Nintendo Switchs batteritid testad

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av fzusr:

Ja, men sen kanske man inte vill sitta vid elurtaget hela tiden medans man spelar. Annars kan man ju lika gärna slopa batteriet helt.

Sen är ju detta mätvärden för en helt ny produkt med färskt batteri i gott skick. Det tar inte länge innan batteriet bara ger halva kapaciteten.

Tycker utvecklingen går åt helt fel håll, ska inte behöva finnas massa uttag överallt, vi behöver bättre batterier och mer energisnåla komponenter istället, samt bättre optimerad kod som inte överbelastar hårdvaran på samma sätt som den gör idag (vilket kan göra underverk för batteritider).

Vill även minnas att Gameboy vann över den avsevärt tekniskt överlägsna Gamegear (som i princip var en flopp) mycket tack vare att den hade extremt mycket längre batteritid.

Tekniken i switch är mycket mer energisnål än den i en gameboy, batteritekniken har dock inte kommit långt alls och det finns ingen att skylla på där, det är bara ett faktum.

Alla vill ha bättre batteriteknik!

Jo, men jag vill ändå hävda att Nintendo tagit sig vatten över huvudet med hårdvarukonfigurationen om de inte lyckas få batteriet att hålla längre än så här. De siktar ju ändå inte på högsta möjliga prestanda (de har de inte gjort sedan Gamecube kom ut) så tycker de gott kunnat skruva tillbaka klockfrekvenserna lite grann.

eld
Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av eld:
Skrivet av fzusr:

Ja, men sen kanske man inte vill sitta vid elurtaget hela tiden medans man spelar. Annars kan man ju lika gärna slopa batteriet helt.

Sen är ju detta mätvärden för en helt ny produkt med färskt batteri i gott skick. Det tar inte länge innan batteriet bara ger halva kapaciteten.

Tycker utvecklingen går åt helt fel håll, ska inte behöva finnas massa uttag överallt, vi behöver bättre batterier och mer energisnåla komponenter istället, samt bättre optimerad kod som inte överbelastar hårdvaran på samma sätt som den gör idag (vilket kan göra underverk för batteritider).

Vill även minnas att Gameboy vann över den avsevärt tekniskt överlägsna Gamegear (som i princip var en flopp) mycket tack vare att den hade extremt mycket längre batteritid.

Tekniken i switch är mycket mer energisnål än den i en gameboy, batteritekniken har dock inte kommit långt alls och det finns ingen att skylla på där, det är bara ett faktum.

Alla vill ha bättre batteriteknik!

Jo, men jag vill ändå hävda att Nintendo tagit sig vatten över huvudet med hårdvarukonfigurationen om de inte lyckas få batteriet att hålla längre än så här. De siktar ju ändå inte på högsta möjliga prestanda (de har de inte gjort sedan Gamecube kom ut) så tycker de gott kunnat skruva tillbaka klockfrekvenserna lite grann.

Det har dom, det finns en anledning till varför switchen är nerklockad i portabelt läge.

det finns ju två alterntiv:

1. köra snålare hårdvara, men då pratar vi om att gå ner en otrolig mängd prestanda bara för att dubbla batteritiden.
2. större batteri, men då kommer switchen eventuellt sluta upp som en kub.

Det här är så gott som det kan bli i dagens läge.

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av eld:
Skrivet av fzusr:

Ja, men sen kanske man inte vill sitta vid elurtaget hela tiden medans man spelar. Annars kan man ju lika gärna slopa batteriet helt.

Sen är ju detta mätvärden för en helt ny produkt med färskt batteri i gott skick. Det tar inte länge innan batteriet bara ger halva kapaciteten.

Tycker utvecklingen går åt helt fel håll, ska inte behöva finnas massa uttag överallt, vi behöver bättre batterier och mer energisnåla komponenter istället, samt bättre optimerad kod som inte överbelastar hårdvaran på samma sätt som den gör idag (vilket kan göra underverk för batteritider).

Vill även minnas att Gameboy vann över den avsevärt tekniskt överlägsna Gamegear (som i princip var en flopp) mycket tack vare att den hade extremt mycket längre batteritid.

