Betatesta nya FZ!

Medlem

Gillar själva temat med reservation för eventuell bakgrundsreklam... jag tror det skulle kunna bli ganska grötigt om det är en stor panel i bakgrunden istället för det svarta, när varje nyhet/artikel/osv är en fristående ruta. Ingen aning om det är planerat! Lättare på originalsajten då nyhetspanelen liksom är en stor enhet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ducci:

Första intryck är att det här är ingen sida jag kommer åter besöka.
Ser snyggt ut, men har tappat personlighet. För mörk och clean om man kan säga så.

Intressant. Vad tycker du känns mer personligt i nuvarande?

Skrivet av Andaril:

Hmmm, snygg tycker jag väl den nya sidan är.
Men för plottrig. Svårt se vilken nyhet bilden hör till etc ( när man scrollar alltså ). Som det är nu så är det klart och tydligt och avgränsat mellan nyheterna...Mer min stil.
Förlåt men som den nya sidan ser ut så får jag windows 8 vibbar Metro vibbar alltså med alla bildrutor :)...
Inte så positivt i mina ögon, jag är mer åt "klassiker" hållet.
Dvs rubriker och avgränsningar istället för en massa rutor/bilder och emellanåt rubriker som man har svårt se direkt vilken nyhet som hör till bilden...
Och vit bakgrund på nyhetskolumnen som det är nu tack
( sorry om jag verkar svamla och inte är tydlig, stressad och ville bara kasta ur mig mina åsikter innan jag helt glömmer bort att ni vill ha våra åsikter )

Tack! Just separationen mellan nyheter filar vi på.


signatur
Medlem

Jag gillar:
- renare formspråk
- ingen animerad reklam
- ingen reklam som "bakgrund". jag klickar alltid i kanten för att växla fönster, sjukt störigt när det är "tomt" men ändå är en länk

Jag gillar inte:
- väldigt mycket reklam
- dåligt anpassad för normalstora skärmar (24-27"). hade föredragit bredare om det är tre kolumner, alternativt använt bara en kolumn istället
- det är så mööööörkt
- för kompakt och plottrig

Jag önskar:
- att kunna dölja vissa användares kommentarer
- att kunna rösta ner
- luftigare design

Medlem

Gillar den nyare designen överlag, men nya kommentarerna gillar jag inte. Att behöva klicka och skickas vidare för att läsa kommentarer är inte användarvänligt det genererar bara mer klick.

Medlem

Lite väl stor text på rubriker och brödtext!
Får trycka 2x "CTRL -"

Obs. Använder ca. 24" skärm på 2560x1440, Firefox...
Annars, helt okej.

Edit:
Varför är reklamen flytande men inte huvudmenyn?
I dagsläget har ni ju flytande meny på fz.se...
(obs. flytande reklam uppstår endast efter man zoomat ut 2ggr)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av joffjoff:

Det jag märker att man får lite information som man inte behöver. T.ex fick en lista på aktuella nyheter. Senaste inlägget i den översta nyheten var från tredje januari. Känns inte så specielt "aktuellt"

Databasen är från januari


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av legendofkarl:

Gillar den nyare designen överlag, men nya kommentarerna gillar jag inte. Att behöva klicka och skickas vidare för att läsa kommentarer är inte användarvänligt det genererar bara mer klick.

Tyvärr en begränsning i systemet och inget medvetet val för att skapa klick. På todo.


signatur
Medlem

Det jag märkt är att jag får samma problem som jag hade på vanliga FZ för ett tag sedan, sidan tror jag använder adblock trots att det är avaktiverat och jag ser ingen reklam. Kanske dags att byte från adblock men inte orkat sätta mig in i vad man ska ha nu för tiden.

Ambassadör
Xbox

Första intryck:

+ Snyggt
+ Fler funktioner

- Rörigt! Får ingen ordentlig överblick på framsidan, var ska jag titta?
- Annonser, utan adblocker så är annonser alltför lika det redaktionella innehållet vid en första anblick. Bidrar till känslan av att det är rörigt.
-Svårnavigerat, men det kanske bara är ovana.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag förstår inte varför ni envisas med att fortsätta den tråkiga trenden ni startade med förra layouten. Varför ska ni ha så förbannat stora artikelbilder så att man måste scrolla som en tok för att se alla färska nyheter?

