Nintendo Switch

Medlem

Återstår att se hur det går för konsolen om ett år. Många indiespel är på väg. Många av dem går redan att spela på dator eller surfplatta. Tyvärr ser bärbara marknaden väldigt annorlunda ut idag med mobiler och surfplattor. Återstår att se om Nintendo lyckas denna gång också på bärbara marknaden.

Zelda ser visserligen väldigt bra ut, men lite dyrt att köpa Switch bara för det spelet, än så länge. Väntar och ser. Känns ibland som att jag har vuxit ur Nintendo. Har dessutom inte tid att spela allt som kommer till dator, ps4 och 3ds.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Arcadia:

"För tydlighetens skull bör det nämnas att jag endast fått med spelet 1-2 Switch, som är väl anpassat för användning tillsammans med Joycons." [...] "Batteritiden varierar beroende på vad du gör, vi lyckades krama exakt tre timmar ur Switchen i Zelda med default-inställningarna."

Känns som att ni undanhåller något!

Haha, blev lite tokigt formulerat, ska försöka städa upp det. Vi hade två testenheter, men majoriteten av det skrevs ur en persons perspektiv.


signatur
Medlem

Den skulle helt klart vara attraktiv om den kostade 1000kr mindre så som handburen konsol.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Bojkott:

Både konsol och spel (Zelda och Bomberman) har skickats, så med lite tur får man det redan i morgon

Från vars?

En från Webhallen och en från Spelbutiken. Verkar dock inte som att det har hänt särskilt mycket när man söker på kollinumren. Så det kan bli att de lämnar deras lager i morgon, och då känns det som att det är 50/50 chans att man får dem innan helgen. Webhallen brukar i regel ta 1 dag från det att paketet lämnar lagret och tills jag kan hämta ut det. Blir det ingen leverans på fredag så blir det nog att dra till Elgiganten eller Netonnet och hoppas på att det finns i lager. Annars kommer det bli en lång helg.

Medlem

Mjölka tjur hade kanske inte varit roligare men utan tvekan mer erotiskt.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Min Switch och Zelda blev skickad idag
Kan inte fredag komma snabbare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Ambassadör
Xbox

Veva med handkontroller för att mjölka kor... Nänä, det är inte en gimmick-konsol detta! Hahaha.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag kommer vänta till julen 2017 och hoppas Switch bundlas med något bra spel samt sjunkit i pris. Hoppas de fixar till barnsjukdomarna tills dess.

Det finns verkligen inga måste ha titlar i nuläget om man redan har en Wii U.

Medlem

Punch Out måste va perfekt gjort till den här konsolen, Megaman, Castlevania, Nintendo har massa klassiker om någon bara gör de. Hoppas spelfronten kommer bli bättre, själv kör jag med Wii U ett tag till.

Medlem

"Funny how nobody talks about Switch's Battery life span"
http://9gag.com/gag/a9rp7EZ


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Kan bara inte rå för att jag tycker grejen med att mjölka kor är helt och hållet bara så jäkla tramsigt, och ptja.. kan väl låta bli att "spela" just detta om det nu blir ett inköp av Switch, men förstår inte riktigt vilken målgrupp Nintendo söker där.

Ge mig Metriod, Zelda och Mario så skall nog farbron bli nöjd! Fast det förstnämda är lika avlägset för stunden som att Nintendo kallas för en spelkonsol anser jag.

Är det bara jag som tycker att Nintendo blir tråkigare för varje generation av konsol som släpps eller är det ett tecken på att jag bara börjar bli gammal och grå? *De va bättre förr!*

Allt var inte bättre förr, det är bara minnena om hur otroligt roligt allt var när man var yngre som man lurar hjärnan med. Eller den lurar sig själv.
Dock har jag noll intresse för Nintendo för tillfället men en hel del spel gillar jag fortfarande. T ex (OBS! bara min personliga smak) Sniper Elite 4, Dishonored 1+2, The Witcher-allt, Fallout, m.m väntar på Mass e.-Andromeda fick Horizon-Zero Dawn idag.