Tekniken i switch är mycket mer energisnål än den i en gameboy, batteritekniken har dock inte kommit långt alls och det finns ingen att skylla på där, det är bara ett faktum.

Alla vill ha bättre batteriteknik!

Jo, men jag vill ändå hävda att Nintendo tagit sig vatten över huvudet med hårdvarukonfigurationen om de inte lyckas få batteriet att hålla längre än så här. De siktar ju ändå inte på högsta möjliga prestanda (de har de inte gjort sedan Gamecube kom ut) så tycker de gott kunnat skruva tillbaka klockfrekvenserna lite grann.

Det har dom, det finns en anledning till varför switchen är nerklockad i portabelt läge.

det finns ju två alterntiv:

1. köra snålare hårdvara, men då pratar vi om att gå ner en otrolig mängd prestanda bara för att dubbla batteritiden.
2. större batteri, men då kommer switchen eventuellt sluta upp som en kub.

Det här är så gott som det kan bli i dagens läge.

Det du skriver visar ju också på att Switch kanske mått bättre som en stationär konsol. Nu blir bärbarheten en gimmick, baserad på en kompromisslösning. Du kan ta med konsolen. Men när batteriet är slut så får du spendera ett par timmar vid ett eluttag för att ladda upp den. Det låter som en bristfällig reskamrat. Jag tror när hypen lagt sig så kommer de flesta använda sin Switch i hemmet. Och då betyder portabiliteten väldigt lite.

Som exempel, i lanseringstrailern tar man med sig konsolen och spelar på en fest. Utmärkt, men glöm för tusan inte laddaren hemma och se till att samla kompisarna max 2 meter från ett eluttag.

Medlem

Är det inte bättre med hyfsad batteritid och smidig enhet när man alltid har möjligheten att han en powerbank för 200kr i fickan som dubblar tiden om man så vill?

Medlem

Bra batteritid tycker jag!

Köp en fet powerbank, vad är problemet? Lär ju ha en väska där du förvarar switchen om du är på resande fot och där i lär ju en powerbank få plats också.


signatur

Ducati Streetfighter 848

eld
Medlem
Skrivet av Bennii:

Det du skriver visar ju också på att Switch kanske mått bättre som en stationär konsol. Nu blir bärbarheten en gimmick, baserad på en kompromisslösning. Du kan ta med konsolen. Men när batteriet är slut så får du spendera ett par timmar vid ett eluttag för att ladda upp den. Det låter som en bristfällig reskamrat. Jag tror när hypen lagt sig så kommer de flesta använda sin Switch i hemmet. Och då betyder portabiliteten väldigt lite.

Som exempel, i lanseringstrailern tar man med sig konsolen och spelar på en fest. Utmärkt, men glöm för tusan inte laddaren hemma och se till att samla kompisarna max 2 meter från ett eluttag.

Det får tiden visa sig. Snackar vi om pendlande till jobb och skola så räcker batteritiden och laddandet även om man önskar sig mer.

Jag tror inte nintendo hade klarat ännu en stationär konsoll då det inte hade stuckit ut mycket ur mängden, men nu är ju switchen en portabel enhet.

Medlem
Skrivet av Whizper:

Men vadå, man kan väl ha med sig en batteriusbladdare eller vad drt heter i värsta fall om man ska flyga jorden rubt lixom? En sån där batteribank?

Och en sak jag undrar är, vad händer om man laddar batteriet i dockan konstant??? Försämras inte batteriet heeeela tiden lite då?

Skulle tro att det fungerar likannade som dagens mobiler, att den slutar ladda när den når 100%, och när den är dockad och inte behöver laddas så tror jag att den "går förbi" batteriet och bara kör på strömfrån väggen. Så borde inte vara mer märkbart än vanligt slitage på mobil.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det du skriver visar ju också på att Switch kanske mått bättre som en stationär konsol. Nu blir bärbarheten en gimmick, baserad på en kompromisslösning. Du kan ta med konsolen. Men när batteriet är slut så får du spendera ett par timmar vid ett eluttag för att ladda upp den. Det låter som en bristfällig reskamrat. Jag tror när hypen lagt sig så kommer de flesta använda sin Switch i hemmet. Och då betyder portabiliteten väldigt lite.