Mindre flash och mer substans tack!

Skägg.
10 Chambers

Som skrivet tidigare, lite dålig timing att just beta-annonserna är så pass lika sajtens övriga design.


signatur
Medlem

Förlåt, men detta är knappt något förbättring från nuvarande sida varken i design eller struktur. Det ser amatörmässigt ut, allt är litet och inget är mobilanpassat. Hoppas verkligen inte att ni har betalat för detta. Och om inte, så rekommenderar jag att faktiskt betala nästa gång. Vi lever i en "mobile first" värld och om ni inte vill fortsätta knuffas till botten av Googles sökresultat (ja, de bortprioriterar statiska sidor) så kommer ni behöva göra sidan mobilanpassad asap. Gör om gör rätt.

Medlem

Halva upplevelsen för mig på fz är att läsa kommentarer eller diskussioner till nyheter/recensioner osv.

Lite drygt nu när det är smått gömt. Eller kanske bara är vanesak haha
Snyggt annars.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Araxes:

Helt klart sämre: Mindre information på mer yta, på trendigt men värdelöst manér.

instämmer helt, för lite info på för mycket yta.
blir till att besöka FZ minde efter mars.

Inaktiv

Som utbildad inom utveckling av eTjänstdesign kan jag ge följande konstruktiv kritik.

1) Skapa en tydlig grafisk skillnad/barriär mellan er eTjänst och länkade eTjänster. Länkade eTjänster är den reklam som ligger utlagd på er sida och som länkar till andra företags egna eTjänster. Just nu är det rätt svårt att se skillnad mellan vad som är ert eget utbud och vad som är andras utbud.

2) Även om regelbundna gäster vet vad de olika delarna av er eTjänst är så tycker jag ända att det hade varit bra om ni behåller rubrikerna till eTjänstens olika delar, så som "SENASTE NYHETERNA" eller "ARTIKLAR"; det gör det lättare att orientera sig på er eTjänst.

3) Rent designmässigt förvånar det mig att ni för er ny sida valt att placera foruminlägg över spelrecensioner (det som idag ryms under artiklar). De flesta personerna lär gå in på FZ just för att kolla om ni recenserat något nytt spel och logiskt sett borde en lista av nyligen gjorda recessioner få företräde.

I övrigt är er nya sida snygg och stilren och uppdateringen kommer inte en dag försent!

Medlem

Fler intryck:

Ni kanske borde ha den liggande annonsen över huvudmenyn?
För just nu, klipper annonsen av huvudmenyn ifrån innehållet och skapar förvirring.

Karusellen är enormt stor... lockar inte till tryck.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Araxes:

Helt klart sämre: Mindre information på mer yta, på trendigt men värdelöst manér.

instämmer helt, för lite info på för mycket yta.
blir till att besöka FZ minde efter mars.

En helt vild tanke: detta är en beta. Vi arbetar fortfarande med designen. Vi kommer korrigera saker inför release. Andas


signatur
Medlem

*Att nyheterna inte är i mitten är något jag störde mig på direkt, det viktigaste på siten ska vara i mitten och flytta ut de andra menyerna åt sidan istället.

*Inget större fan av den kolsvarta färgen heller, håll det till mörkgrått eller någon annan ljusare färg istället.

*Tycker att allt är lite för stort, jag gillar smått och överskådligt istället för att leta över hela skärmen. Testade förminska ner till 90% i chrome och det blev genast skönare och mer överskådligt för mig.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Araxes:

Helt klart sämre: Mindre information på mer yta, på trendigt men värdelöst manér.

instämmer helt, för lite info på för mycket yta.
blir till att besöka FZ minde efter mars.

