The Hunter: Call of the Wild

Robot
The Hunter: Call of the Wild

Uppföljaren till det utmärkta men kritiserade jaktspelet är utsökt. Och förtjänar kritik.

#avalanche, #the-hunter, #just-cause, #expansive-worlds, #the-hunter-call-of-the-wild, #dayz


Medlem
The Hunter: Call of the Wild

Jäklar vad snyggt! Påminner mig lite om grafiken i Ethan Carter.
Ser rätt mysigt ut också. Kanske värt att spela även fast jag är helt ointresserad av jakt?


signatur

Have a good time!

Medlem

Det är inte bara buggigt, utan så ofärdigt att man häpnar över att inte hitta en "Early access"-stämpel någonstans på Steam-sidan.

Det kraschar, det har minnesläckor, det hittar inte vanliga trådade Xbox-gamepads, att binda om kontrollerna buggar, djur fastnar i marken, ljud och skärmupplösning stökar. Vidare: gränssnittet är kasst.

men vi ger ett trasigt spel 3 av 5....

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Det är inte bara buggigt, utan så ofärdigt att man häpnar över att inte hitta en "Early access"-stämpel någonstans på Steam-sidan.

Det kraschar, det har minnesläckor, det hittar inte vanliga trådade Xbox-gamepads, att binda om kontrollerna buggar, djur fastnar i marken, ljud och skärmupplösning stökar. Vidare: gränssnittet är kasst.

men vi ger ett trasigt spel 3 av 5....

Du bör kanske tänka på att alla inte upplever dom problemen. Jag har t.e.x haft en relativt problemfri upplevelse med The Hunter: Call Of The Wild. Förutom en del konstig pathfinding för djuren ibland och dåligt gränssnitt så har det fungerat bra.


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Avstängd

"I Oregon-trakten väntar diverse hjortdjur, prärievarg, och svartbjörn, medan europeiska jägare ställs inför dovhjort, räv, rådjur, vildsvin, visent och – förstås – älg."

Älgen finns i Oregon trakten och kallas för moose medan den som finns I europeiska trakten är vapitihjort och kallas för Roosevelt elk. Elk är inte älg.

Jag kommer ihåg när man gick i 4:an så hade man en bok som användes i engelska lektioner där en gubbe som heter Mr Mooney och diverse djur från olika länder t ex Leo från Afrika förekom i. Men det anmärkningsvärda var Edgar som var en älg från Sverige. På engelska presenterade sig Edgar så här: Hello! I'm Edgar, I'm an elk from Sweden. Edgar var alltså en älg från Sverige, men elk är inte älg, moose är älg. Elk är hjort.

Undrar om den bok fortfarande användes och om misstaget rättades till.

Medlem

Är så jäkla kluven om kag ska skaffa spelet eller ej. Känns som det är rätt avkopplande atmosfär i spelet och så är jag intresserad utav jakt men klagomålen på spelets skick känns inte så himmla bra.

Någon som äger spelet och har spelat en bit som kan ge mig ett snabbt "köp" eller "avstå"

Edit: Kunde fan inte hålla mig särskilt länge efter jag skrev inlägget, blev fan ett köp. Bira och jakt, sicken fredagskväll!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Säkert bra men jag hade hellre sett ett mad Max 2 göras.
Någon som undrar så är mad Max spelet ett hur bra som helst spel.

Medlem
Skrivet av xtrem11:

men elk är inte älg, moose är älg. Elk är hjort.

Intressant. Jag tvivlar inte på det du skriver, utan konstaterade bara att Google translate inte håller med (enligt den är älg = både moose och elk, och hjort = deer). Men Google translate skjuter ju hej vilt från höften ibland

Medlem
Skrivet av xtrem11:

"I Oregon-trakten väntar diverse hjortdjur, prärievarg, och svartbjörn, medan europeiska jägare ställs inför dovhjort, räv, rådjur, vildsvin, visent och – förstås – älg."

Älgen finns i Oregon trakten och kallas för moose medan den som finns I europeiska trakten är vapitihjort och kallas för Roosevelt elk. Elk är inte älg.