Som exempel, i lanseringstrailern tar man med sig konsolen och spelar på en fest. Utmärkt, men glöm för tusan inte laddaren hemma och se till att samla kompisarna max 2 meter från ett eluttag.

Om du tänker spela Breath of the Wild på festen, då kan det bli svårt om ni av någon anledning skulle spendera mer än 2.5h av er tid framför spelet. Låter ju inte direkt troligt tycker jag. Men ska du spela något som 1–2 Switch, då är batteritiden 4-6h gissningsvis. Dessa 2.5h timmar är för mer krävande spel så som BotW.

Sen att kalla bärbarhet en gimmick... Nintendo ger dig friheten att använda Switch på det sett du föredrar. Bara för att Du föredrar att spela framför TVn så gör inte all det. Bara för att Du inte kan tänka dig ha med dig ett extra batteri för att få mer speltid av BotW när du är på språng, betyder inte att alla gör det.

Att ge användaren frihet att använda systemet på deras villkor, äsh, bara en gimmick.

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Bennii:

Det du skriver visar ju också på att Switch kanske mått bättre som en stationär konsol. Nu blir bärbarheten en gimmick, baserad på en kompromisslösning. Du kan ta med konsolen. Men när batteriet är slut så får du spendera ett par timmar vid ett eluttag för att ladda upp den. Det låter som en bristfällig reskamrat. Jag tror när hypen lagt sig så kommer de flesta använda sin Switch i hemmet. Och då betyder portabiliteten väldigt lite.

Som exempel, i lanseringstrailern tar man med sig konsolen och spelar på en fest. Utmärkt, men glöm för tusan inte laddaren hemma och se till att samla kompisarna max 2 meter från ett eluttag.

Om du tänker spela Breath of the Wild på festen, då kan det bli svårt om ni av någon anledning skulle spendera mer än 2.5h av er tid framför spelet. Låter ju inte direkt troligt tycker jag. Men ska du spela något som 1–2 Switch, då är batteritiden 4-6h gissningsvis. Dessa 2.5h timmar är för mer krävande spel så som BotW.

Sen att kalla bärbarhet en gimmick... Nintendo ger dig friheten att använda Switch på det sett du föredrar. Bara för att Du föredrar att spela framför TVn så gör inte all det. Bara för att Du inte kan tänka dig ha med dig ett extra batteri för att få mer speltid av BotW när du är på språng, betyder inte att alla gör det.

Att ge användaren frihet att använda systemet på deras villkor, äsh, bara en gimmick.

Ja, jag tycker att det är en gimmick. Du behöver inte hålla med.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mortaigne:

Uselt.

På vilket sätt är det uselt? I vilka situationer vill du lira Zelda längre än 2,5 timmar?

Uselt som i att det är för kort. Släpa med sig en hel ryggsäck med powerbanks, haka upp sig med sladd där det går är inte min definition av smidigt. Åsikter, de varierar oO.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Bennii:

Det du skriver visar ju också på att Switch kanske mått bättre som en stationär konsol. Nu blir bärbarheten en gimmick, baserad på en kompromisslösning. Du kan ta med konsolen. Men när batteriet är slut så får du spendera ett par timmar vid ett eluttag för att ladda upp den. Det låter som en bristfällig reskamrat. Jag tror när hypen lagt sig så kommer de flesta använda sin Switch i hemmet. Och då betyder portabiliteten väldigt lite.

Som exempel, i lanseringstrailern tar man med sig konsolen och spelar på en fest. Utmärkt, men glöm för tusan inte laddaren hemma och se till att samla kompisarna max 2 meter från ett eluttag.

Om du tänker spela Breath of the Wild på festen, då kan det bli svårt om ni av någon anledning skulle spendera mer än 2.5h av er tid framför spelet. Låter ju inte direkt troligt tycker jag. Men ska du spela något som 1–2 Switch, då är batteritiden 4-6h gissningsvis. Dessa 2.5h timmar är för mer krävande spel så som BotW.

Sen att kalla bärbarhet en gimmick... Nintendo ger dig friheten att använda Switch på det sett du föredrar. Bara för att Du föredrar att spela framför TVn så gör inte all det. Bara för att Du inte kan tänka dig ha med dig ett extra batteri för att få mer speltid av BotW när du är på språng, betyder inte att alla gör det.

