Betatesta nya FZ!

Medlem

Jag tycker den gammla svarta är bäst. Men jag lever i förr så skit i min åsikt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Svära i kykan men GAMEREACTOR luktar det

Medlem

På helhet ser det väldigt snyggt ut. Rent spontant känner jag att jag föredrar mobilversionen även på datorn, men det kan ha att göra med att den designen påminner mer om FZs nuvarande design.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

phi
Medlem

Där var det svart. Överallt.

Anti-reklamist som man är.

C2
Medlem
Skrivet av Araxes:

Helt klart sämre: Mindre information på mer yta, på trendigt men värdelöst manér.

Instämmer, ser inte varför hemsidan ska göras om? Den här gamla trotjänaren håller väl minst 30 år till!
Finns väl ingen anledning att göra en fullt funktionabel hemsida till ett Win10 skrivbord!

Medlem

Jag tycker den ser riktigt snygg ut.

Kan ni inte klämma in en release-lista någonstans, typ en kalender där man snabbt kan få överblick över kommande spelsläpp?

ELF
Medlem

-Lite för mörk för min smak.
-Platt och kantig design.
-Det tar ett tag att förstå att det är en sida som handlar om spelnyheter. Det är bara en enda röra av saker över hela sidan känns det som.

Kommer tyvär inte på något positivt denna gång.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Mycket snygg design på den nya, och riktigt bra med mörkt och tydligt tema.
Jag ser fram emot releasen sen
Bra jobbat FZ!

Medlem

Både den här och nya desigen är rätt dålig anpassad för hög upplösning, rätt vanligt problem för många sidor. Lite som det här fast tvärtom:

Om man inte zoomar in är det typ 40-50% av skärmytan på sidorna som inte nyttas mer än till reklambakgrunden. Borde kunna nyttja åtminstone 70-80%, oavsett skämbredd/upplösning,

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jokkepalm:

Fler intryck:

Ni kanske borde ha den liggande annonsen över huvudmenyn?
För just nu, klipper annonsen av huvudmenyn ifrån innehållet och skapar förvirring.

Karusellen är enormt stor... lockar inte till tryck.

När vi har wallpaper-annons kommer den ligga ovanför menyn. Vi tittar på att köra 4:3-format på snurran istället.

Skrivet av Cnopt:

Om man skulle kunna få föreslå något så skulle det vara att göra tydligare skillnad på inläggen/posterna. Ser väldigt ihop smetat ut som det är nu tycker jag, Gillar idéen men det smetigt ut just nu bara.

Vi jobbar på lite olika lösningar där!

Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Berling:
Skrivet av Araxes:

Helt klart sämre: Mindre information på mer yta, på trendigt men värdelöst manér.

Tycker sidan känns betydligt modernare, inte för att det behöver betyda det bättre, men det känns fräscht och trevligt! Dessutom så verkar sidan svara betydligt bättre. Hoppas detta är en feature och inte en belastningssak.

Om du med "modern" menar "Artiklar tillsammans med annonser ihopsmetad till den grad att det blir hemskt" så visst är det modernt alltid.

Hemskt minst sagt.. Ser ut som det vore Modern UI från Win 8.

Som sagt, vi tittar på att särskila annonser från innehåll, och de enskilda nyheterna från varandra. Som sagt, betatest. Vi gör det här för att få feedback från er. Jag skulle påstå att det går ganska bra på den fronten


signatur
Medlem

Nya kommentarsfältet är najs. Resten.. not so much.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MusseÖL:

Svära i kykan men GAMEREACTOR luktar det

Intersticials vid varannat klick, autospelande reklam, och så vidare. Då hade jag avgått

Skrivet av C2:
Skrivet av Araxes:

Helt klart sämre: Mindre information på mer yta, på trendigt men värdelöst manér.

Instämmer, ser inte varför hemsidan ska göras om? Den här gamla trotjänaren håller väl minst 30 år till!
Finns väl ingen anledning att göra en fullt funktionabel hemsida till ett Win10 skrivbord!

Haha!

Skrivet av Bulberfoot:

Jag tycker den ser riktigt snygg ut.

Kan ni inte klämma in en release-lista någonstans, typ en kalender där man snabbt kan få överblick över kommande spelsläpp?

Bra idé!


signatur

Så jäkla skönt för ögonen med mer svart


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

I ärlighetens namn är den layout ni har nu svårslagen, jag får det jag vill ha presenterat på ett stilrent och funktionellt sätt.