Jag kommer ihåg när man gick i 4:an så hade man en bok som användes i engelska lektioner där en gubbe som heter Mr Mooney och diverse djur från olika länder t ex Leo från Afrika förekom i. Men det anmärkningsvärda var Edgar som var en älg från Sverige. På engelska presenterade sig Edgar så här: Hello! I'm Edgar, I'm an elk from Sweden. Edgar var alltså en älg från Sverige, men elk är inte älg, moose är älg. Elk är hjort.

Undrar om den bok fortfarande användes och om misstaget rättades till.

Elk är brittiska namnet på älg. Dessutom refererar elk till den eurasiska älgpopulationen.
Åtminstone enligt Wikipedia.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

MEG
Medlem

Hoppas det kommer en Norrländsk version (Jägarna)


signatur

Death is only the beginning

Avstängd
Skrivet av ArcticFire:
Skrivet av xtrem11:

"I Oregon-trakten väntar diverse hjortdjur, prärievarg, och svartbjörn, medan europeiska jägare ställs inför dovhjort, räv, rådjur, vildsvin, visent och – förstås – älg."

Älgen finns i Oregon trakten och kallas för moose medan den som finns I europeiska trakten är vapitihjort och kallas för Roosevelt elk. Elk är inte älg.

Jag kommer ihåg när man gick i 4:an så hade man en bok som användes i engelska lektioner där en gubbe som heter Mr Mooney och diverse djur från olika länder t ex Leo från Afrika förekom i. Men det anmärkningsvärda var Edgar som var en älg från Sverige. På engelska presenterade sig Edgar så här: Hello! I'm Edgar, I'm an elk from Sweden. Edgar var alltså en älg från Sverige, men elk är inte älg, moose är älg. Elk är hjort.

Undrar om den bok fortfarande användes och om misstaget rättades till.

Elk är brittiska namnet på älg. Dessutom refererar elk till den eurasiska älgpopulationen.
Åtminstone enligt Wikipedia.

Intressant. Men åtminstone i spelet kallas älgen för moose och är på den nordamerikanska trakten.

Medlem

Bara kört detta i 2-3 timmar, köpte det idag, och jag har spelat The Hunter av och an i flera år; kastat många av mina riksdaler på det för att köpa vapen och utrustning.

First impression är så klart en ny skinande ny grafik-motor jämfört med The Hunter Classic, gräs lägger sig ned och ligger kvar där både jägare och djur rör sig, vilket lägger till fler sätt att spåra djur på, träd & buskar som vajjar i vinden, etc. När man skjuter ett djur får man en tydlig 3D-modell som visar hur & var man träffade och hur effektivt det skottet var, samt vilken posering djuret hade vid träff, lite skillnad mot tidigare som bara visar vilken del man träffade.

Men tyvärr så har det sina brister, bl.a. att Aim Toggle verkar hoppa tillbaka till OFF hela tiden, Skift istället för Mellanslag används för att hålla andan, vilket jag ändrade bums, ingen Freelook, kan inte se kroppen när man tittar ner, djur verkar inte särskilt lättskrämda och springer inte så långt när man kommer dundrande, bara 3 jaktställ att välja emellan till skillnad mot Classic där man kan byta kläder hur man vill (mössa, handskar, etc), med mera. Skulle nog släppts som Early Access först, imho. Just nu känns det för "arcade"-ish. Vill jag ha jaktspel där jag kan latja runt, så väljer jag Cabela's.

Jag hoppas Expansive Worlds lägger ner sig på det här och gör det till vad jag önskar: mer eller mindre klassiska The Hunter som det är idag, men med uppgraderad grafik-motor (som detta har) för mer realism och funktioner. Och snälla, dumma inte ner det för guds skull.

Medlem
Medlem

Detta ser sjukt tråkigt ut. Hoppas det skapas en Dick Cheney modd som lägger till andra jägare du kan råka skjuta av misstag.

Medlem

Angående amerikansk älg

Medlem

Har väl spelat en sådär 7-8 timmar och är inte ens i närheten av att ha låst upp en ny bössa eller locktuta eller nått annat. Börjar redan ledsna.