Att ge användaren frihet att använda systemet på deras villkor, äsh, bara en gimmick.

Ja, jag tycker att det är en gimmick. Du behöver inte hålla med.

Och tur är det, tänk va tråkig vår värld hade varit om alla hade samma tankesätt som du.

k3m
Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Bennii:

Det du skriver visar ju också på att Switch kanske mått bättre som en stationär konsol. Nu blir bärbarheten en gimmick, baserad på en kompromisslösning. Du kan ta med konsolen. Men när batteriet är slut så får du spendera ett par timmar vid ett eluttag för att ladda upp den. Det låter som en bristfällig reskamrat. Jag tror när hypen lagt sig så kommer de flesta använda sin Switch i hemmet. Och då betyder portabiliteten väldigt lite.

Som exempel, i lanseringstrailern tar man med sig konsolen och spelar på en fest. Utmärkt, men glöm för tusan inte laddaren hemma och se till att samla kompisarna max 2 meter från ett eluttag.

Om du tänker spela Breath of the Wild på festen, då kan det bli svårt om ni av någon anledning skulle spendera mer än 2.5h av er tid framför spelet. Låter ju inte direkt troligt tycker jag. Men ska du spela något som 1–2 Switch, då är batteritiden 4-6h gissningsvis. Dessa 2.5h timmar är för mer krävande spel så som BotW.

Sen att kalla bärbarhet en gimmick... Nintendo ger dig friheten att använda Switch på det sett du föredrar. Bara för att Du föredrar att spela framför TVn så gör inte all det. Bara för att Du inte kan tänka dig ha med dig ett extra batteri för att få mer speltid av BotW när du är på språng, betyder inte att alla gör det.

Att ge användaren frihet att använda systemet på deras villkor, äsh, bara en gimmick.

Ja, jag tycker att det är en gimmick. Du behöver inte hålla med.

Och tur är det, tänk va tråkig vår värld hade varit om alla hade samma tankesätt som du.

patetiskt skrivet. ti ämnet, jag tror Switchen ger minst 4h speltid med halv skärmljus o det funkar för mig.

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Bennii:

Ja, jag tycker att det är en gimmick. Du behöver inte hålla med.

Och tur är det, tänk va tråkig vår värld hade varit om alla hade samma tankesätt som du.

Om alla hade samma tankesätt som jag skulle vi alla gå runt i jeans och svart t-shirt. Alla skulle klaga på att mobiltelefoner blivit för stora att ha i fickan och OLW Grill skulle vara den enda chipssorten du kunde köpa. Kebabrulle skulle vara nationalrätt och skoldagen skulle vara 8 timmar enligt lag för att förbereda ungarna för det verkliga livet. Tro mig, inte ens jag vill leva i den världen.

Medlem

innan jag går in on topic...trots synk "problem" och oro för batteriet, så kan jag se förbi det men va faan, att nintendo går ut och säger att det skall inte vara möjligt att koppla en bluetooth headset gör mig otroligt förbannad, DET ÄR 2017! mer än så har jag inte o säga. Köper inte faktum att det inte finns nog med "badbredd" att köra mer än 2 Joycons (eller fler om man ska lana)

batteri tiden kunde ha varit bättre ja det kan man hålla med om med tanken på storleken (ialf 8000 skulle inte vara allt för omöjligt). Men håller med de flesta att en powerbank skulle lösa detta enkelt och en 10 000 mAH batteri tripplar tiden vilket skulle vara mer än nog för ALLA tillfällen. Enda problemet här är den sega laddningstiden, lite oroväckande faktiskt. kan såå se mig i en situation där jag kör slut på batteriet för att sedan befinna mig i en situation där jag måste ha powerbanken "hängandes" trots man vill vara så portabel och kabelfri samtidigt. fortfarande ingen big deal men men.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Bennii:

Ja, jag tycker att det är en gimmick. Du behöver inte hålla med.

Och tur är det, tänk va tråkig vår värld hade varit om alla hade samma tankesätt som du.