Nintendo? Jag är i den åldern då jag oftast inte har några småbarn att spela med, kanske det är min anledning till att jag skippat de senaste stationära eller handhållna maskinerna. Tror det är därför när man blir äldre. Med åldern kommer visheten . Eller man lugnar ner sig lite och hittar sina egna favoriter, skiter i vad folk tycker. Slutar att gnälla för att man bestämt sig för att en viss konsol eller PC måste vara bäst för att jag äger den. NO MORE FANBOY alltså.

Om Nintendo Switch helt plötsligt börjar släppa otroligt intressanta spel, enligt min smak, köper jag kanske en. Vem vet?

Skribent
Skrivet av Över45:
Skrivet av Berling:

Kan bara inte rå för att jag tycker grejen med att mjölka kor är helt och hållet bara så jäkla tramsigt, och ptja.. kan väl låta bli att "spela" just detta om det nu blir ett inköp av Switch, men förstår inte riktigt vilken målgrupp Nintendo söker där.

Ge mig Metriod, Zelda och Mario så skall nog farbron bli nöjd! Fast det förstnämda är lika avlägset för stunden som att Nintendo kallas för en spelkonsol anser jag.

Är det bara jag som tycker att Nintendo blir tråkigare för varje generation av konsol som släpps eller är det ett tecken på att jag bara börjar bli gammal och grå? *De va bättre förr!*

Allt var inte bättre förr, det är bara minnena om hur otroligt roligt allt var när man var yngre som man lurar hjärnan med. Eller den lurar sig själv.
Dock har jag noll intresse för Nintendo för tillfället men en hel del spel gillar jag fortfarande. T ex (OBS! bara min personliga smak) Sniper Elite 4, Dishonored 1+2, The Witcher-allt, Fallout, m.m väntar på Mass e.-Andromeda fick Horizon-Zero Dawn idag.

Nintendo? Jag är i den åldern då jag oftast inte har några småbarn att spela med, kanske det är min anledning till att jag skippat de senaste stationära eller handhållna maskinerna. Tror det är därför när man blir äldre. Med åldern kommer visheten . Eller man lugnar ner sig lite och hittar sina egna favoriter, skiter i vad folk tycker. Slutar att gnälla för att man bestämt sig för att en viss konsol eller PC måste vara bäst för att jag äger den. NO MORE FANBOY alltså.

Om Nintendo Switch helt plötsligt börjar släppa otroligt intressanta spel, enligt min smak, köper jag kanske en. Vem vet?

Jag har med åldern börjat krypa tillbaka till Nintendo. Nu när de verkar ha fått indies med på tåget, så blir de än mer intressanta. En annan grej det är gubbvarning på är ju hur jäkla mycket det lockar att kunna spela Nintendo i sängen

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Arcadia:

"För tydlighetens skull bör det nämnas att jag endast fått med spelet 1-2 Switch, som är väl anpassat för användning tillsammans med Joycons." [...] "Batteritiden varierar beroende på vad du gör, vi lyckades krama exakt tre timmar ur Switchen i Zelda med default-inställningarna."

Känns som att ni undanhåller något!

Haha, blev lite tokigt formulerat, ska försöka städa upp det. Vi hade två testenheter, men majoriteten av det skrevs ur en persons perspektiv.

Släpp hörnflaggan och kom in i matchen Calle.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Över45:
Skrivet av Berling:

Kan bara inte rå för att jag tycker grejen med att mjölka kor är helt och hållet bara så jäkla tramsigt, och ptja.. kan väl låta bli att "spela" just detta om det nu blir ett inköp av Switch, men förstår inte riktigt vilken målgrupp Nintendo söker där.

Ge mig Metriod, Zelda och Mario så skall nog farbron bli nöjd! Fast det förstnämda är lika avlägset för stunden som att Nintendo kallas för en spelkonsol anser jag.