Medlem

Nog inte din stil på spel då, har spelat runt 100 timmar å långt ifrån å ledsna, smaken e som baken, delad

Medlem
Skrivet av Tanktyr:

Nog inte din stil på spel då, har spelat runt 100 timmar å långt ifrån å ledsna, smaken e som baken, delad

Vilket reservat är bäst tycker du? Har testat Tysklands reservat i 5 timmar nu ikväll men är nyfiken på det amerikanska. Tycker naturen i dendelen av landet är väldigt fin men samtidigt så skiter jag på mig av tanken att det finns björn i området :S (lyckades bli ihjältrampad av tyska rådjur) och jag skjuter som en kratta fortfarande^^


signatur

Game long and prosper

Medlem

Att det skulle vara väldigt buggigt verkar vara väldigt individuellt... Jag har kört 26 timmar hittills. Gränssnittet för att binda om kontroller är/var näst intill helt trasigt, det krävdes mycket svärande och "reset to default" innan jag lyckades göra de få ändringar jag ville göra...
Men vad det gäller gameplay så har jag inte stött på någon spelförstörande bugg. Två gånger har flyende djur fastnat i sin pathfinding och lyckas inte hitta ut ur ett område och springer bara runt och runt i cirklar. Sedan så har jag sett någon enstaka mindre grafisk artefakt, mest vad det gäller ljus och skuggor.

Men jag har ändå mycket kritik. Störst är att jag tyckte det blev enformigt fort. Det är proppfullt med djur, man behöver sällan vänta länge mellan möjligheterna att få skjuta något. Så att få skjuta ett djur blir ganska fort vardagligt, speciellt rävar, rådjur och till en viss grad vildsvin. När det går bra kan man lätt skjuta något mindre än vad 5e minut. Sällan får man vänta mer än 15 minuter såvida man inte springer fram igenom skogarna och skrämmer bort allt. Dock, vissa tider på dygnet kan man få vänta rätt länge dock om man är på "fel ställen".

Miljöerna är vackra och imponerande, men det finns inte så mycket variation, så även de tappar glansen efter ett tiotal timmar.
Regnstormarna slutar dock inte att imponera! Med ett par bra hörlurar så får man gåshud när det börjar regna ordentligt. Men jag önskar att tak blockerade regn. I ett slag av rollspelande så byggde jag en jaktkoja för att gömma mig från ett rejält regnoväder, men regnet gick rakt igenom taket... Mycket immersion gick förlorad den dagen.

Mycket annat i spelbalansen och presentation är väldigt dåligt genomfört och oputsat.
Spelet förklarar dåligt vilket vapen / ammunition som är bra mot vilket villebråd, och varför. Det finns ingen "shooting range" där man kan få lite känsla för vad vapen har för precision och hur mycket kulan faller på vilka avstånd, osv. (Minns inte om det fanns i föregångaren, men det känns som något som absolut borde finnas.)
Man får olika vapenpoäng/ xp /pengar beroende på vilken kroppsdel man träffade, avstånd till målet och hur länge det dröjde innan djuret dog. Även hur fint målet var som trofé. Men man får ingen riktig information om VARFÖR man får de poäng man får, bara lite grova datapunkter som egentligen säger mycket litet...
Jag har fått lista ut det mesta från forumtrådar på nätet, men saknar fortfarande viss information jag hade önskat att spelet gett mig.
Det finns dessutom inte heller någon nackdel till att låta ett skadeskjutet djur löpa, något som borde vara otänkbart. Att misslyckas att spåra ett skadeskjutet djur, eller ännu värre att låta djuret sticka utan att ens försöka spåra, borde ge rejäla poängavdrag, eller åtminstone en rejäl verbal avhyvling från parkguiden som pratar radion ibland...

Men jag vill nog inte kalla det early access som så många andra gör, så pass ofärdigt kändes det inte (kanske för att jag klarat mig under allvarliga buggar). Dock så känns det som att spelet blivit väldigt påskyndat för att hinna släppas i tid, eller att pengarna för utvecklingen tog slut och de fick knyta ihop lösa trådar bäst de kunde.

Medlem

Verkar lite mysigt men kanske inte min kopp te. Känns som ett väldigt nischat spel. Lite "Euro Truck Simulator" liksom.
Känns även som ett spel som man kan vänta med till Steamreorna slår till.