Om alla hade samma tankesätt som jag skulle vi alla gå runt i jeans och svart t-shirt. Alla skulle klaga på att mobiltelefoner blivit för stora att ha i fickan och OLW Grill skulle vara den enda chipssorten du kunde köpa. Kebabrulle skulle vara nationalrätt och skoldagen skulle vara 8 timmar enligt lag för att förbereda ungarna för det verkliga livet. Tro mig, inte ens jag vill leva i den världen.

Hade alla haft samma tankesätt som jag hade vårt samhälle kollapsat för längesen. Alltid lätt att vara ”klok” i efterhand, men menade inte att låta spydig med kommentaren. Jag tycker bara det är tråkigt när folk är för snabba att kalla något annorlunda inom spelvärlden en gimmick. Själv hoppas jag på utveckling och tror inte att konsoler kommer vara relevanta i huvud taget efter ett par generationer om de fortsätter i samma riktning som PS4 och XB1. Menar inte att Switch är lösningen, men ett steg i rätt riktning. Men nu får jag vara klar med att vara off topic…

Skrivet av makedonii:

innan jag går in on topic...trots synk "problem" och oro för batteriet, så kan jag se förbi det men va faan, att nintendo går ut och säger att det skall inte vara möjligt att koppla en bluetooth headset gör mig otroligt förbannad, DET ÄR 2017! mer än så har jag inte o säga. Köper inte faktum att det inte finns nog med "badbredd" att köra mer än 2 Joycons (eller fler om man ska lana)

batteri tiden kunde ha varit bättre ja det kan man hålla med om med tanken på storleken (ialf 8000 skulle inte vara allt för omöjligt). Men håller med de flesta att en powerbank skulle lösa detta enkelt och en 10 000 mAH batteri tripplar tiden vilket skulle vara mer än nog för ALLA tillfällen. Enda problemet här är den sega laddningstiden, lite oroväckande faktiskt. kan såå se mig i en situation där jag kör slut på batteriet för att sedan befinna mig i en situation där jag måste ha powerbanken "hängandes" trots man vill vara så portabel och kabelfri samtidigt. fortfarande ingen big deal men men.

Hade också hoppats på stöd för Bluetooth headset, men har vi tur kanske det finns möjlighet för detta i framtiden.

Jag kan inte se mig själv behöva mer än 2.5h vid något tillfälle, kanske vid något ovanligt tillfälle där jag har en längre resväg. Men det man ska tänka på innan man köper en powerbank är att inte köpa den billigaste skiten från *insert generic store here*. USB-C är fortfarande ett ganska känsligt gränssnitt, så kan bli dumt om man köper fel grejer.

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Bennii:

Ja, jag tycker att det är en gimmick. Du behöver inte hålla med.

Och tur är det, tänk va tråkig vår värld hade varit om alla hade samma tankesätt som du.

Om alla hade samma tankesätt som jag skulle vi alla gå runt i jeans och svart t-shirt. Alla skulle klaga på att mobiltelefoner blivit för stora att ha i fickan och OLW Grill skulle vara den enda chipssorten du kunde köpa. Kebabrulle skulle vara nationalrätt och skoldagen skulle vara 8 timmar enligt lag för att förbereda ungarna för det verkliga livet. Tro mig, inte ens jag vill leva i den världen.

Hade alla haft samma tankesätt som jag hade vårt samhälle kollapsat för längesen. Alltid lätt att vara ”klok” i efterhand, men menade inte att låta spydig med kommentaren. Jag tycker bara det är tråkigt när folk är för snabba att kalla något annorlunda inom spelvärlden en gimmick. Själv hoppas jag på utveckling och tror inte att konsoler kommer vara relevanta i huvud taget efter ett par generationer om de fortsätter i samma riktning som PS4 och XB1. Menar inte att Switch är lösningen, men ett steg i rätt riktning. Men nu får jag vara klar med att vara off topic…

Skrivet av makedonii:

innan jag går in on topic...trots synk "problem" och oro för batteriet, så kan jag se förbi det men va faan, att nintendo går ut och säger att det skall inte vara möjligt att koppla en bluetooth headset gör mig otroligt förbannad, DET ÄR 2017! mer än så har jag inte o säga. Köper inte faktum att det inte finns nog med "badbredd" att köra mer än 2 Joycons (eller fler om man ska lana)

batteri tiden kunde ha varit bättre ja det kan man hålla med om med tanken på storleken (ialf 8000 skulle inte vara allt för omöjligt). Men håller med de flesta att en powerbank skulle lösa detta enkelt och en 10 000 mAH batteri tripplar tiden vilket skulle vara mer än nog för ALLA tillfällen. Enda problemet här är den sega laddningstiden, lite oroväckande faktiskt. kan såå se mig i en situation där jag kör slut på batteriet för att sedan befinna mig i en situation där jag måste ha powerbanken "hängandes" trots man vill vara så portabel och kabelfri samtidigt. fortfarande ingen big deal men men.

