter i att komprimera spelen till PS4 så var det här en väldigt trevlig nyhet. Tror jag har 20GB ledigt utrymme, så om det ska installeras något nytt så måste man i regel alltid ta bort något.

Medlem

Lägligt. Tänkte inte alls på stundande 4.50 uppdateringen när jag bytte upp mig till Pro igår haha

Medlem

Några affärer som fortfarande har bra deals på inbyte av ps4 till ps pro?

Medlem
Skrivet av Locktail:

Några affärer som fortfarande har bra deals på inbyte av ps4 till ps pro?

Sälj ditt ps4 för en 2000kr och använd pengarna till ps4 pro. Du kan säkert få ett par hundra till om du är lite hårdare med prutandet

Medlem
Skrivet av ibib:

Gäller uppdateringen både gamla PS4 och nya PS4 (samt Pro), eller bara nya?

Fick en updatering till min gamla ps4 alafall

Tips på bra disk = mest pang för pengarna?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Köpte en ps4 pro förra veckan. Mkt nöjd hittills. Glömt bort hur bekvämt det är med soffa, stor tv och handkontroll

HDMI-kabel och trådlös handkontroll till PC: funkar ju också...

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av vuze2143:

Köpte en ps4 pro förra veckan. Mkt nöjd hittills. Glömt bort hur bekvämt det är med soffa, stor tv och handkontroll

HDMI-kabel och trådlös handkontroll till PC: funkar ju också...

Om man har en gaming burk stor som en soptunna (överdriver) som i sin tur står i ett rum 50 meter bort. Känns rätt bökigt!

Medlem

Förbättringsläget är inte aktivt efter uppdateringen utan man måste gå in och aktivera det. Det heter alltså inte BOOST mode när man kör med svenskt interface.
Kanske är bra å veta för vissa?

Medlem

För mig lutar det åt att skaffa en PS4 Pro till sommaren. Sen får det bli en Switch till nästa år och en Xbox Scorpio därpå

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av vuze2143:

Köpte en ps4 pro förra veckan. Mkt nöjd hittills. Glömt bort hur bekvämt det är med soffa, stor tv och handkontroll

HDMI-kabel och trådlös handkontroll till PC: funkar ju också...

Snälla släpp det här

1
Skriv svar