En helt vild tanke: detta är en beta. Vi arbetar fortfarande med designen. Vi kommer korrigera saker inför release. Andas

Precis, vad fan betatesta och påverka i stället. Är på tiden att FZ tar tag i grejer, och att de tar intryck från oss användare är ju väldigt positivt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Araxes:

Helt klart sämre: Mindre information på mer yta, på trendigt men värdelöst manér.

instämmer helt, för lite info på för mycket yta.
blir till att besöka FZ minde efter mars.

En helt vild tanke: detta är en beta. Vi arbetar fortfarande med designen. Vi kommer korrigera saker inför release. Andas

Tycker det är dåligt att ni redan nu visar releaseversionen och struntar i all bra feedback. Kunde ni inte haft en beta eller något?

Medlem

Jag tycker ni ska gå tillbaka till designen från 2000. Den var trevlig att titta på. De senaste 17 årens surfande har gjort ont i både ögon och själ. Det blir inte bättre heller. Det var bättre förr!

Medlem

naah, som sagt, de ni har nu är bästa!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av ClockWise:

Tycker den är snygg, men är mycket tomrum. I alla fall för mig. På höger sida är det typ 1/6 av fönstret som inte används. Tycker även previews är onödiga på kommentarer innan man klickat på "läsa alla kommentarer". Blir rätt pointless att läsa en halv kommentar av 10 person, hade snarare sett att man såg ett visst antal kommentarer istället. De mest gillade kanske.

Print screens
http://imgur.com/a/sT65z

Jag ser att adblocker är aktivt, så annonsytorna är såklart blanka. Sen ska det in mer innehåll i högerspalten.

Jaha, det är därför. Tyckte väl det var lite väl tomt

Medlem

Känns helt klart modernare, men som tidigare nämnt här så är det lite information på stor yta. Samt så ger den mörka bakgrunden en deprimerande känsla.

Medlem

Om man skulle kunna få föreslå något så skulle det vara att göra tydligare skillnad på inläggen/posterna. Ser väldigt ihop smetat ut som det är nu tycker jag, Gillar idéen men det smetigt ut just nu bara.

Avstängd
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av Araxes:

Helt klart sämre: Mindre information på mer yta, på trendigt men värdelöst manér.

Tycker sidan känns betydligt modernare, inte för att det behöver betyda det bättre, men det känns fräscht och trevligt! Dessutom så verkar sidan svara betydligt bättre. Hoppas detta är en feature och inte en belastningssak.

Design är inte värt ett piss utan funktion. Och när man måste scrolla halva dagen för att se lika många rubriker som på gamla sidan är det värdelös funktion.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av ClockWise:

Tycker den är snygg, men är mycket tomrum. I alla fall för mig. På höger sida är det typ 1/6 av fönstret som inte används. Tycker även previews är onödiga på kommentarer innan man klickat på "läsa alla kommentarer". Blir rätt pointless att läsa en halv kommentar av 10 person, hade snarare sett att man såg ett visst antal kommentarer istället. De mest gillade kanske.

Print screens
http://imgur.com/a/sT65z

Jag ser att adblocker är aktivt, så annonsytorna är såklart blanka. Sen ska det in mer innehåll i högerspalten.

Jaha, det är därför. Tyckte väl det var lite väl tomt

Busted!


signatur
Medlem
Skrivet av Cowmine:

Va, trodde man behövde förboka för att få betatesta nu för tiden.

^ this!

Medlem
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av Araxes:

Helt klart sämre: Mindre information på mer yta, på trendigt men värdelöst manér.

Tycker sidan känns betydligt modernare, inte för att det behöver betyda det bättre, men det känns fräscht och trevligt! Dessutom så verkar sidan svara betydligt bättre. Hoppas detta är en feature och inte en belastningssak.

Om du med "modern" menar "Artiklar tillsammans med annonser ihopsmetad till den grad att det blir hemskt" så visst är det modernt alltid.

Hemskt minst sagt.. Ser ut som det vore Modern UI från Win 8.

Medlem

Känns som igår vi bytte till den nuvarande designen, usch så fort tiden går. Snart är man 30 också, snyft.

Skriv svar