Hade också hoppats på stöd för Bluetooth headset, men har vi tur kanske det finns möjlighet för detta i framtiden.

Jag kan inte se mig själv behöva mer än 2.5h vid något tillfälle, kanske vid något ovanligt tillfälle där jag har en längre resväg. Men det man ska tänka på innan man köper en powerbank är att inte köpa den billigaste skiten från *insert generic store here*. USB-C är fortfarande ett ganska känsligt gränssnitt, så kan bli dumt om man köper fel grejer.

jaa tanken slog mig just om vad outputen för Switchen är, om den skall ha 2.4a eller 3.0 och uppöver (fast charge hade varit rena drömmen här).
Står ingeting om det på deras UK specs sida :/ kanske i någon forum någonstans

update: 15v, 2.6A, såg det på iJustines Youtube clip.
på min powerbank står det 5V, 3.1A

borde detta funka trots Volten är 5 istället för 15. min absolut usla och totalt okunniga amatör känsla säger mig att det är väl A som är styrkan och volten är det som driver styrkan, så i teorin skall detta funka. snälla rätta min okunskap om jag har fel

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Bennii:

Ja, jag tycker att det är en gimmick. Du behöver inte hålla med.

Och tur är det, tänk va tråkig vår värld hade varit om alla hade samma tankesätt som du.

Om alla hade samma tankesätt som jag skulle vi alla gå runt i jeans och svart t-shirt. Alla skulle klaga på att mobiltelefoner blivit för stora att ha i fickan och OLW Grill skulle vara den enda chipssorten du kunde köpa. Kebabrulle skulle vara nationalrätt och skoldagen skulle vara 8 timmar enligt lag för att förbereda ungarna för det verkliga livet. Tro mig, inte ens jag vill leva i den världen.

Näh tacka fan för det, grillchips är nästan värst efter dill.

Medlem
Skrivet av makedonii:

update: 15v, 2.6A, såg det på iJustines Youtube clip.
på min powerbank står det 5V, 3.1A

borde detta funka trots Volten är 5 istället för 15. min absolut usla och totalt okunniga amatör känsla säger mig att det är väl A som är styrkan och volten är det som driver styrkan, så i teorin skall detta funka. snälla rätta min okunskap om jag har fel

15v, 2.6A gäller for dockad Switch. Jag skulle nog rekommendera att vänta med att använda någon form av Power Bank tills mer kunniga folk vet vilka specifikationer som gäller och kanske även gjort tester. Två som är kunniga inom detta;

Nathan K: https://plus.google.com/102612254593917101378/posts/MDMJUbqia...
Benson Leung: https://plus.google.com/+BensonLeung

Jag är inte särskilt kunnig inom området, men jag tror det är framförallt kablar man behöver vara försiktig med när det gäller USB-C. Både Nathan och Benson har redan gjort massa tester på kablar och har rekommendationer, men fortfarande enklare att vänta tills det att Switch är släppt innan du handlar / använder vad du har och ser vad folk rekommenderar.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

"De testade sedan att docka konsolen till teven och fortsätta spela. Efter en halvtimmes lirande hade batterinivån nått 10 procent."

Vad innebär detta? Laddas den under tiden? Jag uppfattar detta som att den inte laddar snabbare än vad den tömmer batteriet om man spelar samtidigt som man laddar den? Innebär detta i så fall att om jag startar med den inkopplad i dockan fulladdad så kommer jag vid någon eventuell tidpunkt behöva stänga av för att ladda ikapp?

Hjälp mig förstå, någon :O!