Är det bara jag som tycker att Nintendo blir tråkigare för varje generation av konsol som släpps eller är det ett tecken på att jag bara börjar bli gammal och grå? *De va bättre förr!*

Allt var inte bättre förr, det är bara minnena om hur otroligt roligt allt var när man var yngre som man lurar hjärnan med. Eller den lurar sig själv.
Dock har jag noll intresse för Nintendo för tillfället men en hel del spel gillar jag fortfarande. T ex (OBS! bara min personliga smak) Sniper Elite 4, Dishonored 1+2, The Witcher-allt, Fallout, m.m väntar på Mass e.-Andromeda fick Horizon-Zero Dawn idag.

Nintendo? Jag är i den åldern då jag oftast inte har några småbarn att spela med, kanske det är min anledning till att jag skippat de senaste stationära eller handhållna maskinerna. Tror det är därför när man blir äldre. Med åldern kommer visheten . Eller man lugnar ner sig lite och hittar sina egna favoriter, skiter i vad folk tycker. Slutar att gnälla för att man bestämt sig för att en viss konsol eller PC måste vara bäst för att jag äger den. NO MORE FANBOY alltså.

Om Nintendo Switch helt plötsligt börjar släppa otroligt intressanta spel, enligt min smak, köper jag kanske en. Vem vet?

Jag har med åldern börjat krypa tillbaka till Nintendo. Nu när de verkar ha fått indies med på tåget, så blir de än mer intressanta. En annan grej det är gubbvarning på är ju hur jäkla mycket det lockar att kunna spela Nintendo i sängen

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Arcadia:

"För tydlighetens skull bör det nämnas att jag endast fått med spelet 1-2 Switch, som är väl anpassat för användning tillsammans med Joycons." [...] "Batteritiden varierar beroende på vad du gör, vi lyckades krama exakt tre timmar ur Switchen i Zelda med default-inställningarna."

Känns som att ni undanhåller något!

Haha, blev lite tokigt formulerat, ska försöka städa upp det. Vi hade två testenheter, men majoriteten av det skrevs ur en persons perspektiv.

Släpp hörnflaggan och kom in i matchen Calle.

Ja det där med sängen är ju inte dumt. :-). Grejar med surfplattan lite väl länge just där på kvällen /natten. Men hur det än blir lär jag nog vänta ett bra tag innan jag skaffar en Switch. Jag vill ha många spel att köpa direkt om jag blir en Nintendo nörd igen. Godnatt :-).

Medlem

Switch saknar grundläggande funktionalitet och dras med allvarliga problem enligt denna review:
https://www.wired.com/2017/03/review-nintendo-switch/
"Left Joy-Con doesn't work when I play on the TV, making TV play impossible. Can't charge controllers while playing on TV. Can't charge the tablet in kickstand mode. Review unit has no online functionality at all yet." Betyg: 5/10
Och för detta vill nintendo ha hutlösa 3700 kr enbart för konsollen. Vilket skämt!

Medlem
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av Cyras:

Jag välkomnar alltid nytänkande från Nintendo, tycker snarare att bakåtsträvan är enormt tråkigt. Vill inte ha samma upplevelser om och om igen

Kan inte tänka mig att mjölka nötkreatur blir speciellt utvecklande, men vem vet.. det kanske finns achivements för snabbast mjölkning, osv.

Skämt och sido, bakåtsträvan är aldrig bra, men jag tycker att Nintendo ofta numera väljer märkliga vägar.

Mjölkningspelet är fett nice, jag är såklart dem ko som min flickvän mjölkAr..Blev så mycket bättre då,sen utbrister jag i ett, wedon'tdont have a cow here, but we do have a bull...LooooLOooLlOLll

Gnällkuk
Skrivet av roftg:
Skrivet av Berling:
Skrivet av Cyras:

Jag välkomnar alltid nytänkande från Nintendo, tycker snarare att bakåtsträvan är enormt tråkigt. Vill inte ha samma upplevelser om och om igen

Kan inte tänka mig att mjölka nötkreatur blir speciellt utvecklande, men vem vet.. det kanske finns achivements för snabbast mjölkning, osv.

