Ohederligt folk blir bannade i For Honor

Robot
Ohederligt folk blir bannade i For Honor
Medlem
Ohederligt folk blir bannade i For Honor

Det är rätt! Fy för fuskare!
Hederligt folk blir ju förbannade!


signatur

autograph

"När folk blir bannade är det deras konto som ryker"
Det finns väl bara ett Uplay-konto som används till detta spel?
Har svårt att tro att deras Uplay-konto ryker hade varit grymt att se folk med en stor spelsamlnig förlora alla sina spel.

Medlem

tycker deras uplay konton ska ryka ja.

Medlem
Skrivet av Natrium:

tycker deras uplay konton ska ryka ja.

Njae, lite att ta i.

Mycket bättre vore om fuskare hamna på separata servrar. På ALLA spel de äger på kontot.

Gen
Medlem

Bort med skiten!

Trist att folk som är värdelösa på spel måste fuska sig till vinsten. Öva och bli bättre på hederlig väg istället ffs!

Medlem

Såg här om dagen på en stream där motståndaren hade en svastika som emblem och snackade skit för att han vann. Nu va det så här att streamaren är väldigt bra och bytte till sin main char och total krossade muppen. Sen var det en developer med i chatten och bannade svastika muppen direkt

Medlem

Helt rätt! Hårt mot hårt! Dags alla jävla fuskare lär sig någon jävla gång! Bort med kontot o hoppas dom har en massa spel på de! Så borde de vara på steam oxå!

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Natrium:

tycker deras uplay konton ska ryka ja.

Njae, lite att ta i.

Mycket bättre vore om fuskare hamna på separata servrar. På ALLA spel de äger på kontot.

Precis, separata servrar med endast fuskare

Medlem

Shameful display!

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Natrium:

tycker deras uplay konton ska ryka ja.

Njae, lite att ta i.

Mycket bättre vore om fuskare hamna på separata servrar. På ALLA spel de äger på kontot.

Saken är att de som fuskar säkert tycker det är harmlöst men resten av oss hatar det. Sen är det ju mer än bara fusk, det är en attack på en hel industri och deras varumärke. Om Ubi som redan har problem i branchen låter fusk vara så skadar det deras rykte och hotar deras företag. Helt rätt, bort med hela Uplayy kontot imo.

Medlem

Jag hoppas meddelandet som de får lyder något i stil med: "You have played WITHOUT Honor..."

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Natrium:

tycker deras uplay konton ska ryka ja.

Njae, lite att ta i.

Mycket bättre vore om fuskare hamna på separata servrar. På ALLA spel de äger på kontot.

Det är på tok för lite straff, jag är starkt troende av att det ska vara stenhårda straff på allt möjligt. Men just i detta så varför ska dom som fuska få ett aja baja nu får du leka med dom andra stygga barnen, istället för något verkligen riskabelt, där SHIT om jag skulle bli tagen för att fuska så försvinner hela mitt konto och alla spel jag har.. DÄR har du något som verkligen skulle avskräcka folk från att fuska. Sen självklart, så skulle det vara mer rättvisa involverad, inte bah du fuskar "tror" vi så vi stänger av ditt konto, utan det lär ha sin tid å bevisning först självklart. dock skulle det kosta mer pengar å mer tid än att bara göra som du säger, Men skulle jag ha ett företag som gjorde ett spel skulle detta vara jäkligt viktigt för mig att se till att folk inte fuska å dom skulle få veta att dom levde om dom vart påkommen, samma som om jag i framtiden skulle få tag på att min son fuska i ett multiplayer spel eller var inte respektfull på internet så skulle han fan me inte få sitta närheten av dom på en lång lång framtid.. DET ska svida att åka fast helt enkelt.

Medlem
Skrivet av PeterMagnusson84:

"När folk blir bannade är det deras konto som ryker"
Det finns väl bara ett Uplay-konto som används till detta spel?
Har svårt att tro att deras Uplay-konto ryker hade varit grymt att se folk med en stor spelsamlnig förlora alla sina spel.

Fuskar du är det helt rätt, fuska inte


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Undrar hur dom kollar det med EAC på servrarna, trodde For Honor var peer to peer.

Sen verkar det inte bara banna fuskare.
http://kotaku.com/for-honors-anti-cheat-system-is-allegedly-b...

Medlem

EAC verkar inte vara så säkert dock, en kompis blev bannad efter 10 min i Wildlands betan, han kunde dock spela dagen efter igen.

Medlem
Skrivet av Natrium:

tycker deras uplay konton ska ryka ja.