Ja alltså den stöder inte fast charge så den går på en gammal generation liksom. Synd tycker jag faktiskt. Nintendo hade ju kunnat införa det för det priset den kostar. Jag kommer invänta och se om det kommer ngt tillbehör som kan köra fast charge. Vill ju inte vänta hela dagen för spela solo utan teven.

eld
Medlem
Skrivet av Dres81:

Ja alltså den stöder inte fast charge så den går på en gammal generation liksom. Synd tycker jag faktiskt. Nintendo hade ju kunnat införa det för det priset den kostar. Jag kommer invänta och se om det kommer ngt tillbehör som kan köra fast charge. Vill ju inte vänta hela dagen för spela solo utan teven.

Det är qualcomm teknologi som måste licensieras redan från början, det kommer inte finnas några fast charge tillbehör.

Att kalla det gammal generation är dock fel, switchen använder usb-c och med det kommer usb-c pd: laddning med 15v 2.6a, 39 watt, vilket är varför ett 4310mAh batteri laddas på 3 timmar.

Tänk på att 3ds'en med sitt 1400mAh batteri även det tog 3 timmar att ladda fullt ut, så switchen laddar mycket snabbare.

Medlem

Blev lite mindrax över den här konsolen.

Medlem

De gör säkert som med wii u. Släpper switch med ett jättelitet batteri, börjar senare sälja ett större batteri som uppgradering. Ni som har tillgång till switch kan ju skruva bort batteriluckan och titta om det ser ut som på wii u (där originalbatteriet tar upp en väldigt liten del av utrymmet bakom luckan, men högkapacitetsbatteriet fyller ut hela utrymmet).

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av ClockWise:

"De testade sedan att docka konsolen till teven och fortsätta spela. Efter en halvtimmes lirande hade batterinivån nått 10 procent."

Vad innebär detta? Laddas den under tiden? Jag uppfattar detta som att den inte laddar snabbare än vad den tömmer batteriet om man spelar samtidigt som man laddar den? Innebär detta i så fall att om jag startar med den inkopplad i dockan fulladdad så kommer jag vid någon eventuell tidpunkt behöva stänga av för att ladda ikapp?

Hjälp mig förstå, någon :O!

Den laddar när du spelar, inte tvärtom. Om den laddar långsammare för att man spelar är svårt att säga bara baserat på detta, men den kommer inte dra mer än den laddar är en sak som är säker.

Skrivet av Daven:

Kan ju vara värt att nämna att många som fått switchen nu rapporterar problem med att den vänstra joy-con kontrollen tappar sync lite då och då.

http://www.eurogamer.net/articles/2017-02-24-concerns-for-nin...

http://www.polygon.com/2017/2/23/14711932/nintendo-switch-joy...

Det är inte endast den vänstra, det är båda. Det är inte att den "tappar sync", det är för att Bluetooth signalen förmodligen är för svag, så signalen blir känslig för motstånd när den är längre ifrån enheten. Motståndet i detta fall kan vara vår kropp/händer. Så det går att undvika om du inte sitter för långt bort från dockan, sedan självklart så finns inte problemet när man använder den bärbart.

Men Nintendo är nog väl medvetna om problemet vid det här laget, så förhoppningsvis kan de uppdatera firmware strax efter release.

Och människor blir extra bra motstånd då vatten är bra på att absorbera strålning.

Medlem

Carl Johansson-Sundelius snälla sluta vara så jävla positiv! Batteritiden suger och det är ett faktum.

Medlem

Om batteritiden är 2,5h på en ny enhet. vad kommer den då vara på en äldre? Jag tror inte på något andrahandsvärde för Nintendo Switch. Och dra med ännu en pryl när man ska iväg känns inte speciellt troligt eftersom enheten saknar plats för simkort.


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

nej detta är tyvärr sunkig batteritid för att vara en konsoll man kan ha som bärbar duger det fan inte, och speciellt med tanke på att den nästan kommer kosta lika mycket som en ps4 pro.

Medlem
Skrivet av Aidi:

Carl Johansson-Sundelius snälla sluta vara så jävla positiv! Batteritiden suger och det är ett faktum.

Nej det är inget jävla faktum. DU tycker så, det gör det inte till faktum, utan en åsikt.

För mig är det fullt tillräckligt, OCH DÄRMED BASTA!


signatur

Ducati Streetfighter 848

12
Skriv svar