Får nog hålla med Araxes i hans kommentar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av shelter:

I ärlighetens namn är den layout ni har nu svårslagen, jag får det jag vill ha presenterat på ett stilrent och funktionellt sätt.

Får nog hålla med Araxes i hans kommentar.

Haha, så lät det verkligen inte när vi lanserade den för massa år sedan. Och även om inte alla förändringar sker i samband med releasen så kommer vi ju fortsätta finputsa på den.


signatur
Skägg.
10 Chambers

https://www.beta.fz.se/nyhet/268456-designskisser-for-okad-se... - finns lite skisser för ökar seperation mellan nyheterna där.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av legendofkarl:

Gillar den nyare designen överlag, men nya kommentarerna gillar jag inte. Att behöva klicka och skickas vidare för att läsa kommentarer är inte användarvänligt det genererar bara mer klick.

Tyvärr en begränsning i systemet och inget medvetet val för att skapa klick. På todo.

1. Bra. hoppas ni löser det för jag ser det som ett måste att kunna läsa nyheten på samma sida som kommentarerna. annars kunde det lika gärna vara en direktlänk in på forumet. (vilket det nu är)
2. Att bara se en rad av toppkomentarerna va rent ut sagt skit. såg bara ut som en lång osammanhängande kommentar utan radbyten.

Medlem

LOL autospelande reklam !Nej men på mobilen funkar ju det utmärkt den går över direkt till mobilverren

Medlem

Är det meningen att nästan hälften av sidan är med artiklar till vänster och den andra hälften till höger blir svart? (AdBlocker, antar jag.)
Uppdelat ungefär 55/45 i procent. På min 19" skärm blir sidytan: 19,5 cm/17 cm.
Gillar den gamla designen mer, som känns renare och bättre utnyttjande av ytan för artiklarna, som jag vill se mer av, inte bara en smal spalt.
Och rubrikerna är för små och med konstigt typsnitt i den nya designen.


signatur

autograph

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Phyrino:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av legendofkarl:

Gillar den nyare designen överlag, men nya kommentarerna gillar jag inte. Att behöva klicka och skickas vidare för att läsa kommentarer är inte användarvänligt det genererar bara mer klick.

Tyvärr en begränsning i systemet och inget medvetet val för att skapa klick. På todo.

1. Bra. hoppas ni löser det för jag ser det som ett måste att kunna läsa nyheten på samma sida som kommentarerna. annars kunde det lika gärna vara en direktlänk in på forumet.
2. Att bara se en rad av toppkomentarerna va rent ut sagt skit. såg bara ut som en lång osammanhängande kommentar utan radbyten.

2. Vi jobbar vidare med designen på dessa


signatur
Medlem

Initialintryck: Ser riktigt fräscht ut! Bra jobbat Biberu!

Otroligt mycket snabbare sidladdning. Mer feedback kommer när jag hunnit testa mer.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kul att se er arbeta på en ny hemsida, det var på tiden! Jag gillar inte den nya sidan dock. Någon där uppe sade något sånt här: "mindre information på en mer utspridd yta", något sånt. Jag håller helt och hålled med honom.

Mobilsidan gillar jag dock! Kompakt och bra, inte så mycket utspritt.

EDIT: Var tvungen att komma tillbaka enbart för att säga ytterligare en gång... nya mobilsidan är klockren, så jävla bra jobbat! Ser jättebra ut, flyter på jättebra. Fruktansvärt bra jobbat!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av shelter:

I ärlighetens namn är den layout ni har nu svårslagen, jag får det jag vill ha presenterat på ett stilrent och funktionellt sätt.

Får nog hålla med Araxes i hans kommentar.

Haha, så lät det verkligen inte när vi lanserade den för massa år sedan. Och även om inte alla förändringar sker i samband med releasen så kommer vi ju fortsätta finputsa på den.

Okej då, jag är inte helt kompis med newsboxen längst upp än efter alla år.
Men man brukar ju växa in layoutförändringar efter ett tag, antar man gör det även denna gång,

Medlem

Jag tycker det känns konstigt att reklamen på mobilsidan ligger under menyn. Den separerar hela flödet. Skulle vara bättre om reklamen kom först, sedan menyn och därefter nyheterna. För övrigt är en ny och fräsch design väldigt välkomnat! Skulle vara najs med en gilla-knapp för varje nyhet med, för att lätt se vilka nyheter som är heta och för oss som är för lat att kommentera något när vi bara tycker de är najs!


signatur

I want to play a game.

Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av caene:

Kul att se er arbeta på en ny hemsida, det var på tiden! Jag gillar inte den nya sidan dock. Någon där uppe sade något sånt här: "mindre information på en mer utspridd yta", något sånt. Jag håller helt och hålled med honom.

Mobilsidan gillar jag dock! Kompakt och bra, inte så mycket utspritt.

EDIT: Var tvungen att komma tillbaka enbart för att säga ytterligare en gång... nya mobilsidan är klockren, så jävla bra jobbat! Ser jättebra ut, flyter på jättebra. Fruktansvärt bra jobbat!

Vi jobbar i detta nu med att få upp mer innehåller "innan scroll", och kul att du gillade mobilsajten!

Skrivet av shelter:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av shelter:

I ärlighetens namn är den layout ni har nu svårslagen, jag får det jag vill ha presenterat på ett stilrent och funktionellt sätt.

Får nog hålla med Araxes i hans kommentar.

Haha, så lät det verkligen inte när vi lanserade den för massa år sedan. Och även om inte alla förändringar sker i samband med releasen så kommer vi ju fortsätta finputsa på den.

Okej då, jag är inte helt kompis med newsboxen längst upp än efter alla år.
Men man brukar ju växa in layoutförändringar efter ett tag, antar man gör det även denna gång,

Hahaha, den fick mycket skäll. Likaså är vi inte helt säkra på om karusellen med bilderna överlever. Vi kanske får fimpa den för att få upp mer innehåll.

Skrivet av kjell_leo:

Jag tycker det känns konstigt att reklamen på mobilsidan ligger under menyn. Den separerar hela flödet. Skulle vara bättre om reklamen kom först, sedan menyn och därefter nyheterna. För övrigt är en ny och fräsch design väldigt välkomnat! Skulle vara najs med en gilla-knapp för varje nyhet med, för att lätt se vilka nyheter som är heta och för oss som är för lat att kommentera något när vi bara tycker de är najs!

Får kika på det där med reklamen. Många andra skulle nog säga att en ovanför gör att det känns som man måste skrolla för att ens komma till sajten.

En gilla-knapp, förstår din tanke. Facebook-gillar är ju inte riktigt samma sak.


signatur
Medlem

Inb4

"Ahh vad har ni gjort med sidan, vafan ni har förstört allt, ge oss gamla sidan!"

"Sidan såg bättre ut på 90-talet era jävla clickbaitare"

"ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!!"

Sidan ser bra ut! Något lättare att titta på och verkar även fungera bättre på mobil.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Araxes:

Helt klart sämre: Mindre information på mer yta, på trendigt men värdelöst manér.

instämmer helt, för lite info på för mycket yta.
blir till att besöka FZ minde efter mars.

En helt vild tanke: detta är en beta. Vi arbetar fortfarande med designen. Vi kommer korrigera saker inför release. Andas

Om du ser det som en "vild tanke" låt mej ge en du antagligen skulle klassa som psykotisk tanke:
när man säger "hej kolla in våran beta" bli inte förvånad över att människor ger sina ärliga åsikter.

Men så defensiv du blev av det lilla så tvivlar jag att ni kan ta till er något av det, så stäng av kommentarerna och gör webbsidan som ni vill...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Araxes:

Helt klart sämre: Mindre information på mer yta, på trendigt men värdelöst manér.

instämmer helt, för lite info på för mycket yta.
blir till att besöka FZ minde efter mars.

En helt vild tanke: detta är en beta. Vi arbetar fortfarande med designen. Vi kommer korrigera saker inför release. Andas

Om du ser det som en "vild tanke" låt mej ge en du antagligen skulle klassa som psykotisk tanke:
när man säger "hej kolla in våran beta" bli inte förvånad över att människor ger sina ärliga åsikter.

Men så defensiv du blev av det lilla så tvivlar jag att ni kan ta till er något av det, så stäng av kommentarerna och gör webbsidan som ni vill...

Men, jag använde ju en smiley! Skämt åsido, vi är såklart tacksamma för feedback. Jag ställer mig dock lite skeptisk till att man redan i detta skede drar i nödbromsen och deklarerar att man ska sluta besöka sajten.

Tanken med betan är ju att samla in åsikter, justera saker, och så vidare. Så det jag egentligen ber om är lite tillit till att vi faktiskt lyssnar på konstruktiv kritik och agerar.


signatur
Medlem

Det är sjuuuukt mycket text på startsidan, jag blir helt förvirrad.
Det är ju mycket text på gamla sidan också, men då var det en tydlig struktur så det var lätt att sortera bland all text.

Förutom att det är rätt rörigt så ser det snyggt ut

Skriv svar