Håller med, men dessvärre finns det nog någon stackare där ute som blir oskyldigt anklagad, och att då bli av med hela sitt Uplay konto få ses som extremt hårt.

Medlem
Skrivet av Eageleye:

Helt rätt! Hårt mot hårt! Dags alla jävla fuskare lär sig någon jävla gång! Bort med kontot o hoppas dom har en massa spel på de! Så borde de vara på steam oxå!

Jo vi hatar alla fuskare, men tänk på det här.
Det händer ju uppenbarligen att det blir fel och att personen inte har fuskat eller vad orsaken nu var.

Tänk att denna person var du och du hade massvis med spel som du samlat på dig för dyra pengar.. hade..hade.
Så en dag när du tänker spela något, så funkar ingenting, pga
en falsk/felaktig bann.

Och där sitter du och undrar vad f.. som hände.
Rånad, bestulen och nedstämd.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av Natrium:

tycker deras uplay konton ska ryka ja.

Håller med, men dessvärre finns det nog någon stackare där ute som blir oskyldigt anklagad, och att då bli av med hela sitt Uplay konto få ses som extremt hårt.

ja precis det är väl de lite jag menade med att det skulle kosta för mycket tid å pengar för dom antar jag att vara intresserad av att undersköka varje enstaka fall, för alla som säger att dom är oskyldig.

Medlem

Bra. Ta kontot med alla andra spel också. Fler borde ta efter Ubisoft.

Medlem

Borde köra med Valves metod där man endast kan köra på vissa servers om man blir bannad


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Natrium:

tycker deras uplay konton ska ryka ja.

Njae, lite att ta i.

Mycket bättre vore om fuskare hamna på separata servrar. På ALLA spel de äger på kontot.

Lite att ta i? Knappast. Väljer du att fuska så får du fan ta konsekvenserna för det med. Jag håller dock med om att jag föredrar lösningen att soft-banna ALLA spel kopplade till kontot, och göra så att ALLA spel enbart går att spela tillsammans med andra markerade fuskare. Fuskarna måste känna av ordentliga konsekvenser för sin bullshit ifall vi ska få dem att sluta.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Natrium:

tycker deras uplay konton ska ryka ja.

Njae, lite att ta i.

Mycket bättre vore om fuskare hamna på separata servrar. På ALLA spel de äger på kontot.

Lite att ta i? Knappast. Väljer du att fuska så får du fan ta konsekvenserna för det med. Jag håller dock med om att jag föredrar lösningen att soft-banna ALLA spel kopplade till kontot, och göra så att ALLA spel enbart går att spela tillsammans med andra markerade fuskare. Fuskarna måste känna av ordentliga konsekvenser för sin bullshit ifall vi ska få dem att sluta.

Ja håller helt med, smart lösning som jag inte tänkte på var kanske redan som Xermalk sa först, och nu du, att soft banna konto deras så alla spel gick bara spela med andra fuskare.

Medlem
Skrivet av m4gnify:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Natrium:

tycker deras uplay konton ska ryka ja.

Njae, lite att ta i.

Mycket bättre vore om fuskare hamna på separata servrar. På ALLA spel de äger på kontot.

Precis, separata servrar med endast fuskare

Men varför lägga pengar på att dom ska kunna fortsätta spela egentligen?

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Natrium:

tycker deras uplay konton ska ryka ja.

Njae, lite att ta i.

Mycket bättre vore om fuskare hamna på separata servrar. På ALLA spel de äger på kontot.

Nej, fuskar man så har man sagt upp sin rätt till att spela spelet, tillåt inloggning men inte att gå med i något online spel. I verkligheten så utrotar vi skadedjur men online ska vi gulligulla med dem? Ja jag jämför online fusk med vägglöss.. Vill man som fuskare spela med andra så borde man få spela med vänner, inget annat.

Avstängd
Skrivet av PeterMagnusson84:

"När folk blir bannade är det deras konto som ryker"
Det finns väl bara ett Uplay-konto som används till detta spel?
Har svårt att tro att deras Uplay-konto ryker hade varit grymt att se folk med en stor spelsamlnig förlora alla sina spel.

Finns det folk som har en stor spelsamling på uplay? lol.

Medlem

"Offensive conduct" aldrig fattat grejen med detta. Du spelar med anonyma människor som bara kan skriva några rader text med spya under en begränsad tid (när ni är på samma server), vem fan bryr sig?

Fuskare får man gärna ta kreditkortet för ;). Det är sjukt frustrerande att inte veta om man blev dödad av en subtil fuskare eller om personen var bättre än dig. Det är nog det enda jag avundas konsoller som har mycket färre fuskare om inte annat.

1
Skriv svar