Skämt och sido, bakåtsträvan är aldrig bra, men jag tycker att Nintendo ofta numera väljer märkliga vägar.

Mjölkningspelet är fett nice, jag är såklart dem ko som min flickvän mjölkAr..Blev så mycket bättre då,sen utbrister jag i ett, wedon'tdont have a cow here, but we do have a bull...LooooLOooLlOLll

...cringe


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av fARLIGT:

Med risk för att låta korkad men går det inte ladda kontrollerna utan den där charging grip?
Ser den är fullbokad på webhallen så börjar lite orolig..
Inget förvånar med Nintendo längre..

Finns tre sätt att ladda joy-con: När de är kopplade på själva basenheten, charging grip eller joy-con charging dock.

Den är fullbokad hos populära online återförsäljare, men du kan förmodligen hitta enheter att köpa i butiker som ICA Maxi, El-Giganten, Siba, Netonnet, Mediamarkt etc. Kan vara bra att vara där i tid på fredag, beroende på vart du bor antar jag.

Okej, basenheten är det man håller i när man spelar?
Tänkte om jag spelar på tv så laddas kontrollerna eller om jag behöva charging grip då?

Medlem
Skrivet av devilrat:

Switch saknar grundläggande funktionalitet och dras med allvarliga problem enligt denna review:
https://www.wired.com/2017/03/review-nintendo-switch/
"Left Joy-Con doesn't work when I play on the TV, making TV play impossible. Can't charge controllers while playing on TV. Can't charge the tablet in kickstand mode. Review unit has no online functionality at all yet." Betyg: 5/10
Och för detta vill nintendo ha hutlösa 3700 kr enbart för konsollen. Vilket skämt!

Låter som ett måndagsexemplar(förhoppningsvis), bortsett från avsaknad av onlinestöd.

Medlem

Så 10st usb, men ingen hdmi-utgång listad under anslutningar? Hmmmm....

Finns även NFC i en Joy-con.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av devilrat:

Switch saknar grundläggande funktionalitet och dras med allvarliga problem enligt denna review:
https://www.wired.com/2017/03/review-nintendo-switch/
"Left Joy-Con doesn't work when I play on the TV, making TV play impossible. Can't charge controllers while playing on TV. Can't charge the tablet in kickstand mode. Review unit has no online functionality at all yet." Betyg: 5/10
Och för detta vill nintendo ha hutlösa 3700 kr enbart för konsollen. Vilket skämt!

Vi har läst om problemen med anslutningen men inte upplevt dem själva.


signatur
Medlem
Skrivet av fARLIGT:
Skrivet av Cyras:
Skrivet av fARLIGT:

Med risk för att låta korkad men går det inte ladda kontrollerna utan den där charging grip?
Ser den är fullbokad på webhallen så börjar lite orolig..
Inget förvånar med Nintendo längre..

Finns tre sätt att ladda joy-con: När de är kopplade på själva basenheten, charging grip eller joy-con charging dock.

Den är fullbokad hos populära online återförsäljare, men du kan förmodligen hitta enheter att köpa i butiker som ICA Maxi, El-Giganten, Siba, Netonnet, Mediamarkt etc. Kan vara bra att vara där i tid på fredag, beroende på vart du bor antar jag.

Okej, basenheten är det man håller i när man spelar?
Tänkte om jag spelar på tv så laddas kontrollerna eller om jag behöva charging grip då?

Yes, basenheten är den man kan antigen hålla i (joy-con anslutna på vardera sida) eller sätta i dockstationen för att spela på TV. För att ladda joy-con samtidigt som du spelar på TVn (med basenheten dockad), då behöver du charging grip. Men värt att notera är att joy-con har en batteritid på 20 timmar. Så länge du kommer ihåg att sätta dem på laddning efter varje spelsession så tror jag inte du kommer ha några problem med batteritider.

Jag rekommenderar att du väntar med att införskaffa ett charging grip, se hur det fungerar med din användning utan.