Medlem

Såg detta på steam och blev intresserad. "Vart kan man hitta en icke-användarrecension av ett sånt här spel då?"

FZ levererade direkt.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Har lirat The Hunter under 2 perioder sedan start, gillra att de valt Hirschfelden för COTW där jag spenderat mest tid.

Verkar som om spelet har potential, ska dock avvakta och invänta Steam rea. För tillfället är jag nöjd med Cabelas Pro Hunts (som också är buggigt och korruptar savegame men med en konstant backup på den så är spelet hyffsat).

Medlem

Det är så buggigt, mitt vapen försvann helt plötsligt av ingen anledning, jahapp ok..

Medlem

Väckte ju faktist mitt intresse.
Har inte lirat Jaktspel sedan Deer Hunter 2005.

Synd att det inte verkar finnas något modernt fiskespel av samma kaliber. Älskade Sierra's Trophy Bass 4 som släpptes runt sekelskiftet!

Medlem

Betyg 3/5 måste vara det konstigaste betyget FZ.se ger ut. Vissa spel som anses vara bland de bästa får det och andra som är bland de sämre får det.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Alexraptor:

Väckte ju faktist mitt intresse.
Har inte lirat Jaktspel sedan Deer Hunter 2005.

Synd att det inte verkar finnas något modernt fiskespel av samma kaliber. Älskade Sierra's Trophy Bass 4 som släpptes runt sekelskiftet!

Antar att du missat Fishing Planet? Det var riktigt bra förr, men numera är det p2w så det skiter om det...

Medlem

"Bajshögarna ligger emellanåt så tätt att man tror laktosintolerantas förbund haft årsmöte på en mjölkbar i närheten" årets mening.

Medlem
Skrivet av sam_s:
Skrivet av Rydell1986:

Det är inte bara buggigt, utan så ofärdigt att man häpnar över att inte hitta en "Early access"-stämpel någonstans på Steam-sidan.

Det kraschar, det har minnesläckor, det hittar inte vanliga trådade Xbox-gamepads, att binda om kontrollerna buggar, djur fastnar i marken, ljud och skärmupplösning stökar. Vidare: gränssnittet är kasst.

men vi ger ett trasigt spel 3 av 5....

Du bör kanske tänka på att alla inte upplever dom problemen. Jag har t.e.x haft en relativt problemfri upplevelse med The Hunter: Call Of The Wild. Förutom en del konstig pathfinding för djuren ibland och dåligt gränssnitt så har det fungerat bra.

Så väl må vara, men nu skrevs det inte recension på din spelupplevelse utan någon annans som beskrev de problemen jag lyfte i min kommentar, och då är det väldigt märkligt att spelet får en 3.a

Medlem
Skrivet av Rydell1986:
Skrivet av sam_s:
Skrivet av Rydell1986:

Det är inte bara buggigt, utan så ofärdigt att man häpnar över att inte hitta en "Early access"-stämpel någonstans på Steam-sidan.

Det kraschar, det har minnesläckor, det hittar inte vanliga trådade Xbox-gamepads, att binda om kontrollerna buggar, djur fastnar i marken, ljud och skärmupplösning stökar. Vidare: gränssnittet är kasst.

men vi ger ett trasigt spel 3 av 5....

Du bör kanske tänka på att alla inte upplever dom problemen. Jag har t.e.x haft en relativt problemfri upplevelse med The Hunter: Call Of The Wild. Förutom en del konstig pathfinding för djuren ibland och dåligt gränssnitt så har det fungerat bra.

Så väl må vara, men nu skrevs det inte recension på din spelupplevelse utan någon annans som beskrev de problemen jag lyfte i min kommentar, och då är det väldigt märkligt att spelet får en 3.a

Om de nu har skapat en jättebra jaktsimulator, med bra grafik, skön känsla och allt annat man kan hoppas på - men spelet är buggigt. I så fall tycker jag att 3/5 är ett rimligt betyg. Spelet skulle kanske fått en 4a annars.

Medlem

@Javas: vad tycker du då?


signatur

"High life on low budget"

1
Skriv svar