Medlem

Är det möjligt att få plats med switchen i dockan i en tv-bänk med en höjd på 40cm?
Köper jag en vill jag inte den ska stå uppe på bänken.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem

Äntligen några sansade kommentarer kring Switch. Jag har varit nära att falla för hypen och slå till redan nu, men har tackvare ovan kommentarer beslutat att vänta och se. Konceptet är förbaskat läckert, frågan är hur det artar sig rent praktiskt med batteritiden på sik, AAA-speltitlar mm.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Balkp:

Är det möjligt att få plats med switchen i dockan i en tv-bänk med en höjd på 40cm?
Köper jag en vill jag inte den ska stå uppe på bänken.

Så länge du lever med att det blir lite bökigt att sätta enheten i dockan så.


signatur
Medlem

Ska bli intressant att. läsa hur många som får problem med kontrollerna, en av dom 2 kontrollerna har ju en förmåga att tappa kontakten med Switch har man läst.

Medlem
Skrivet av LaserBrain:

Ska bli intressant att. läsa hur många som får problem med kontrollerna, en av dom 2 kontrollerna har ju en förmåga att tappa kontakten med Switch har man läst.

Ja, finns en hel del rapporter om detta. Lär inte bli en rolig historia. Behöva köpa ytterligare Pro.controller för svinaktiga 800 kr för att ens kunna spela. Nej tack. Smartaste är helt klart att vänta tills barnsjukdomarna är borta, ett gediget spelbibliotek byggts upp med rejäla stortitlar för om det uteblir är konsollen inte mycket värd. Sen att priset kommer sjunka också är ju aldrig fel :-). Har ingen brådska.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Så många accessoarer att hålla koll på! Men nu har jag en fråga. En funktion jag uppskattar väldigt mycket hos Wii U är att man kan koppla in hörlurar direkt i plattan, och skickat allt ljud genom den istället för tv:n. Väldigt lämpligt för oss som bor med andra. Kan man göra detta med Switch? D.v.s. låta plattan sitta inkopplad i tv:n, men kanske få ljud genom joycon-kontrollen.

Nej det funkar inte / Saknas stöd.

MEG
Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Berling:
Skrivet av Cyras:

Jag välkomnar alltid nytänkande från Nintendo, tycker snarare att bakåtsträvan är enormt tråkigt. Vill inte ha samma upplevelser om och om igen

Kan inte tänka mig att mjölka nötkreatur blir speciellt utvecklande, men vem vet.. det kanske finns achivements för snabbast mjölkning, osv.

Skämt och sido, bakåtsträvan är aldrig bra, men jag tycker att Nintendo ofta numera väljer märkliga vägar.

Jag tycker mer det känns som de tar strategiska snedsteg. Här har de eldat på världen med Super Mario Run och framför allt Pokémon Go. Varför i hela friden ser de inte till att ha någon av dessa titlar i någon slags Switch-utgåva till releasen?

Håller med, Nintendo har nu enligt min åsikt inte bara gjort ett snedsteg utan flera, vilket är väldigt konstigt. Kanske det beror på strukturen av företaget och att det bara sitter gamla gubbar längst upp som inte hänger med i utvecklingen (en gissning).


signatur

Death is only the beginning

Medlem

En mer djupgående recension:

https://www.youtube.com/watch?v=8GsXbuR23WU


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

En mer djupgående recension:

https://www.youtube.com/watch?v=8GsXbuR23WU

Tänkte just referera till den, känns som att kontrollerna är det största problemet just nu. Pro kontrollen känns som ett måste och borde ha ingått i priset, nu landar priset istället på 4500kr, +600kr om man vill ha något vettigt spel, tycker även Zelda borde ha ingått i priset..

Dvs det riktiga priset idag blir ca 5100kr för konsolen, en vettig kontroller och ett spel =/. Även om det funnits ett paketpris där Zelda och Pro kontrollen igått för kanske runt 4000-4500kr hade det känns som alldeles för högt, speciellt med tanke på att det typ inte finns några övriga bra spel.

123
Skriv svar